Patch 3.14 - přímo monstrózní várka změn
Kvůli velkému množství změn jsme patch rozdělili na dva články. V tomto najdete VŠECHNO - nové předměty, změny vize, jungle a další.
V tomto článku se budeme zabývat vším ostatním než změnami šampionů, které najdete v tomto článku . A to konkrétně celkovými změnami hry (1+2) , změnou hlavní mapy Summoner's Rift (3) , změnami jungle (4) , změnou vize a wardek (5) , novými předměty (6) a novými masteries (7) .
Ještě pro jistotu si dovolím upozornit, že změn je opravdu hodně. Proto jsme si připravili i něco ve smyslu osnovy, kde najdete všechny potřebné témata, kterými se Riot zabýval. Doporučujeme ve článku vyhledávat pomocí CTRL + F, kapitoly mají totožné názvy jako v osnově. 1+2) OBECNÉ ZMĚNY: Obecné změny klienta a UI ve hře, najdete je hned nahoře v článku. 3) SUMMONER'S RIFT: Změny křoví, věží, inhibitorů, zcela nový systém zkušeností, minionů a získávání goldů. 4) NOVÁ JUNGLE: Změny smitu, monster, nový jungle kemp, rework draka. 5) WARDKY A VIZE: Představení trinketů, změny systému vize, změny systému wardování (sight wards, vision wards). 6) NOVÉ PŘEDMĚTY: Nejobsáhlejší kapitola, v které najdete více než deset zcela nových předmětů a také reworky a přepracování těch, na které jsme byli zvyklí. Největší důraz byl kladen na nové předměty pro supporty a na přepracování předmětů pro junglery. Tuto kapitolu doporučujeme nejvíce. 7) NOVÉ MASTERIES: Kompletní přepracování masteries, odkaz na kalkulátor.
Tak a pojďme rovnou na to, přejeme příjemnou zábavu a pevné nervy, protože je těch změn opravdu až extrémní množství.
1) OBECNÉ ZMĚNY- Přepracován friendlist a upozornění.
- Přepracován skupinový chat.
- Klient prošel řadou úprav - nyní můžete například zrušit všechna upozornění najednou a řadu dalších věcí.
- Upraven systém vybírání skinů před začátkem hry (nyní se skin uzamkne pár sekund před spuštěním loading screenu a zamezí se tak předchozím errorům, když jste měnili skin těsně před začátkem hry).
2) USER INTERFACE VE HŘE- Šampioni mají nové health bary.
- Health bary jsou nyní daleko přehlednější a pomáhají orientovat se v teamfightech - jednak odlišnou barvou pro hráče a také tím, že při najetí kurzorem myší na nepřítele se rozsvítí i jeho health bar a opačně.
- Smite má novou animaci, zvuk i ikonu.
3) SUMMONER'S RIFTKřoví
- Celkově zmenšena velikost a také došlo k velkému vizuálnímu updatu.
- Zmenšeny "trsy" křoví, nyní na mapě již nejsou křoviska ve tvaru písmen C a L a každé křoví se dá zajistit pouze jednou wardkou.
- Křoví na horní lajně rozděleno na tři místo dvou.
- Upraveno křoví v řece.
Věže
- Outer Turret (1. věž) nyní dává 100 globálních goldů a 150 goldů, které se rozdělí mezi všechny spoluhráče, kteří se na zničení věže podíleli.
- Inner Turret (2. věž) nyní dává 120 globálních goldů a 100 goldů, které se rozdělí mezi všechny spoluhráče, kteří se na zničení věže podíleli.
- Inhibitor Turret (3. věž) nyní dává 175 globálních goldů.
- Outer Turret již nedává 30 globálních zkušeností, když je zničena.
- Inhibitor Turret nyní dává 100 globálních zkušeností (dříve 70).
- Inhibitor Turret má nyní 15 health regen / 5 sec (čili se bude léčit podobně jako inhibitor, nexusové věže a nexus).
- Základní poškození se zvyšuje společně se silou minionů.
- Základní poškození minionů zvýšeno, aby se stalo lasthitování pod věží více konzistentním. Inhibitory - Inhibitor se nyní respawnuje po 4 min (dříve 5 min).
- Zničení inhibitoru již nedává globální buff všem přátelským minionům, ale posiluje miniony pouze na té lajně, kde byl inhibitor zničen.
- Zničení inhibitoru nyní dává větší buff minionům v dané lajně. Zkušenosti minionů - Minioni na lajnách již nedávají zkušenosti podle délky hry.
- Minioni na lajnách mají nyní úroveň, která je průměrem úrovní všech hráčů ve hře.
- Spolu s tím je snížen počet zkušeností, které musí hráč dosáhnout, aby se dostal na další úroveň o 10%. Goldy - Killy před hranicí 4. minuty dávají pouze 60% goldů.
- Assisty nyní dávají 50% celkové hodnoty zabití protivníka před 20. minutou ve hře, po této časové hranici se lineárně zvedají až na 80%.
- Pokud má hráč více assistů než killů (o dva a více), získávají za každý assist bonusové goldy (nejdříve 30, potom vždy o 15 více až do hranice 60 bonusových goldů).
- Každých 1000 goldů, které hráč získá zabíjením minionů a monster sníží jeho "death spree" (počet úmrtí v řadě) o 1.
4) NOVÁ JUNGLESmite
- Cooldown snížen na 40 sec (dříve 60).
- Poškození sníženo na 390-1000 (podle úrovně šampiona) (dříve 460 + lvl*30). Monstra - Monstra v jungli mají nyní úrovně, které jsou stejně jako u minionů rovny průměrné úrovni mezi šampiony.
- Úroveň monster determinuje jejich počet životů, sílů útoku a také velikost odměny (goldy + zkušenosti).
- Jungle monstra dávají o více zkušeností šampionům s nižší úrovní (podle rozdílu úrovní, 50% zkušeností za každou jednu úroveň).
- Crest of the Ancient Golem (Blue buff) dává 10% cooldown reduction (dříve 20%).
- Monstra byla posílena (počet životů, poškození) a malá monstra také dávají více zkušeností (2* až 5*). Nový kemp - Wight - Ve hře se objevil nový kemp, který se nachází mezi modrým buffem a nejbližší okrajovou linkou (na modré straně top, na fialové straně bot). Tento kemp by měl zajistit vyváženost jednotlivých stran jungle. Jde o kemp s jedním monstrem, které se silou i výdrží může rovnat Golemovi (blue buff) i Lizardovi (red buff).
Staty Wighta- Základní životy - 1400
- Základní poškození - 75
- Základní attack speed - 0.64
- Základní Armor - 15
- Goldy za zabití - 60
- Zkušenosti za zabití - 150
Drak
- Drak je nyní daleko důležitější než dříve, hlavní v pozdějších fázích hry. Nyní dává glovální goldy a lokální zkušenosti, podle toho, jakou má úroveň. Navíc dává také bonusové zkušenosti hráčům, kteří jsou s úrovněmi pozadu. Narozdíl od jiných monster v jungli drak zvyšuje úrovně průběžně. Ostatní monstra se spawnou s určitou úrovní, která jim vydrží až do té doby, dokud nejsou zabita.
- Úroveň draka: Minimálně 6, maximálně 15.
- Lokální zkušenosti: 150 až 510 (podle úrovně draka), dělí se mezi přítomné šampiony.
- Globální goldy: 125 až 260 (podle úrovně draka).
- Pokud draka zabije tým, který má průměrně menší úrovně než druhý tým, drak dává o 25% zkušeností více.
- Bonusových zkušeností získá nejvíce hráč, který má nejmenší úroveň.
5) WARDKY A VIZESight Wards
- Jde o klasické zelené wardky, které jsme až doposud znali jako "Sight Wards", v tomto patchi se mimo jiné změnil i jejich název na "Stealth Wards" (skryté wardky).
- Každý hráč může položit na mapě pouze tři wardky, jakmile položí čtvrtou, první automaticky zmizí.
- Sightstone/Ruby Sightstone již nemají vlastní limit ale podřizují se zmíněnému limitu na hráče (se základním Sightstonem tedy můžete použít tři wardky). Vision Wards - Klasická růžová wardka anebo Pink Wardka.
- Tyto wardky se po použití neskryjí jako dříve, ale zůstávají celou dobu viditelné.
- Wardky vydrží neomezeně dlouho dobu, je tedy nutné je zničit.
- Snížena cena wardek - jedna nyní stojí 100 goldů (dříve 125).
- Nyní mají 5 životů (dříve 3).
- Mají podobný limit jako wardky zelené, akorát s tím rozdílem, že každý hráč může použít pouze jednu pink wardku. Pokud použije druhou, první automaticky zmizí. Trinkety - Do hry byly přidány tzv. trinkety, které se dají zdarma pořídit na první úrovni v obchodě a mají vlastní slot (čili ano, v inventáři je další, sedmý slot).
- Hráč může trinkety celou hru libovolně měnit (vždy v obchodě), pokud si ale vezmete nový trinket, má automaticky 180 sec cooldown.
- Trinkety se dělí na tři druhy - Warding Totem (wardka), Scrying Orb (clairvoyance) a Sweeping Lens (oracle).
Warding Totem- položí na danou lokaci wardku po dobu 60 sec (120 sec cooldown).
Scrying Orb- odhalí zacílenou lokaci po dobu 1 sec (150 sec cooldown).
Sweeping Lens- "zneškodní" a odhalí všechny wardky a pasti v okolí po dobu 4 sec (180 sec cooldown).
- Trinkety se automaticky upgradují při dosažení 9. úrovně.
- Poté si můžete trinkety ještě jednou vylepšit v obchodě za 475 goldů.
- Každý upgrade zefektivňuje trinkety - čili delší doba trvání, atd.
6) NOVÉ PŘEDMĚTYVe hře je hned několik nových předmětů - hlavně pro junglery a supporty. Několik předmětů bylo ze hry odstraněno a několik kompletně předěláno. Odstraněné předměty Eleisa's Miracle
Oracle's Elixir Předělané předměty Philosopher's Stone
Kage's Pick
Emblem of Valour
Aegis of the Legion
NEW:
Recept: Rejuvenation Bead + Cloth Armor + Ruby Crystal + Null-Magic Mantle + 595 goldů (celkem 1950).
UPDATED: Banner of CommandRecept: Fiendish Codex + Blasting Wand + 720 goldů (celkem 2400).
+80 Ability Power.
+20% Cooldown Reduction.
UNIQUE Aura - Valor: Přátelští minioni v okolí dávají o 15% větší poškození.
UNIQUE Active - Promote: Přemění siege miniona v blízkosti na silnější jednotku, hráč získává všechny goldy, které tato jednotka získá (180 sec cooldown).
UPDATED: Mikael's CrucibleRecept: Chalice of Harmony + 720 goldů (celkem 1600).
+40 Magic Resistance.
+12 Regenace many / 5 sec .
UNIQUE Passive - Mana Font: Zvyšuje regeneraci many o 1% za každé 1%, které vám chybí.
UNIQUE Active: Odstraní veškerý crowd control (stun, root, fear, taunt, slow) ze spoluhráče a vyléčí ho o 150 (+10% maximálních životů) (180 sec cooldown).
UPDATED: OhmwreckerRecept: Ruby Crystal + Blasting Wand + 665 goldů (celkem 2000).
+350 Životů.
+50 Ability Power.
UNIQUE Active: Deaktivuje nepřátelské věže v blízkosti po dobu 2.5 sec (120 sec cooldown). Tento efekt nelze použít proti té samé věži častěji než jednou za 7.5 sec (kdyby tento předmět mělo více hráčů).
REMADE: Will of the AncientsRecept: Hextech Revolve + Faerie Charm + Faerie Charm + 440 goldů (celkem 2000).
+50 Ability Power.
+10 Regenace many / 5 sec .
+10% Cooldown Reduction.
UNIQUE Passive: +20% Spell Vamp.
Twin Shadows
NEW:Recept: Amplifying Tome + Amplifying Tome + Null-Magic Mantle + 730 goldů (celkem 2000).
Ability Power zvýšena na 50 (dříve 40).
PŘEDMĚTY PRO SUPPORTYTeď už se ale dostáváme ke zcela novým předmětům pro supporty.
NEW: Frostfang
Recept: Spellthief's Edge + 485 goldů (celkem 850).+20 Ability Power.+7 Regenace many / 5 sec.+4 goldy / 10 sec.UNIQUE Passive – Tribute: Základní útoky do nepřátelského šampiona dávají 8 goldů (pouze jednou za 10 sec). Zabití miniona zruší tuto pasivku po dobu 10 sec.NEW: Frost Queen's Claim Recept: Frostfang + Amplifying Tome + 715 goldů (celkem 2000).+50 Ability Power.+10 Regenace many / 5 sec.+4 goldy / 10 sec.UNIQUE Passive – Tribute: Základní útoky a kouzla do nepřátelského šampiona dávají 8 goldů (pouze jednou za 10 sec). Zabití miniona zruší tuto pasivku po dobu 10 sec.UNIQUE Active – Arctic Embrace: Zmrazí zacíleného soupeře a všechny nepřátele kolem něj. 50 magického poškození a snížení movement speedu o 50% po dobu 2 sec (60 sec cooldown).NEW: Ancient CoinCena: 365 goldů.+5 Regenerace životů / 5 sec.+3 Regenace many / 5 sec.UNIQUE Passive - Favor: Pokud jste poblíž miniona, který zemře a nedáte mu poslední ránu, získáváte 2 goldy.NEW: Nomad's MedallionRecept: Ancient Coin + 485 goldů (celkem 850).+8 Regenerace životů / 5 sec.+11 Mana Regen / 5 sec.+2 goldy / 10 sec.UNIQUE Passive - Favor: Pokud jste poblíž miniona, který zemře a nedáte mu poslední ránu, získáváte 4 goldy.NEW: Talisman of AscensionRecept: Nomad's Medallion + Faerie Charm + 970 goldů (celkem 2000).+20% Cooldown Reduction.+10 Regenerace životů / 5 sec.+15 Regenace many / 5 sec.+2 goldy / 10 sec.UNIQUE Passive - Favor: Pokud jste poblíž miniona, který zemře a nedáte mu poslední ránu, získáváte 4 goldy.UNIQUE Active: Dává spoluhráčům v okolí +40% movement speedu po dobu 3 sec (60 sec cooldown).NEW: Relic ShieldCena: 365 goldů.+50 Životů.+6 Regenerace životů / 5 sec.UNIQUE Passive - Spoils of War: Základní útok zabije miniona, který má méně než 200 životů, vyléčí přátelského šampiona za 2% jeho maximálních životů a dá mu celou odměnu za zabití miniona a ještě 5 goldů navíc. Tento efekt vyžaduje, aby byl poblíž přátelský šampion. Doplňuje se vždy jednou za 30 sec a hráč může mít pouze 2 "náboje".NEW: Targon's BraceRecept: Relic Shield + 485 goldů (celkem 850).+175 Životů.+12 Regenerace životů / 5 sec.UNIQUE Passive - Spoils of War: Základní útok zabije miniona, který má méně než 200 životů, vyléčí přátelského šampiona za 2% jeho maximálních životů a dá mu celou odměnu za zabití miniona a ještě 10 goldů navíc. Tento efekt vyžaduje, aby byl poblíž přátelský šampion. Doplňuje se vždy jednou za 30 sec a hráč může mít pouze 4 "náboje".NEW: Face of the MountainRecept: Targon's Brace + Ruby Crystal + 675 goldů (celkem 2000).+375 Životů.+10% Cooldown Reduction.+25 Regenerace životů / 5 sec.UNIQUE Passive - Spoils of War: Základní útok zabije miniona, který má méně než 200 životů, vyléčí přátelského šampiona za 2% jeho maximálních životů a dá mu celou odměnu za zabití miniona a ještě 10 goldů navíc. Tento efekt vyžaduje, aby byl poblíž přátelský šampion. Doplňuje se vždy jednou za 30 sec a hráč může mít pouze 4 "náboje".UNIQUE Active - Deadly Phalanx: Zkonzumuje 20% vašich současných životů a vytvoří štít na zacíleném spoluhráči, který má hodnotu 10% vašich maximálních životů a vydrží 4 sec. Po čtyřech sekundách štít exploduje a zraní všechny nepřátele v okolí za 10% vašich maximálních životů (60 sec cooldown).PŘEDMĚTY PRO JUNGLERYA nyní se konečně dostáváme k předmětům pro junglery.Hunter's MacheteNyní léčí 3 životy pokaždé, když zasáhnete monstrum.Spirit StoneNyní léčí 3 životy pokaždé, když zasáhnete monstrum.Madred's RazorsArmor snížen na 20 (dříve 25).REMADE: Wriggle's LanternRecept: Madred's Razors + Dagger + Dagger (celkem 1800).+20 Armor.+25% Attack Speed.UNIQUE Passive - Maim: Každým útokem do monstra dává 100 bonusového magického poškození a léči za 10 životů.UNIQUE Passive: Za zabití monstra získáváte o 40% více goldů.UNIQUE Active: Umístí zelenou wardku na danou lokaci po dobu 180 sec (180 sec cooldown).Spirit of the Elder LizardAttack Damage snížen na 30 (dříve 35).UNIQUE Passive - Incinerate: Nyní se aplikuje po fyzickém poškození, poškození zvýšeno na 16-50 (dříve 7-40).UNIQUE Passive – Bounty Hunter: Zabití šampiona, assist a zabití epického monstra (drak, baron) dávají 40 goldů, zabití velkých monster, tzv. "large" (buffy, wight, větší vlk, golem a wraith?) dává 10 goldů.Spirit of the Ancient GolemŽivoty sníženy na 350 (dříve 500).UNIQUE Passive – Conservation: Každých 1.5 sec získáte 1 stack tzv. "Conservation" (maximálně 80). Zabití "large" monstra (buffy, wight, větší vlk, golem a wraith?) zkonzumuje stacky (maximálně 40) a ty se přemění na goldy.REMADE: Spirit of the Spectral WraithRecept: Spirit Stone + Fiendish Codex (celkem 2000).+50 Ability Power.+10% Cooldown Reduction.+14 Regenerace životů / 5 sec.+7 Regenace many / 5 sec.UNIQUE Passive: Vrátí vám 8% magického poškození, které dáte do monster, v podobě Životů a Many.UNIQUE Passive – Bounty Hunter: Zabití šampiona, assist a zabití epického monstra (drak, baron) dávají 40 goldů, zabití velkých monster, tzv. "large" (buffy, wight, větší vlk, golem a wraith?) dává 10 goldů.UNIQUE Passive: Zvýšeno poškození do monster o 30%.7) NOVÉ MASTERIESMasteries si prošly kompletním přepracováním. Důraz byl kladen hlavně na to, aby se hráčům více vyplatilo jít hlouběji do jednotlivých stromů a nebát se utrati v jednom z nich klidně celých 30 bodů. Největší změnou si zcela jistě prošel strom Utility, který bude supportům pomáhat ještě více v tom, aby se dostáli rčení "Carry your carry".Kalkulátor najdete zde.Podívejte se také na druhý článek o patchi 3.14, ve kterém jsme podrobně rozebrali změny šampionů a hlavně velké změny supportů.Jak se vám patch líbí?