Pohled na současnou tank metu
Změní se meta na topu s přicházejícími nerfy? Ano/ne a proč?
Po předchozí metě, kdy topu dominovat Darius, Gangplank a Fiora a další šampioni zaměření na poškození, přišla opět doba tanků.
Rammus,
Nautilus,
Malphite,
Poppy, Maokai, Gragas, Trundlea další tankové zažívají právě teď rušné období a opět ovládají top.
1. Jungle meta
-
S příchodem junglerů zaměřených na vysoké poškození (hlavně fyzické) jako např. Kindred a Graves, bylo potřeba na top opět dosadit pořádného tanka - nejlépe založeného na magickém poškození - např. Gragas, Maokai.
2. Grasp of Undying
- Novinka, kterou nám přinesla letošní sezóna. Grasp of Undying je velice silné mastery, které vám zajišťuje slušný sustain na lince a je velice účinné proti poke nepřítele. Jelikož vysávání životů je procentuální z vašich maximálních životů, hodí se více na tanky. Vysávání je navíc poloviční pro šampiony na dálku.
Poznámka: V následujícím patchi dojde k snížení vysávání ze 3% na 2,5% z vašich maximálních životů.
3. Corrupting Potion
- Další novinka této sezóny. Velice silný startovací předmět na top, který vám zajistí bonusové poškození a navíc ještě sustain v podobě životů a many. V kombinaci s Grasp of Undying je tento předmět velice silný.
Poznámka: V následujícím patchi dojde k snížení doplnění zdraví na použití na 125 ze 150 a zvýšení doplnění many na použití na 75 z 50. Čili tento předmět bude slabší.
4. Sunfire Cape
- Předmět, díky kterému lze některé tanky hrát, i když sami o sobě nemají žádný "waveclear" (schopnost rychle zabít řadu minionů). Sunfire cape jim tuto schopnost částečně dodává a navíc poškození, které tímto předmětem dokáží způsobit v boji není malé.
5. Iceborn Gauntlet
- Jelikož aktivní schopností tohoto předmětu způsobujete poškození přepočítané ze základního fyzického poškození (base AD), tak se velice hodí pro tanky, kteří právě tento atribut mají vysoký. Napomáhá tak tankům způsobovat nečekaně vysoké poškození. Gauntlet navíc přidává CC ve formě zpomalalení pohybu. Cooldown redukce je stejná jako u Frozen Heart (20%), ale Gauntlet přidává méně armoru. Pokud nehrajete proti týmu založeném na marksmenech, můžete Gauntlet koupit místo Frozen Heart.
Poznámka: V následujícím patchi dojde ke snížení bonusového poškození na aktivní schopnosti ze 125% na 100% základního fyzického poškození.6. Spirit Visage
- Tento předmět v kombinaci s masteries Grasp of Undying, Runic Armor a vysáváním životů nebo léčením schopnostmi (Maokai, Trundle,...) je velice dobrou volbou pro tanka. Navíc vám přidá spoustu magic resistu a zvýší vaší regeneraci životů. Spirit Visage zvyšuje všechno vaše léčení o 20% (i léčení od ostatních)
7. Masteries Runic Armor a Veteran's Scars
- Jedná se o dvojici masteries Resolve (3. strom) mezi kterými si musíte vybrat. Runic armor vám na 5. stupni zvyšuje léčení, štíty, regeneraci a "lifesteal" o 8%. Runic Armor v kombinaci s předchozími předměty a Grasp of Undying je velice silné. Veteran's Scars vám zase na 5. stupni přidá 45 životů. To je hodně znát hlavně v začátcích hry. V aktuální metě se více na top využívá Runic armor.
Nerf Grasp of Undying, Iceborn Gauntlet a Corrupting Potionu znamená také mírný nerf pro většinu tanků. Meta se však pravděpodobně drasticky nezmění. Hlavním důvodem bude jungle meta, která zatím nemá projít žádnou změnou a tak tankové na topu budou dále nutností.
Grasp of Undyingbude pravděpodobně mnoha topaři vyměněno za Strength of Ages - toto mastery přidává 10 životů za každé zabité velké monstrum nebo velkého miniona (max. 300).
Corrupting Potionbude pravděpodobně vyměněn některými topaři za Doran's Shield nebo Doran's Blade.
Iceborn Gauntletlze vyměnit za Frozen Heart. Tankové sice nebudou způsobovat takové poškození ale budou mít více armoru. CDR (cooldown reduction) je stejný u těchto předmětů.
Ekko a Poppy- Tyto šampiony na topu uvidíme pravděpodobně hodně málo.
Nejúspěšnější topaři v patchi 6,7:
Tank
Ekkoslavil veliký úspěch na LCS, ale i v dynamic queue. Má výdrž vyrovnající se tankům, má však větší poškození. Navíc jeho schopnosti mu dovolují se bezhlavě pouštět do mnoha situací a vytvářet tak mnoho šancí na výhru - vysoký "play-making" potenciál.
Poznámka: Právě tank Ekko dostane v následujícím patchi poměrně velký nerf. Riot se tohoto asasína opět snaží poslat na mid, zvyšováním AP ratia (přepočtů).
je jedním z největších tanků ve hře. Zároveň je velice jednoduchý. Thornmail zabudovaný přímo v jeho kitu a přepočet armoru do poškození z něj dělá velice obávaného tanka všech marksmenů. Pickovat je začal hlavně na LCS, ale později se objevil i v dynamic queue. Rammus se pickuje z důvodu velikého potenciálu marksmenů tuto sezónu. S reworkem a buffem mágů ho uvidíme zase méně.
dostal poslední dobou několik buffů. Nejprve zvýšené léčení z pasivní schopnosti a pak probloužení trvání Saplingů. Tento tank je navíc založený na magickém poškození, což je pro nynější jungle metu velice příhodné. Maokai je jedním z top tier tanků už několik let.
Noční můra všech solo queue, která má prakticky insta ban. Pokud se
Malphitovipodaří projít ban fází, nepřátelská "carry" vás budou nenávidět, ale vaši spojenci vás v týmu vždy rádi s Malphitem uvidí. Je to velice silný šampion, jak na lince, tak hlavně v soubojích díky své ultimátní schopnosti, která dokáže otočit celý souboj.
Po nerfu na svém štítu se na tohoto hrdinu skoro zapomělo. Jeho CC je však děsivé a jeho poškození není zrovna malé - Sion dokáže být velice nepříjemným nepřítelem. Jeho win rate je poměrně vysoký - 53%. Důvodem je nespíše jeho dominance na lince v začátcích hry, poškození, které způsobuje je fyzické i magické a tak si vede velice dobře proti tankům.
Velice silný yordle, který se po svém kompletním reworku stal hodně pickovaným (jungle, support, top) V této metě se hraje hlavně jako topař. Její pasivní schopnost W, která jí zvyšuje armor a magic resist se skvěle hodí pro tanka. Její procentuální poškození je velice užitečné proti ostatním tankům na lince a její CC je velice dobré. Bohužel s blížícími se nerfy v následujím patchi bude Poppy málo hraná a spíše jí uvidíme jako supporta než na topu.
Gragas se začal pickovat na LCS na top hlavně z důvodu, že týmy potřebovali nějakého silného AP tanka na top (dalšího k Maokaiovi) a tak sáhli po Gragasovi. Podobně jako u Trundla se tým může rozhodnout v průběhu pickování jestli pošle Gragase na top či do jungle, což je další Gragasova výhoda. Gragas má mnoho CC a jeho ultimátní schopnost může rozhodnout celý souboj.
Trundle je velice silný proti ostatním tankům, díky své ultimální shopnosti, která krade nepříteli jeho armory a magic resisty. Sustain má ve svém kitu takže poke Trundla je často nesmyslný. Většinou Trundla pickujete jako countera na jiného tanka nebo jako split pushera. Trundle se často bere i jako support (popř. jungle), což dává vašemu týmu čas se rozhodnout jestli vezmete Trundla na top nebo jako supporta a může to vaše nepřátele překvapit.
Její pasivní schopnost snižuje armor a magic resist nepřátel. Lze vzít na mid i top a někdy i jungle. Kayle však není tank, a nedovolí tak hrát svému junglerovi jen do poškození. O Kayle se můžete dozvědět více zde .
Jeho W způsobuje procentuální poškození z chybějícíh HP nepřítele. Bruiser a tank Fizz by se mohli v následujících měsících objevit na top lince. Fizz však není tank jako takový, a nedovolí tak hrát svému junglerovi jen do poškození. V jungli by tak byl potřeba bruiser nebo tank.
Darius získává pasivně armor penetraci a jeho ultimátní schopnost způsobuje "true damage" (průrazné poškození). Darius je však spíše bruiser než tank a tak nedovolí svému junglerovi hrát jen do poškození a v jungli by tak byl potřeba bruiser nebo tank.
Volibear má procentuální poškození na W a smíšené poškození, které Volibear způsobuje se perfektně hodí proti tankům. Volibear je navíc skvělý tank s vysokým poškozením (roste s počtem jeho životů) a tak by se perfektně hodil k nynější metě v jungli.
Zdroj: lolking.net