Patch 4.1 - velké změny ve hře
Je tu první patch roku 2014, který přinsel změny šampionů, předmětů a spoustu dalšího. Všechny informace uvnitř.
Na začátek si jen dovolím uvést, že s tímto patchem nebyla oznámena Sezóna 4, na kterou většina z vás čeká. Ta by se ale mohla objevit již během následujících pár dní, více si o tom řekneme hned v prvním bodě. 1) Ligový systém Podle dostupných informací by měl reset tierů a divizí nastat v následujících dnech. Zatím ale není jasné, kdy přesně to bude a jestli půjde opravdu o start Sezóny 4 anebo jakousi další "mezifázi". Ligový systém si zároveň projde řadou změn, které budou ale oznámeny až s jeho resetem. Bližší informace očekáváme v nejbližších dnech, takže stačí sledovat web či facebook - dáme vám vědět, až budeme vědět více. 2) Kódování vize Změnou si prošel také způsob, kterým funguje vize. Přestože nepůjde o věci, kterých si všimnete na první pohled, jde o jakýsi start k nadcházejícím změnám v celém roce 2014.
- Vize ve hře by měla být více spolehlivější a dynamičtější v momentě, kdy jsou do ní zapojeny schopnosti šampionů (např. Lux a její E).
- Schopnosti, které odhalují wardky je nyní po dobu "odhalení" také zneškodní - wardka nebude po dobu trvání poskytovat žádnou vizi.
- Projektily vystřelené z Fog of War se nyní zobrazují daleko rychleji (např. kopí od Nidalee).
3) ŠampioniNásledují rozsáhlé změny u šampionů. Riot se nechal slyšet, že svou pozornost zaměřil hlavně na Annie, Riven a Shyvanu. Změnami si prošlo ale také spoustu ostatních šampionů - řada z méně hraných se těší z nového buffu, který je snad pomůže dostat zpět na Fields of Justice. Anivia Rychlost projektilu základního útoku zvýšena na 1400 (dříve 1100).
Q - Flash FrostMana cost snížen na 80/90/100/110/120 (dříve 80/100/120/140/160).
W – CrystalizeMana cost snížen na 70 (dříve 70/90/110/130/150).
R - Glacial StormNyní ukazuje hráči Anivie indikátor vzdálenosti a varuje jej před tím, když se Anivia dostane do vzdálenosti potřebné k udržení této schopnosti.
Annie
Pasivka - PyromaniaDoba trvání stunu je nyní 1.25/1.5/1.75 sekundy podle úrovně - 1/6/11 (dříve 1.75 sekund na všech úrovních).
R - Summon TibbersCooldown snížen na 120/100/80 sek (dříve 120 sek).
Darius
R – Noxian GuillotinePo zabití nepřítele touto schopnosti ji může Darius znovu použít po dobu 20 sekund (dříve 12 sek).
Evelynn
Q - Hate SpikeRychlost projektilu snížena na 1250 (dříve 2000).
E - RavageJiž nejde o magické poškození, ale o fyzické.
R - Agony's EmbraceNyní dává Evelynn štít okamžitě, nikoliv až po 0.5 sek jako dříve.
Hecarim
W – Spirit of DreadMnožství vyléčených životů je nyní shodné s popiskem schopnosti - 20% na všech úrovních (dříve 10/15/20/25/30%).
Janna
R - MonsoonNyní začne účinkovat okamžitě po použití (dříve až po 0.25 sek).
Celková doba trvání snížena na 3 sek (dříve 4 sek).
Léčení za vtečinu zvýšeno na 100/150/200 (+0.6 AP) (dříve 70/110/150 (+0.35 AP)). Jinx Základní životy sníženy na 462 (dříve 500).
Životy / úroveň zvýšeny na 82 (dříve 80).
E - Flame Chompers!Nyní začnou účinkovat vždy po 0.7 sek (dříve v rozmezí 0.5 - 0.74 sek).
Opraven bug, kdy se pasti občas neaktivovaly v momentě, kdy se přes ně dostal nepřátelský šampion nějakou schopnosti (např. Shen s tauntem).
Sníženo poškození na 80/135/190/245/300 (dříve 100/150/200/250/300).
Lux
R – Final SparkCooldown se nyní začne odpočítávat až po úspěšném zakouzlení schopnosti.
Pokud Lux zemře během doby kouzlení, schopnost nebude na cooldownu.
Nami
R – Tidal WaveCooldown se nyní začne odpočítávat až po úspěšném zakouzlení schopnosti.
Pokud Nami zemře během doby kouzlení, schopnost nebude na cooldownu.
Nasus
W - WitherVzdálenost snížena na 600 (dříve 700).
R - Fury of the SandsJiž nezvyšuje vzdálenost u schopností Wither a Spirit Fire.
Olaf
Q – UndertowZpomalení sníženo na 29/33/37/41/45% (dříve 35/40/45/50/55%).
Rengar
Q – SavageryBuff na základní útok (nikoliv buff na attack speed) byl snížen na 2 sek (dříve 6 sek).
Opravena řada bugů, které umožňovaly Rengarovi použít Savagery vícekrát, než bylo zamýšleno.
W - Battle RoarEmpowered Battle Roar léčení změněno na 20 + (10*úroveň), zvýšeno o 1% za každé 1% chybějících Rengarových životů (dříve 40 + (20*úroveň)). Riven Základní AD sníženo na 54 (dříve 56.7).
AD / úroveň zvýšeno na 3 (dříve 2.7).
Q - Broken WingsPoškození za každý útok sníženo na 10/30/50/70/90 (+40/45/50/55/60% celkového AD) (dříve 0/55/80/105/130 (+70% bonusového AD)).
E - ValorDoba trvání štítu snížena na 1.5 sekundy (dříve 2.5 sek).
Shyvana
W - BurnoutPoškození za sekundu sníženo na 20/35/50/65/80 (dříve 25/40/55/70/85).
Minimální magické poškození sníženo na 60/105/150/195/240 (dříve 75/120/165/210/255).
Maximální magické poškození sníženo na 140/245/350/455/560 (dříve 175/280/385/490/595).
E - Flame BreathPoškození sníženo v raných fázích hry na 60/100/140/180/220 (dříve 80/115/150/185/220).
R - Dragon's DescentPoškození nyní souhlasí s popiskem schopnosti - 175/300/425 (dříve 200/300/400).
Talon
E – CutthroatPoužití této schopnosti nyní přemístí Talona ZA svůj cíl, nikoliv dovnitř. Je mnohem snazší následovat dalšími schopnostmi.
Thresh
W - Dark PassageNyní ukazuje indikátor, který spoluhráčům ukazuje, že jde o objekt, na který se dá kliknout.
Lanterná má nyní malý radius kolize.
R - The BoxDoba vytvoření zdi zvýšena na 0.75 sekundy (dříve 0.5 sek). Yasuo Vylepšena funkčnost a spolehlivost jeho Sweeping Blade (E) - Steel Tempest (Q) komba.
Q – Steel TempestPoužití této schopnosti je nyní automaticky jako smart cast.
W – Wind WallOpraven bug, kdy blokovala také orby přátelské Syndry.
R – Last BreathNyní dává maximum Flow při použití.
Animace schopnosti snížena o 0.1 sek.
Opravena řada bugů (např. když nepřítel použil flash).
4) PředmětyČeká nás nerf dvou velmi populárních předmětů pro tanky - Spirit Visage a Sunfire Cape. Následují také úpravy junglovacích předmětů. Rabadon's Deathcap Nyní zobrazuje ve svém popisku přesné číslo, které vyjadřuje kolik AP přidává jeho pasivka. Spirit Visage Cooldown reduction sníženo na 10% (dříve 20%). Sunfire Cape Magické poškození změněno na 25 + úroveň šampiona (dříve 40). Spirit Stone Nyní vrací 8% způsobeného poškození do minionů jako životy a 4% jako manu (poloviční efekt pro AoE kouzla).
Již nemá regeneraci životů a many. Spirit of the Ancient Golem Nyní vrací 8% způsobeného poškození do minionů jako životy a 4% jako manu (poloviční efekt pro AoE kouzla).
Již nemá regeneraci životů a many. Spirit of the Spectral Wraith Nyní vrací 8% způsobeného poškození do minionů jako životy a 4% jako manu (poloviční efekt pro AoE kouzla).
Již nemá regeneraci životů a many.
Nyní dává 2 AP za zabití každého velkého monstra (baron, drak, golem, lizard, wight), takto může hráč získat maximálně 30 AP. Spirit of the Elder Lizard Nyní vrací 8% způsobeného poškození do minionů jako životy a 4% jako manu (poloviční efekt pro AoE kouzla).
Již nemá regeneraci životů a many.
5) Rotace šampionů pro nováčkyZajímavou změnou si prošel také systém rotace free šampionů pro nováčky. Až do dosažení určité úrovně budou mít totiž noví hráči k výběru set stále stejných postav, které jsou z určitých důvodů pro nováčky vhodné. Klasická rotace free šampionů začne platit až od určité úrovně (zatím není jisté, nicméně mluví se o úrovni 10 - 15).
Tato změna ještě není ve hře, brzy se v ní ale objeví.
6) Nové login screenS novým patchem tu máme také nový login screen, kterého jste si mohli všimnout již v horní části článku. Přikládáme ještě video.