Patch preview 25.24B: Riot nerfuje jungli před novou sezónou
Patch plánovaný na úterý míří hlavně na jungli. Riot chce víc hratelných voleb bez toho, aby nové picky přerůstaly svou původní roli.
Riot se v závěru roku vrací k jednomu z dlouhodobých témat – zdraví front a hlavně jungle. Blížící se patch, který má dorazit zhruba 16. prosince 2025, se zaměřuje na vyvážení šampionů, kteří se v posledních týdnech v lese buď až příliš rozjeli, nebo naopak zaostávají. Cílem není vytvořit nové povinné picky, ale udržet stav, kdy je možné jungle hrát s větším množstvím šampionů, aniž by tím trpěla jejich původní role nebo celková rovnováha hry.
Aatrox v jungli je podle Riotu aktuálně za hranou, a to zejména na vyšších úrovních hry a v omezeném vzorku kompetitivních zápasů, které se objevily například na KeSPA Cupu. Jeho kombinace přežití, tempa clearu a soubojové síly z něj dělá až příliš spolehlivou volbu, a proto se dá čekat zásah, který jeho sílu v lese srovná s ostatními junglery.
Podobný osud čeká i Qiyanu. Ta si v jungli vybudovala velmi silnou pozici díky rychlému farmení a nadprůměrnému počtu creepů, ke kterým navíc přidává nečekaně silný crowd control a burst. Riot proto cílí hlavně na zpomalení jejího clearu, aby její síla nebyla tak univerzální a beztrestná.
Zaahen je naopak příkladem šampiona, který extrémně roste s tím, jak se ho hráč naučí. Zkušenější hráči s ním dosahují výrazně lepších výsledků, a Riot se rozhodl víc podpořit jeho roli odolného bojovníka. To znamená méně poškození, ale jasnější identitu v oblasti výdrže a kontroly prostoru, přičemž zásah míří i na jeho schopnost dlouhodobě ohrožovat soupeře skrze úpravu opakovaného sesílání Q.
Tahm Kench se v hodnocení Riotu nachází na opačné straně spektra. I přes svou „potlačenou“ sílu danou frustrací, kterou umí vyvolávat, je aktuálně slabší, než by měl být. Nejvíce je to znát na horní lince, částečně i na supportu, a patch by mu měl pomoci vrátit se do hry bez toho, aby znovu sklouzl do přehnaně otravného stavu.
Celkově jde o další krok směrem k pestřejší a čitelnější jungle metě před startem nové sezóny. Riot zjevně nechce jednorázově rozbít žebříček novými přestřelenými pickami, ale spíš postupně srovnávat extrémy, které se v posledních patchích objevily.
Buffy šampionů
Lux
- Passive - Illumination
- AP ratio zvýšen z 30 % ⇒ 35 %
- Q - Light Binding
- AP ratio zvýšeno z 65 % ⇒ 75 %
Tahm Kench
- Passive - An Acquired Taste
- Bonus HP ratio zvýšeno z 4 % ⇒ 4.5 %
Volibear
- W - Frenzied Maul
- Total AD ratio zvýšeno z 100 % ⇒ 110 %
Nerfy šampionů
Aatrox
- Q - The Darkin Blade
- Bonus poškození proti monstrům sníženo z +40 ⇒ +15
Ambessa
- Bonus AD ratio sníženo z 30 % ⇒ 25 %
- E - Lacerate
- Bonus AD ratio sníženo z 40-60 % ⇒ 50 %
Miss Fortune
- Základní HP sníženo z 640 ⇒ 625
- Růst HP sníženo z 103 ⇒ 100
Qiyana
- Q - Elemental Wrath / Edge of Ixtal
- Modifikátor poškození proti monstrům snížen z 1.75x ⇒ 1.55x
Sylas
- Passive - Petricite Burst
- Modifikátor poškození proti monstrům snížen z 1.3x ⇒ 1.15x
Zaahen
- Passive - Cultivation of War
- Q - The Darkin Glaive
- Doba recastu/držení Q1/Q2 snížena z 5 s ⇒ 4 s
- Bonus AD ratio Q1/Q2 sníženo z 20-60 % ⇒ 20-40 %
- Q1 již neléčí z útoků na wardy, rostliny či struktury