Počátky meta-game, její vývoj a stagnace
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Počátky meta-game, její vývoj a stagnace

Počátky meta-game, její vývoj a stagnace

Xykon

Xykon

18. 2. 2013 11:47

V dnešním článku si povíme o tom, jak se od počátku vyvíjela meta-game.

Reklama

jak jí postupem času Riot určil přímý směr, kterého se chytli světoví hráči a ona tak více či méně zůstala na mrtvém bodě, neměnná a zatuchlá.

Výrok výše může znít dost odvážně, ale dřív než začnete něco namítat, zamyslete se nad tímhle. Je směsné automaticky přepokládat, že neexistuje žádný counter na stávající metu s takovým počtem šampiónů a kombinací, které díky nim mohou vzniknout. Zastavme se, ale hned tady. Musíme začít myslet, jako profesionální hráči. Máte se postavit proti nejlepším týmům světa, jste pod obrovským tlakem ukázat co ve vás je. Vždycky jste se dívali, jak to hrají ostatní, fungovalo to a vy se neptáte proč, prostě chcete zahrát to nejlepší, co umíte. Tohle je důvod, proč se meta nemění, nikdo nepřemýšlí nad tím, jak by stávající metu mohl obejít nebo ji porazit. Když jsem hrál za Curse, cítil jsem, že nebudeme nikdy nejlepší pokud budeme hrát jenom to co je standardní a to je to, jak by asi měl přemýšlet každý. Nepotřebujete ty nejlepší mechaniky, pokud dokážete vyhrát strategií.

Někteří z vás si jistě budou pamatovat ty nostalgické časy v pre-season 1, kdy ještě neexistovala žádná ustálená meta. Lidé hráli šampióny, kteří se jim líbili nebo byla zábava je hrát. Korejci v té době ještě neměli vlastní server a upřímně, měli svůj, trochu typický, svérázný styl hry. Je to vlastně dost podobné tomu co hrají teď, jen trochu komplexnější. Evropani se ,,nové“ metě adaptovali jako první, dvě solo lajny, jungle a ad carry + support na botu. V Americe dlouho vzdorovali a hráli stylem ad carry jako solo lajna a zbytek jenom bruiseři. Čím víc bruiserů měli tím líp. Korejci hráli cokoliv, s čím mohli vyvinout velkou early agresi a prosnowballovat tím celou hru. V oblibě měli šampióny s velkým gankovacím potenciálem, protože s 200 pingem svého oponenta na lajně moc dobře přehrát nešlo. Jejich oblíbenci byli TF a Shaco.

Od té doby se jakákoliv inovace mety zastavila a ustálila se ta, kterou známe a hrajeme dnes, nyní je to pouze o tom, si picknout co nejlepšího šampiona pro svoji roli. Když Riot vydal Rengara a Dianu, všichni po nich hned skočili v domnění, že nic lepší pro svoji pozici nemůžou dostat. Potom přišel nerf a oba doslova umřeli. Výroba nových šampionů, kteří mají akorát vyplnit tu samou pozici není změna mety, je to pouze nová hračka. Je to očividně úděl hráčů, aby přišli s novou metou nebo o cestě k ní aspoň přemýšleli. Téměř nikdo se o to, ale ještě nepokusil. Osobně jsem nadhodil pár návrhů ostatní pro-hráčům o tom, jak prolomit stávající metu a na pár věcí jsme přišli. Jsou tu dvě cesty, první z nich je docela riskantní.

Double jungle meta

Tenhle plán záleží dost na brzké kontrole mapy a draků. Picknete si junglery s těžkými CC a solidním sustainem, běháte všude po mapě a dostáváte tak lajny i nepřátelského junglera pod dvojitý tlak. Tohle může jakžtakž fungovat, ale problém spočívá v tom, že tito dva jungleři, mohou být pěkně rychle pozadu v levelech, proto je potřeba vybrat si takové šampiony, kteří moc nemusí spoléhat na level, jako Alistar nebo Nunu.

Duo top

Náš další nápad spočívá v duo topu (žádný jungler) což podle dnešních měřítek může znít dost šíleně, ale myslíme si, že právě tohle může stávající metu úplně rozbít a v klidu proti ní vyhrát. Opravdu to může znít absurdně, ale představte si tohle: Na prvním levelu máte dva supporty nebo semi-supporty. Máte bonusové wardy, můžete si zvolit velice neobvyklé supporty s vědomím že na lajně budete 2v1, kde budete automaticky silnější. Mám rád Pantheona jako supporta, hlavně s fortitude potionem. Váš tlak na lajně je tak velký, že skoro jistě brzo vyústí ve zničení věže, kill nebo ve velký deny soupeřových creepů. Aby jste zabránili soupeřícímu junglerovi v counter junglení, je dobré si na začátku zawardovat vstupy do jungle, rozdělit se na dvě skupinky a vyčistit takto všechny vlastní campy. Buffy, které budete mít hned na lajně vám dají další silnou výhodu oproti soupeři, nemluvě o zkušenostech, které z neutrálních creepů dostanete.   Nemyslete si, že existují pouze dvě alternativní cesty jak hrát LoL, je tu mnoho jiných a rozmanitějších strategii, které se dají použit, důležité je přemýšlet inovativně a nebát se zkoušet nové věci.

Zdroj: lanefeed.com
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama