Preseason 2015: Nová Jungle
Konečně konkrétní změny jungle předmětů a enchantů a spoustu dalšího!
Pomalu nám končí Sezóna 2014 a blíží se začátek Preseason - tedy období mezi dvěma sezónami, které přinese velké změny. Riot si připravil další článek , ve kterém podrobně popisuje plánované změny jungle, které by se ve hře měly objevit již za méně než deset dní. Rozhodli jsme se vytáhnout z celého článku pro vás vytáhnout to nejdůležitější.
Hlavním cílem Riotu je přinést do jungle
rozmanitost strategií, jak tomu bylo dříve. V současné době existuje menší množství šampionů, kteří jsou zkrátka v jungli nejlepší volbou - a to také značně omezuje rozmanitost kompozicí celých týmů.
Hlavní snahou pro další sezónu je to, aby
hráči mohli v jungli hrát šampiony, které mají rádia nebyli za to trestání tím, že jsou automaticky po picku šampiona postaveni do horší pozice.
Kvůli tomu, že se nyní hraje menší množství šampionů,
hráči nyní poměrně přesně ví, jak bude daná hra probíhatjiž během loading screenu. To samozřejmě časem omrzí a hráčům potom hry připadají stejné.
Riot bude usilovat o to, aby měli jungleři
více možností. Velkou váhu tak v budoucnu bude mít správné a hlavně rychlé rozhodnutí. Přece jen těch změn je již nyní na PBE poměrně dost. Nové monstrum, buffy po použití smitu a unikátní efekty jednotlivých monster.
Současná jungle je nastavena tak, že se v ní
nejlépe daří junglerům, kteří dokáží rychle zabíjet monstraa čistit kempy. Tito šampioni navíc získají ještě více síly v momentě, kdy koupí první předmět - protože jsou v něm ofensivní staty.
Z tohoto důvodu se Riot rozhodl
zesílit jednotlivé kempy a pozměnit rozdělování zkušeností. Jungleři, kteří jsou tzv. "full damage", tak budou mít daleko více práce udržet se v jungli na takové hodnotě zdraví, aby mohli gankovat. Budou se tedy
muset rozhodnout jestli dají přednost čištění kempů anebo gankům. Více tanky šampioni (anebo šampioni se zabudovaným léčením) potom budou mít v jungli více jistoty.
Kempy budou mít také nově unikátní schopnosti, které opět pomůžou diverzifikovat strategii a možnosti. Ať už jde o
bonusovou vizipo vyčištění kempu vlků anebo třeba
buff pro celý týmpo zabití nového monstra v řece.
Již jsme několikrát psali o nových jungle předmětech. Všechny staré předměty s příchodem Preseason zmizí a objeví se zcela nové. Je to z toho důvodu, že
současné jungle předměty jasně vyhraňují, jak se bude daný šampion hráta zároveň automaticky vystrčí z kola kteréhokoliv junglera, který s těmito předměty nemá dostatečnou synergii.
Rozdílnost je velmi důležitá. Pokud nyní hrajete řekněme Kha'Zixe proti Lee Sinovi, od začátku víte, který jungler má v jakou chvíli převahu a co bude dělat - ať už jde o jednu hru anebo pět po sobě. Pokud ale budete tento matchup hrát v další sezóně dvakrát po sobě, měli byste zažít
dvě zcela odlišné hry.
A abychom nemluvili pouze obecně, tak tu na závěr máme několik konkrétních změn.
Hunter's Machetezůstává jako startovací předmět pro všechny junglery, ale značně se mění, jak funguje. Přepracoval se systém způsobení poškození a navracení many a zdraví. Jednoduše řečeno tento předmět již nebude výhodnější pro jeden druh junglerů, ale všichni z něj budou těžit stejně. Vyrobit z něj můžeme
čtyři unikátní předmětya každý z nich
speciálním způsobem upravuje váš Smite. Stalker's Blade Zvyšuje sílu během gankování, dovoluje junglerovi trávit více času při pomoci spoluhráčům na lajnách a dostat svůj tým do výhody. Poacher's Knife Pomáhá junglerovi získat potřebné prostředky k tomu, aby měl jednodušší counterjunglení a dostal nepřátelského junglera pod tlak tím, že mu bude krást kempy. Skirmisher's Sabre Dává sílu v boji 1 proti 1, jungler tedy může hrát agresivně a snažit se najít nepřátelského junglera a zabít ho anebo se naopak zaměřit na countergankování a obrátit tak nepřátelský gank ve svůj prospěch. Ranger's Trailblazer Učiní junglera rychlejším při souboji s monstry, umožňuje hrát bezpečněji při zabíjení monster, protože značně regeneruje zdraví.
Všechny tyto předměty může použít kterýkoliv jungler, protože jsou bez statů. Stačí si vybrat, jakou schopnost na svém Smitu využije.
K předmětu se potom doplní staty na základě toho, jaký enchant si pořídíte.
Warrior:Attack Damage + Lifesteal
Magus:Ability Power + Cooldown Reduction
Juggernaut:Zdraví + Armor + Tenacity
Devourer:Attack Speed + Bonusové Magické Poškození
Podívejte se také na další plánované změny jungle!Smite, Buffy a PředmětyJungle a PředmětyObjektivy, Jungle a Buffy