Patch 6.7 - dopad na metu
Jak se vyvine meta po posledním patchi?
Jaký dopad budou mít změny z posledního patche na metu? Kteří šampioni se přestanou hrát a kdo je nahradí? Dnes se pokusíme na tyto a další podobné otázky odpovědět.
Tyto odpovědi jsou pouze odhady a názor autora. Samozřejmě, že se odhady nemusí potvrdit. Pokud máte vlastní odhad, jak se změní meta, zapojte se do diskuze v sekci komentářů.
Irelia
- Bladesurge (Q)
- Mana cost snížen na 50/55/60/65/70 z 60/65/70/75/80.
- AD ratio zvýšeno na 1.2 z 1.
Buff Irelie bude znamenat zvýšení jejího picku. Bude se pickovat proti Ekkovi (Nyní velmi oblíbený pick), Dariusovi, Nautilusovi a v podstatě proti uplně všemu. Vzhledem k změněným death-timerům se hry budou hrát déle a Irelia je jeden z late-game hypercarry šampionů.
Poppy
- Iron Ambassador (P)
- snížena range na 425 z 525
- útok štítem již neresetuje základní útoky
- Hammer Shock (Q)
- základní poškození sníženo na 35/55/75/95/115 z 40/65/90/115/140
- maximální procentuelní poškození zvýšeno na 7% z 6%.
- Heroic Charge(E) range snížena na 425 z 525.
Obrovský nerf, který Poppy tento patch zažila, způsobí snížení jejího pick-ratu jak na topu, tak jako supporta. Snížení range na skoro všech schopnostech je pro tohoto šampiona moc velká překážka, pro to aby stále patřila k těm nejlepším pickům patche 6.5 a 6.6 a několika přechozích.
Rammus
- Tremors (R) - cooldown zvýšen na 100/80/60 z 60.
Poslední dobou hodně oblíbený toplane pick, kterému tento nerf ublíží v úvodních fázích hry. Nyní u tohoto picku hrozí že se Rammus nedostane do mid/late game, což potřebuje pro svůj powerspike.
Warlord's Bloodlust
- Life steal oproti minionům snížen na 25% z 50% pro šampiony na dálku (ranged)
Tento nerf pomůže melee tanky toplanerům, protože v posledních patchích byl největším problémem pro tyto typy šampionů Graves a Quinn. Těmto šampionům tento nerf neskutečně usnadní brzkou část hry. Spolu s nerfem Poppy a Rammuse umožnuje tanky bruiser toplanerům znovů převzít kontrolu nad toplane.
Udyr
- Základní regenerace životů snížena na 6 z 8.7
- Phoenix Stance (R)
- poškození za sekundu sníženo na 10/20/30/40/50 z 15/25/35/45/55
- poškození třetího útoku sníženo na 25/60/95/130/165 z 40/75/110/145/180.
Spolu s nerfy z posledních patchů se z Udyra stane méně pickovaný šampion než doposud, protože poslední 3 patche to byl jeden z nejsilnějších šampionů. Sice bude pokračovat jeho pickování, ale poškození bude menší a čištění jungle v úvodních fázích hry bude pomalejší.
Nidalee
- Pounce (W - puma) - poškození změněno na 60/110/160/210 z 65/110/155/200.
Spolu s nerfem v posledním
patchi se Nidalee v jungli bude objevovat jen velmi málo. I když došlo k nerfu předmětu Maw of Malmortious, ze kterého protihráči Nidalee těžili, tak nerfy způsobené v posledním patchi jsou stále příliš velké. Nicméně s Nidalee stále stále můžete dokázat na Riftu hodně.
Zed
- Living shadow (W)
- cooldown zvýšen na 22/20/18/16/14 z 18/17/16/15/14
- bonusové poškození sníženo na 4/8/12/16/20% z 5/10/15/20/25%.
Menší nerf, který Zedovi oslabí počáteční fázi hry. Umožnuje pickování midlane šampionů orientovaných na early game.
Maw of Malmortious- Magic resist snížena na 40 z 50
- Odstraněn bonusový attack speed
Z tohoto nerfu budou těžit hlavně AP top/mid šampioni + AP jungleři. Šampioni jako Lissandra, Vladimír, Rumble nebo Cho'Gath tuto změnu jistě ocení a můžeme čekat jejich vyšší pick rate.
- Starcall (Q) - mana cost zvýšen na 40/45/50/55/60 ze 40.
- Astral Infusion (W) - mana cost zvýšen na 50/55/60/65/70 z 40/45/50/55/60.
Soraka, které byly zvýšeny mana costy, bude více náchylná na supporty, kteří jsou založení na pokovaní protivníka. Na botlane budeme tedy více vídat šampiony jako Lulu, Karma, Vel Koz, Annie, Sona atd.
Jak vidíte současné změny vy? Která zásadní změna oproti minulosti se ve hře objeví? Napište nám do komentářů.