Patch 6.1 - změny ve hře a info k začátku sezóny
V patchi jsou také oznámeny informace o začátku šesté sezóny.
Dnes v noci se ve hře objevil nový patch, pojďme se podívat, které změny přinesl.
Nová sezóna začne za týden - přesněji 20. ledna 2016. Co všechno lze očekávat?
- Zařazení
- Stejně jako minulý rok bude všem hráčům odebráno současné umístění v žebříčku. V ranked hrách budou všichni nejprve hrát deset rozřazovacích zápasů a poté budou zařazeni do divize v žebříčku (znovu také záleží na tom, kde jste se umístili minulý rok - i když vyhrajete všech deset her, nepůjdete rovnou do Diamantu, pokud se v současné době pyšníte zlatým rámečkem).
- Champion select
- Od 20. ledna se pro všechny servery zapne také nový champion select. Budete si moct vybrat mezi dvěma rolemi nebo doplněním role, bany bude určovat více hráčů a mnoho dalších změn. Všechny podrobnosti se dozvíte v tomto článku.
- Změny systému ranked her
- Možnost hraní ranked her ve více hráčích, pomoc hráčům v bronzové, stříbrné a zlaté divizi a kratší čekání ve vyšších divizích. Veškeré podrobnosti o těchto změnách najdete zde.
- Odměny
- Riot také testuje nový systém odměn za ranked umístění. Podrobnosti ale zatím nezveřejnil.
V průběhu sezóny se oběví ke koupi skin Challenger Nidalee. Podrobněji si ho můžete prohlédnout tady .
Dvě změny byly přidány na mapu ARAMu:
- Při pohledu do křoví je lépe poznat, co v něm skutečně je.
- Byla opravena vizuální podoba křoví, aby korespondovala s hranicemi jeho oblastí.
Efekt Tenacity (snížení trvání CC - například
) nyní působí také na tyto schopnosti šampionů:
- Amumu: R - Curse of the Sad Mummy
- LuLu: W - Whimsy
- Byla zrušena neplánovaná změna barev jmen hráčů na obrazovce po konci hry.
- Byla opravena chyba, kvůli které Ekkovo Q – Timewinder při cestě od něj občas nezpůsobilo poškození, měl-li vysokou CDR.
- Jaycův buff z výměny R - Mercury Cannon se už nespotřebuje bez způsobení poškození, když použije W - Hyper Charge k útoku na budovu
- Kassadin už nezískává stacky na E - Force Pulse z aktivky předmětu Frost Queen's Claim.
- Bonusové defenzivní staty z Oriannina E - Command: Protect se nyní správně násobí s mastery Windspeaker's Blessing.
- Byla opravena chyba, kvůli které docházelo při rozložení bodů mezi masteries Piercing Thoughts a Battering Blows k udělení nesprávné hodnoty bonusových atributů.
- Bylo opraveno několik případů, kdy šampioni s předmětem Sated Devourer způsobovali posílenými základními útoky (např. Ekkovo E nebo RekʼSaiino Q) poškození sami sobě.
- Efekt Luden's Echo se nyní aktivuje i v případech, kdy schopnost seslaná při maximálním počtu stacků způsobí cíli poškození poté, co majitel předmětu sám zemře.
- Liandry's Torment nyní správně způsobuje zvýšené poškození nepřátelům, kteří jsou pod vlivem Ahrina E - Charm, Rammusova E - Puncturing Taunt a Shenova E - Shadow Dash.
- Už nebude docházet k případům, kdy se buff předmětu Serrated Dirk občas sám spotřeboval, pokud k jeho získání došlo posíleným základním útokem.
- Při najetí kurzorem na předmět Cinderhulk se nyní zobrazí dosah jeho spalujícího efektu.
- ZzʼRot Portal, Zeke's Herald a Face of the Mountain nyní lze v obchodě vyhledat pomocí fráze „Active“.
- Na záložku Mana v obchodě s předměty byl přidán Mejai's Soulstealer.
- Foxfire Ahri má zpět svůj vizuální efekt hořících ocasů.
Šampioni:
Bard
- Pasivka - Traveler's Call po sesbírání dostatečného počtu meepů na vylepšení útoku "do kornoutu" nyní meepové zasáhnou navíc také nepřátele v okruhu 150 jednotek od původního cíle.
Brand
- R - Pyroclasm opraven bug kdy si schopnost vždy vybrala nepřátelského šampiona, dokud svůj cíl nezabila.
Caitlyn
- Pasivka - Headshot
- Opraven bug, kdy Cailyn chodila k cílům označeným pasivkou pokud byly blíž než 650 jednotek.
- Opraven bug, kdy byl základní útok Caitlyn opoždění po použití útoku vylepšeného pasivkou.
Elise
- E - Rappel opraven bug kdy Elise dopadla na nepřítele poblíž, i když žádného schopností nezacílila.
Fiddlesticks
- E - Dark Wind mana cost snížen na 50/60/70/80/90 z 50/70/90/110/130.
Gangplank
- Pasivka - Trial by Fire
- Bonusový true damage se nyní aplikuje během 2,5 sekund (dříve 1,5 sekundy).
- Bonusové AD ratio sníženo na 1.0 z 1.2.
- Zranění se aplikuje 10x za sekundu (dříve šestkrát). Velikost zranění zůstává stejná.
Heimerdinger
- E - CH-2 Electron Storm Granade opraven bug, kdy tato schopnost dávala více vize, než měla.
Jinx
- Pasivka - Get Excited! opraven bug, kdy Jinx dostala více než jeden stack pasivky při zabití Inhibitoru.
- Q - Switcheroo!
- Opraven bug, kdy Jinx mohla střílet rakety, i když byla bez many.
- Opraven bug, kdy Jinx dostávala menší attack speed z pasivky při používání raketometu.
- Schopnost již nejde použít pokud na sobě máte CC, které tomu zabraňuje (stun, silence...)
Kalista
- Opraven bug, kdy Kalista nepřestávala útočit i při efektech, kdy nad ní hráč neměl kontrolu (např. Guardian Angel nebo Lulu W - Polymorph).
- E - Rend
- Mana cost snížen na 30 z 40.
- Již nevrací manu při zabití jedné jednotky, pouze při zabití dvou nebo více jednotek.
Kha'Zix
- Pasivka - Unseen Threat Zvýšena rychlost animace aby odpovídala rychlosti animace základního útoku.
- W - Void Spike radius exploze zvýšen na 275 z 225.
- E - Leap range zvýšena na 700 z 600 (schopnost vylepšená Kha'Zixovou evolucí má stále stejný range).
LeBlanc
- E - Ethereal Chains rychlost projektilu zvýšena na 1750 z 1600 (platí i pro R - Mimic, pokud opakujete E).
Miss Fortune
- Pasivka - Love Tap zranění sníženo na 50 - 100% celkového AD z 60-100%.
- E - Make it Rain zranění sníženo na 80/115/150/185/220 z 90/145/200/255/310.
Mordekaiser
- Pasivka - Iron Man štít nyní mizí jednou za 1,5 sekundy (dříve každou sekundu).
- W - Harvesters of Sorrow
- Nyní může být vykouzleno na spřáteleného miniona
- radius schopnosti má nyní různé velikosti v závislosti na cílové jednotce. Caster a melee minioni mají menší radius, šampioni a cannon minioni větší.
- Efekt skončí pokud Mordekaiser nebo jeho spojenec zemře.
- Nyní může být vykouzleno na spřáteleného miniona
- R - Children of the Grave
- Celkové zranění zůstává stejné ale nyní zraní za 25% celkového zranění okamžitě a 75% zranění se aplikuje během 10 sekund (dříve 50% a 50%).
- Bonusové AD ducha je nyní 100% Mordekaiserova AD.
Poppy
- Q - Hammer Shock Když Poppy použije tuto schopnost hned po Heroic Charge, schopnost se sešle směrem k jejímu cíli.
Riven
- Pasivka - Runic Blade ratio zvýšeno na 25 - 50% celkového AD z 20-50%.
Rumble
- Kolizní oblast snížena na 35 z 50.
- Q - Flamespitter
- Range zvýšena na 600 z 550.
- Zranění se aplikuje každých 0.25 sekundy (dříve každé 0.5 sekundy).
Teemo
- Základní AD zvýšeno na 49.54 z 47.54.
- Pasivka - Camouflage
- Nyní se zneviditelní v křoví i když se pohybuje, ale pouze pokud nedostává zranění.
- V křoví se již nezneviditelní dvakrát rychleji.
- R - Noxious Trap range zvýšen na 400/650/900 z 300/600/900.
Thresh
- Byla opravena grafická chyba, kvůli které nesebrané duše nemizely, ale zdálo se, že místo toho letí k Threshovi.
Trundle
- E - Pillar of Ice
- mana cost zvýšen na 75 na všech úrovních z 60.
- Opraven bug, kdy sloup dával větší vizi než měl.
- Q - Chomp Již nelze použít na věže.
- R - Subjugate
- Cooldown zvýšen 110/90/70 z 80/70/60.
- Mana cost zvýšen na 100 z 75.
Urgot
- E - Noxian Corrosive Charge opraven bug, kdy tato schopnost dávala více vize, než měla.
Yasuo
- W - Wind Wall Byla opravena chyba, kvůli které jisté cílené schopnosti (Např karta Twisted Fatea) mohly projít zdí těsně poté, co se objevila.
Minioni:
- Minioni se již nezastavují a nezírají.
- Změny síly minionů z patche 5.23 mají nyní svůj ukazatel ve hře.
- Při pohybu v řece nebo džungli už minioni nezaměřují svou pozornost na nové cíle, a pokud vstoupí do řeky nebo do džungle, změní cíl až po návratu na linku.
Jungle:
Rift Herald
- Základní AD sníženo na 95 z 105.
Smite
- Smite nyní neaplikuje efekty kouzel (Spell wamp, Rylai's Crystal Scepter...)
- Opraven bug, kdy se buff se neaktivoval, pokud nejbližší nepřátelský předmět nebyla warda.
- Range pro aktivaci zvýšena na 1250 z 900 aby odpovídala vizi wardek.
- Range pro aktivaci v případě wardy z modrého trinketu změněna na 500 z 1250 aby odpovídala vizi wardy.
Předměty:
Death's Dance
- Cena zvýšena na 3500 zlata z 3400.
- AD zvýšeno na 75 z 65.
- Pasivka nyní léčí za 15% uděleného zranění (dříve 12%).
- Zranění přijmuté jako krvácení z pasivky zvýšeno na 15% z 12%.
- Opraven bug, kdy se heal neaplikoval při některých efektech na zásah (například Aatroxovo W - Blood Price, Blade of the Ruined King nebo Hydra).
Enchantment: Runic Echoes
- Nahrazuje Enchantment: Runeglaive.
- Celková cena 2625 zlata.
- Recept: Aether Wisp + Amp. Tome + Junglící předmět + 340 zlata .
- +60 Ability Power
- +10% Rychlost pohybu
- UNIQUE Passive - Echo: Během kouzlení schopností a chůze se zvyšují stacky. Při získání 100 stacků následující kouzlo tyto stacky zkonzumuje a zraní za 80 + 0.1 AP bonusového magického zranění až do 4 cílů, které zasáhne.
- Tento efekt zraňuje velká jungle monstra za 250% zranění. Zásah velkého monstra tímto efektem vám obnoví 18% chybějící many
Eye of the Oasis
- Mana regen snížen na 100% ze 150%.
- Nyní přidává 10% Cooldown reduction.
Eye of the Watchers
- Mana regen snížen na 100% ze 150%.
- Nyní přidává 10% Cooldown reduction.
Elixíry
- Elixíry si lze nyní koupit i pokud jste mrtví a máte plný inventář. Doba trvání se prodlouží o dobu, která vám zbývá do respawnu.
Farsight Alteration
(modrý trinket)- Čas obnovení zvýšen na 92-60 sekund (záleží na úrovni) z 76-60.
Frost Queen's Claim
- Mana regen snížen na 100% ze 150%.
- Doba trvání zpomalení od duchů z aktivky je nyní 2-5 sekund - zvyšuje se se vzdáleností, kterou duch urazil (dříve 4 sekundy).
- Čím dál duchové cestují, tím jsou strašidelnější.
Guinsoo's Rageblade
- Ranged šampioni již neaktivují Guinsoo's Rage během útoku, který jim přidává osmý stack.
- Mana regen v jungli zvýšen na 180% z 150%.
- Celková cena snížena na 1000 z 1050.
Lord Dominik's Regards
- Bonusový armor penetration zvýšen na 45% z 40%.
Mortal Reminder
- Bonus armor penetration zvýšen na 45% z 40%.
Phantom Dancer
- Nyní přidává 5% k rychlosti pohybu.
- Unique Passive - Spectral Waltz: Bonus k rychlosti pohybu poblíž nepřátelského šampiona snížen na 7% z 12%.
Rapid Firecannon
- Rychlost pohybu snížena na 7% z 8%.
- Lze nyní vyhledat v obchodě pomocí fráze RFC.
Ravenous Hydra
- Celková cena snížena na 3500 z 3600 (cena za spojení do finálního předmětu snížena na 1050 z 1100).
Runaan's Hurricane
- Rychlost pohybu zvýšena na 7% z 5%.
- Dosah šipek se nyní počítá od okraje zásahové zóny (dříve od středu).
Statikk Shiv
- Bonusové zranění do minionů zvýšeno na 120% z 75%.
Sunfire Cape
- Armor zvýšen na 50 z 45.
Tiamat
- Celková cena snížena na 1200 z 1250 (cena za spojení do finálního předmětu snížena na 175 z 225).
Titanic Hydra
- Celková cena snížena na 3500 z 3600 (cena za spojení do finálního předmětu snížena na 700 z 750).
Warding Totem
(žlutý trinket)- Čas obnovení snížen na 180-90 sekund (záleží na úrovni) z 180-120.
Masteries:
Deathfire Touch (Ferocity, Tier 6)- Bonusové AD ratio zvýšeno na 60% z 50%.
- AP ratio zvýšeno na 25% z 20%.
Fervor of Battle
(Ferocity, Tier 6)- Bonusové fyzické zranění za každý stack zvýšeno na 1-14 z 1-8.
- Maximum staců sníženo na 8 z 10.
- Nyní léčí za 5%-25% způsobeného zranění (dříve 15%).
- Nyní přidává 30% attack speed (dříve 20%) na 4 sekundy.
- Armor penetration za stack snížen na 0.6 + 0.06 za úroveň z 1 + 0.1 za úroveň.
- Bonus k rychlosti pohybu zvýšen na 40% z 35%.
- Nyní také ignoruje 75% zpomalení na 3 sekundy.
- Časové okno pro udělení zranění zvýšeno na 2.5 sekundy ze 2.
- Snížení příchozího zranění zvýšeno na 4% ze 3%.
- Snížení příchozího zranění se již nezvyšuje, pokud je poblíž spojenecký šampion.
- Efekt při maximálním bonusu nyní obnovuje 6% maxima zdraví místo 100 HP.