Patch 9.23 - změny ve hře
Obří předsezónní aktualizace je tu!
Podívejte se, které změny se objeví v očekávané aktualizaci 9.23.
Nové skiny
Konec sezóny nám přinese nové skiny, mezi které patří i Victorious Aatrox. Více informací zde.
Mimo to se dočkáme také Pulsefire Thresh Prestige Edition.
Nový chroma balíček
Victorious Aatrox se dočká také svého chroma balíčku, který obdržíte za umístění v ranked hrách ve zlaté nebo vyšší divizi v Twisted Treeline, flex queue nebo Solo queue:
Změny v předsezóně
S novým patchem se dočkáme také příchodu změn, týkajících se předsezóny. Základní informace naleznete ve starším článku.
Mechaniky transformace mapy
- Mapa se změní po oznámení elementu třetího draka a jemu se i přizpůsobí.
- Jakmile se rift změní, všichni další spawnovaní draci budou stejného elementu, jako ten třetí.
Dračí duše
- První tým, který zabije čtyři Elementové draky získá Dračí duši, která je stejného druhu, jako Element Riftu.
- Po získání Dračí duše se spawne Elder Dragon, to znamená, že ji může získat pouze jeden tým.
- Stejně jako buffy z “obyčejných” draků je Dračí duše trvalá a vydrží i smrt.
Duše Infernal draka
- Každé 3 sekundy váš následující útok nebo schopnost způsobí malou explozi, která udělí 90 (+0,25 bonusového AD) (+0,15 ability power) (+0,03 bonusového zdraví) poškození cíli a blízkým nepřátelům.
Duše Mountain draka
- Pokud neobdržíte poškození po dobu 5 sekund, získáte štít v hodnotě 225 (+0,2 bonusového AD) (+0,15 ability power) (+0,15 bonusového zdraví)
Duše Ocean draka
- Udělení poškození nepřátelům vás vyléčí o 180 (+0,4 bonusového AD) (+0,25 ability power) (+0,1 bonusového zdraví) a obnoví 90 (+0,04 celkové many) many během 3 sekund.
- Poškozování minionů a monster způsobuje pouze 30% regenerace.
Duše Cloud draka
- Pasivně získáte 10% zvýšení rychlosti pohybu.
- Po seslání ultimátní schopnosti získáte dalších +30 % k rychlosti pohybu na 3 sekundy (30 sekund cooldown).
Buffy z Elemental draků
Infernal
- +10/17/24% AD a AP → +5/10/15/20% AD a AP.
Mountain
- +16/23/30% bonusové true damage proti monstrům a věžím → +8/16/24/32% armoru a magic resistu.
Ocean
- Obnova 6/9/12% chybějícího zdraví a many během 5 sekund po neobdržení poškození od šampiona/věže v posledních 8 sekundách → 5/10/15/20% chybějícího zdraví během 5 sekund.
Cloud
- +3/4,5/6% bonusu k rychlosti pohybu (ztrojnásobeno mimo boj) → 10/20/30/40% CDR na ultimátní schopnost, ignoruje maximální hranici.
Mechaniky spawnování elemental draků
- První tři draci jsou vždy unikátních elementů. Všichni následující draci budou stejného elementu, jako třetí drak.
- První spawn v 5:00, čas respawnu 5:00 do času 35:00 → První spawn v 5:00, čas respawnu 5:00 dokud jeden z týmů nezabije 4 draky.
- Zdraví sníženo z 3500 (+240 za úroveň, minimální úroveň 6) → 2650 (+240 za úroveň, minimální úroveň 6) před transormací Riftu; 4350 (+240 za úroveň, minimální úroveň 6) poté.
Elder Dragon
- Poškození nepřítele který má méně, než 20% životů způsobí, že nepřítel zemře na Elder Immolation po 0,5 sekundě (nemá cooldown).
- Elder Immolation nemůže popravit nepřátele, kteří na sobě mají efekt nesmrtelosti jako Zhonya's Hourglass nebo Kindredino R - Lamb's Respite.
- Trvání buffu zvýšeno ze 150 sekund → 180 seconds.
- První drak se spawnuje po zabití čtvrtého Elemental Draka, šestiminutový respawn zůstává.
Baron Buff
- Trvání sníženo z 210 sekund → 180 sekund.
Vizuální efekty buffů
- První řádek zleva doprava: Blue buff, Red buff, hoření způsobené Red buffem.
- Druhý řádek zleva doprava: Elder Dragon, Hand of Baron, všechny buffy a Dračí duše.
Dopad top lane na hru
Rift Herald
- Spawn posunut: 10:00 → 8:00.
- Respawn: 6:00.
- Despawn: 19:30, při boji pozdrženo do 19:50.
- Změna zdraví: 10000-16000 (na úrovních 6-12) → 8,250-16,500 (na úrovních 6-12)
- Snížení rychlosti útoku: 0,5 → 0,4.
Vyvolaný Rift Herald
- Doba pro zvednutí oka ze země: 40 sekund → 20 sekund.
- Doba sesílání: 4 sekundy → 1 sekunda.
- Výpočet úrovně heralda se nyní provádí během sbírání oka namísto během sesílání.
- Zdraví: 4000-6400 (na úrovních 6-12) → 3180-6360 (na úrovních 6-12).
- Poškození věže trknutím: 40% současného zdraví (1600-2560), minimálně 1500 → 1500-2550 (na úrovních 6-12).
- Sebepoškození trknutím: 25% současného zdraví → 66% současného zdraví.
Zkušenosti za minony
Samostatné zkušenosti
- Melee minion: 58,8 → 60,45.
- Caster minion: 29,44 → 29,76.
- Cannon minion: 92 → 93.
Sdílené zkušenosti
- Dělí se rovným dílem mezi všechny zúčastněné.
- Melee minion: 76,8 → 75,4.
- Caster minion: 38,4 → 37,12.
- Cannon minion: 120 → 116.
Turret Plating
- Změna resistů: 25 → 35 armor a magic resistance za třetího, čtvrtého a pátého útočníka při zničení platu.
Úpravy jungle
Zkušenosti
- Catch-up zkušenosti odstraněny.
- Bonus zkušeností za první camp: 120 → 165.
Časovače campů
- Respawn malého campu: 150 sekund → 120 sekund.
- Přidány ikony respawnu malých campů – funguje jako u buff campů – pokud váš tým viděl kemp během jeho zabití, uvidíte na minimapě ikonu 15 sekund před respawnem.
- Ikony buff campů se změní ze šedých na žluté: 20 sekund → 15 sekund před respawnem.
Krugs
- Základní odměna: 247 (217 při prvním clearu) → 160 (Ancient Krug's first clear penalty removed)
- Základní odměna: 125 → 120.
Vlci
- Základní odměna: 115 → 95.
- Základní odměna: 84 → 70.
Gromp
- Základní zdraví: 1800 → 2100.
- Základní odměna: 115 → 135.
- Základní odměna: 86 → 105.
Raptoři
- Základní odměna: 115 → 95.
- Základní odměna: 112 → 85.
Balanční změny
Šampioni
Senna
- Absolution (P)
- Senna již nekonvertuje AP ze Spellthief’s Edge, protože si může jednoduše koupit Spectral Sickle.
- Senna již nezískává dvojnásobné stacky na ARAMu, URFu a jejich variantách.
Předměty
Odstraněné předměty
- Spear of Shojin (stále dostupný na ARAMu)
- Zz'Rot Portal
- Ohmwrecker
- Raptor Cloak
- Brawler's Glove
Mechaniky support předmětů
- Předměty pro supporty nyní mají tři úrovně, na které postupují samy zdarma po splnění questu.
- Tier 1: Počáteční předmět v ceně 400 zlata. Získejte zlato pomocí Tribute nebo Spoils of War abyste zlepšili úroveň.
- Tier 2: Zlepšené staty a 3 wardy na jedno nabití. Získejte zlato pomocí Tribute nebo Spoils of War abyste zlepšili úroveň.
- Tier 3: Výrazně zlepšené staty a celkem 4 wardy na jedno nabití. Tribute nebo Spoils of War zmizí.
- Celková cena: 1800 zlata → 400 zlata.
Anti-Poaching
- Zfarmení více, než 20 CS za 5 minut (3 z 10 vln), zredukuje váš příjem zlara za zabíjení minionů o 50%. Postih se může dále zvyšovat až na hranici 80% za 50 minionů.
- Jakmile je postih aplikován, zlato za zabíjení minionů je sníženo na (70 - CS během 5 minut)%.
Spellthief's Edge
- 400 zlata
- +8 AP
- +10 životů
- +2 zlata za 10 sekund
- Unique Passive - Tribute: Poškození, schopnosti a útoky proti šampionům nebo budovám přidá 15 zlaťáků. Toto může nastat 3× za každých 30 sekund.
- Úkol: Získávání zlata během používání tohoto předmětu jej přemění a získáte Unikátní aktivku: Warding.
Steel Shoulderguards
- 400 zlata
- +30 Životů
- +3 AD
- +2 Zlata za 10 sekund
- Unique Passive - Spoils of War: Pokud jste v blízkosti spojence, vaše základní útoky zabijí miniony pod 50% jejich maximálních životů (30% pro ranged – pouze u prvního předmětu) a spojenec získá zlato za zabití minionů (tyto efekty se znovu nabíjí každých 45 sekund. Maximálně 3 nabití).
- Úkol: Získávání zlata během používání tohoto předmětu jej přemění a získáte Unikátní aktivku: Warding.
Relic Shield
- 400 zlata
- +30 životů
- +5 AP
- +2 zlata za 10 sekund
- Unique Passive - Spoils of War: Pokud jste v blízkosti spojence, vaše základní útoky zabijí miniony pod 50% jejich maximálních životů (30% pro ranged – pouze u prvního předmětu) a spojenec získá zlato za zabití minionů (tyto efekty se znovu nabíjí každých 45 sekund. Maximálně 3 nabití).
- Úkol: Získávání zlata během používání tohoto předmětu jej přemění a získáte Unikátní aktivku: Warding.
Spectral Sickle
- 400 zlata
- +5 AD
- +10 Životů
- +2 zlata za 10 sekund
- Unique Passive - Tribute: Poškození ze schopností a útoků udělené do šampionů nebo budov přidá 15 zlaťáků. To se může 3× opakovat každých 30 sekund-
- Úkol: Získávání zlata během používání tohoto předmětu jej přemění a získáte Unikátní aktivku: Warding.
Cloak of Agility
- Šance na kritický úder zvýšena z 20% na 25%.
Doran's Shield
- Změna unikátní pasivky: "Obnoví životy až do výše 40 HP během 8 sekund po obdržení základního útoku či při zásahu schopnosti do samostatného cíle od nepřátelského šampiona, založeno na procentech scházejících životů (66% efektivní pro ranged šampiony z oblasti efektu nebo při spuštění opakovaného poškození)".
Duskblade of Draktharr
- AD zvýšeno z 55 na 60.
- Unikátní pasivka Blackout odstraněna.
Edge of Night
- Cena snížena z 3000 zlata na 2900.
- Kombinovaná cena snížena z 625 zlata na 525.
- Životy zvýšeny z 250 na 325.
- Lethality sníženo z 18 na 10.
- AD sníženo z 55 na 50.
- [Změněno] Unique Passive: Přidává štít, který zablokuje další nepřátelskou schopnost. Štít se obnoví, pokud neobdržíte žádné poškození od šampiona během 40 sekund.
Energized Effect (Statikk, Firecannon...)
- Všechny Energized efekty se nyní stackují.
Kircheis Shard
- Cena zvýšena z 600 zlata na 700.
- Cena receptu zvýšena z 300 na 400.
- Poškození Energized útokem zvýšeno z 50 na 80.
Rapid Firecannon
- Posílené poškození změněno z 60-140 na 120.
- Již nezvyšuje rychlost posíleného nabití.
[Nové] Sanguine Blade
- 3000 zlata
- Recept: Serrated Dirk + Vampiric Scepter + 1000 zlata
- +50 AD
- +15% Life Steal
- +10 Lethality
- UNIQUE Passive - Unquenched: Pokud jste blízko jednoho nebo žádného viditelného nepřítele, získáte 8 Lethality a 40-100% rychlosti útoku (závisející na úrovni). Postupně upadá během 3 sekund, pokud další nepřátelští šampioni přijdou příliš blízko.
Serrated Dirk
- Headhunter passive byla odstraněna.
Shurelya's Reverie
- Cena: 2050 zlata
- Recept: Forbidden Idol + Crystalline Bracer + 600 zlata
- +300 životů
- +10% CDR
- +100% Obnovy životů
- +100% Obnovy many
- Unique Passive: +10% obnovy životů a síly štítu
- Unique Active: Přidává vám a blízkým spojencům (range 1000) +40% rychlosti pohybu na 3 sekundy. (90 sekund cooldown).
Statikk Shiv
- Posílené poškození změněno z 60-140 na 120.
- Blesk již nemůže zasáhnout kriticky.
- Unique Passive Electroshock: Počet cílů blesku zvýšen z 5 na 7.
Stormrazor
- Cena zvýšena z 3100 zlata na 3200.
- Recept: BF Sword + Cloak of Agility + Kircheis Shard + 400 zlata
- AD sníženo z 60 na 55.
- Rychlost útoku snížena ze 30% na 15%.
- Nyní má +25% šance kritického zásahu.
- Energized efekty změněny ze [zvýšeno z 35%] na [Vaše posílené útoky získají 120 bonusového magického poškození. Energized efekty nyní zpomalují o 75% na 0,5 sekundy.]
[Nové] Umbral Glaive
- 2400 zlata
- Recept: Serrated Dirk + Long Sword + Long Sword + 600 zlata
- +50 AD
- +10% Cooldown Reduction
- UNIQUE Passive: +12 Lethality
- UNIQUE Passive - Blackout: Pokud vás zahlédne nepřátelská warda, odhalí pasti a zneškodní wardy okolo vás na 8 sekund (45 sekund cooldown). Základní útoky okamžitě zabijí tyto zařízení poté, co jsou zahlédnuty a kdykoliv jsou zařízení zneškodněné.
Youmuu's Ghostblade
- Lethality a bonus k rychlosti pohybu jsou nyní unikátní.
- Unikátní aktivka vám nyní umožňuje pohybovat se skrz jednotky.
Zeal
- Cena zvýšena z 1200 zlata na 1400.
- Recept změněn: Cloak of Agility + Dagger + 300 zlata
- Rychlost útoku snížena z 15% na 12%.
- Šance na kritický zásah zvýšena z 15% na 25%.
Runy
Conqueror (Precision Keystone)
- [Nový efekt] Základní útoky nebo schopnosti, které udělují poškození do nepřátelského šampiona, přidávají 2 stacky Conqueror na 8 sekund, získáte 2-5 adaptivní síly za stack. Stackuje se až do 10. Ranged šampioni získají 1 stack za základní útok.
- Při plném nabití obnovuje životy za 15% poškození uděleného do šampionů.
Presence of Mind (P2)
- [Efekt změněn] Zabití a assisty obnovují 20% vaší maximální many nebo energie a zvyšuje vaší maximální manu o 100 (až do 500) vaší maximální energii o 10 (až do 50).
Nimbus Cloak (S2)
- [Efekt změněn] Po vyvolání Summoner Spellu získáte zvýšení rychlosti pohybu na 2,5 sekundy a umožní vám procházet jednotkami.
- Zvýšení 15% na 35% rychlosti pohybu, závisející na cooldownu summoner spellu. Vyšší cooldown přidává vyšší rychlost.
Aftershock (Resolve Keystone)
- Armor a MR změněn z [70 + 50% vašich bonusových Resistů] na [35 + 80% vašich bonusových Resistů]
- Poškození změněno z [10 - 120 (+4% vašich maximálních životů)] na [25 - 120 (+8% vašich bonusových životů)]
- Cooldown snížen z 35 sekund na 20.
- Oprava chyby: Zvýšená odolnost nyní již netrvá déle, než by měla.
Prototype: Omnistone (Inspiration Keystone)
- Nahrazuje Kleptomancy
- [Nový efekt] Opakovaně přidává jednorázové použití jiného náhodného keystonu.
- 8-4 sekund cooldown mezi použitím keystonu a získáním dalšího (12-8 sekund pro ranged uživatele).
- Po 40 sekundách nepoužívání darovaného keystonu se keystone změní poté, co opustíte boj.
- Váš současný keystone je zobrazen vpravo nahoře nad health barem.
- Aftershock je přístupný pouze pro šampiony, kteří mají schopnosti, které ho mouhou jeho efekt spustit.
- Predator je přístupný pouze pro šampiony, kteří si již koupili boty
Ostatní
Pročištění Item Editoru
- Předměty z módů Nexus Siege, Odyssey: Extraction, Nexus Blitz, Poro King a Dominion byly odstraněny z item set editoru.
Rozlučka s Twisted Treeline
- Hráči, kteří odehráli více, než 10 her, dostanou exkluzivní ikonu.
- Hráči, kteří odehráli více, než 50 her, dostanou exkluzivní emote.
- Hráči, kteří odehráli více, než 100 her, dostanou další exkluzivní ikonu.
Opravy chyb
- Kamera se již neuzamknete, pokud jako mrtví používáte minimapu k pohybu kamerou a po respawnu zmáčknete mezerník k vycentrování na vás.
- Byla opravena ikonka pro mute.
- Pokud Poppy omráčí nepřítele pomocí E – Heroic Charge a tento nepřítel je pak omráčen dalším efektem během trvajícího omráčení z Heroic Charge, druhé omráčení již není odstraněno poté, co omráčení z Heroic Charge zmizí.
- Dariusovo W – Crippling Strike již nezasáhne skrze Teemovo Q – Blinding Dart, pokud jde o kritický zásah.
- Pokud je Garenovo Q – Decisive Strike zrušeno kvůli ztrátě vize, již mu není znemožněno sesílat E – Judgment, dokud neskončí trvání zlepšeného útoku z Q.
- Spoils of War nyní mohou být procnuty i pokud je blízký spojenec nezaměřitelný nebo ve stázi.
- Trvání posíleného útoku z Malphitova W – Thunderclap již není nekonečné, pokud je zrušen první základní útok, který by dopadl.
- Diana nyní správně získává stacky Conquerora ze základního útoku naplánovaného automaticky po skoku k cíli pomocí R – Lunar Rush.
- Shyvanino Q – Twin Bite v dračí podobě nyní správně přidává vícero stacků Conqueroru.
- Popisek Evelynniny Passivky – Demon Shade již nezobrazuje nuly namísto čísel.