Galerie 7
Patch 25.19: Úpravy pro Worlds, návrat Brawlu i finále Doom Botů
i Zdroj: Riot Games
LoL novinky League of Legends Článek Patch 25.19: Úpravy pro Worlds, návrat Brawlu i finále Doom Botů

Patch 25.19: Úpravy pro Worlds, návrat Brawlu i finále Doom Botů | Kapitola 3

Veare

Veare

Seznam kapitol

1. Úvod 2. Balanční změny 3. Doom Bots, ARAM a Aréna 4. Skiny

Nový patch přináší zásadní balance změny mířené na Worlds 2025, návrat režimu Brawl jako součást testování pro nové hráče, poslední Trial of Doom v eventu Doom Bots, novinky v ARAMu a Areně.

Reklama

Doom Bots

Event Doom Bots se blíží do finále a přináší poslední zkoušku, která prověří nervy i reflexy všech hráčů. V předchozích patchích jsme se setkali s Trial of Evil, kde každý bot dostal Veigarovu pasivku Phenomenal Evil, a závodem o dosažení 30. úrovně. Teď přichází třetí a závěrečná výzva – Veigar’s Doom.

V této variantě mají boti méně brnění i odolnosti vůči magii a s postupem hry získávají těchto statistik ještě méně. Na první pohled to zní jako usnadnění, jenže mechanika časovače rychle ukáže svou krutost. Hra začíná s pětiminutovým limitem, přičemž každý zabitý bot vám přidá 15 vteřin. Pokud ale časovač klesne na nulu dříve, než uběhne 15 minut herního času, zápas okamžitě končí.

Aby šance hráčů nebyly úplně mizivé, Riot přidává nový prismatic item Gambler’s Blade. Každý zásah zakončený zabitím nepřítele s touto zbraní znamená bonusových 10 sekund pro celý tým. Navíc získáváte stacky, které přinášejí 10 bonusového zlata za kill, ale zároveň zvyšují přijímané poškození o 5 % za každý stack. Pád do hrobu vás bude stát nejen stacky, ale i drahocenných 10 sekund.

Celý chaos završuje samotný Veigar, který se posílil o Morellonomicon, Rylai’s Crystal Scepter a Void Staff. Čeká vás tak souboj, kde jedinou cestou k vítězství je agresivní styl hry a neustálý tlak. Podaří se vám ukořistit titul „Definitely Not a Bot“ a přežít všechny tři trialy, nebo skončíte v pekle Veigarových Doom Botů?

ARAM

ARAM dostává v patchi 25.19 další várku úprav, které míří jak na šampiony, tak na předměty. Riot se tentokrát zaměřil především na vyvážení problematických interakcí a úpravou cooldownů se snaží zvýšit atraktivitu některých itemů v rychlejším tempu aramových her. Největší zásah tentokrát schytala Briar, která díky kombinaci buffů a itemových synergii působila na mostě příliš frustrujícím dojmem.

Na druhé straně několik šampionů získává citelná vylepšení, aby jejich klíčové schopnosti lépe zapadaly do zamýšleného stylu hry. Z pohledu itemů Riot sjednocuje dobu obnovení ochranných štítů u lifeline předmětů a zároveň posiluje jejich celkovou použitelnost.

Úpravy šampionů

  • Akali – R cooldown: 120 / 90 / 60 ⇒ 90 / 75 / 60
  • Briar – přijímané poškození: 95 % ⇒ 100 %; léčba: 115 % ⇒ 110 %
  • Gwen – R cooldown: 120 / 100 / 80 ⇒ 110 / 90 / 70; Q finální úder AP ratio: 35 % ⇒ 40 %
  • Mordekaiser – udělované poškození: 95 % ⇒ 100 %; přijímané poškození: 102 % ⇒ 100 %
  • Sion – W životy za velkou jednotku/šampiona: 5 ⇒ 8; za jednotku: 2 ⇒ 3; poměr života: 6 / 8 / 10 / 12 / 14 % ⇒ 6 / 7 / 8 / 9 / 10 %
  • Yunara – R cooldown: 100 / 90 / 80 ⇒ 80 / 70 / 60; E rychlost pohybu: 30–50 % ⇒ 40–60 %
  • Ziggs – udělované poškození: 87 % ⇒ 92 %

Úpravy předmětů

  • Sterak’s Gage – Lifeline cooldown: 90 ⇒ 75
  • Maw of Malmortius – Lifeline cooldown: 90 ⇒ 75
  • Immortal Shieldbow – Lifeline cooldown: 90 ⇒ 75
  • Hexdrinker – Lifeline cooldown: 90 ⇒ 75
  • Seraph’s Embrace – Lifeline cooldown: 90 ⇒ 75

Most bude po těchto změnách zase o něco dynamičtější a hlavně spravedlivější – ať už pro tanky, assassiny nebo magy, kteří se v ARAMu často hledají těžko.

Aréna

Aréna se v patchi 25.19 dočkala úprav systému AFK detekce, který měl původně řešit problém neaktivních hráčů, ale v praxi spíše trestal přirozenou uvolněnost tohoto herního režimu. Alt-tab po rychlé smrti v úvodních kolech nebo pauza na svačinu tak už nebudou znamenat automatickou penalizaci. Riot přiznává, že Arena není určena jen pro hardcore hráče a AFK systém musel být přizpůsoben jejímu odlehčenému charakteru.

Nově se prodlužuje AFK warning timer ze 70 na 100 sekund. Pokud během kola provedete jakýkoliv vstup, budete považováni za aktivní a časovač se spustí až po skončení boje. Cílem zůstává ochránit hráče před nekonečnými 1v2 situacemi, ale zároveň snížit počet falešných hlášení. Úplně dokonalé to zatím není, odhodlaní sabotéři si cestu vždy najdou, ale systém by měl nyní lépe odlišit skutečné AFK hráče od těch, co si jen odskočili pro pití.

Aréna bugfixy

  • Opraven bug, kdy příliš mnoho klobouků na Naafari způsobovalo lagy; maximální počet zobrazovaných klobouků je nyní 50 (získat jich můžete víc, jen se nezobrazí).
  • Úprava questu Mad Hatter: klobouky se už nezobrazují na psech.
  • Opraven problém, kdy Mordekaiserův efekt Guest of Honor kolidoval s oživeními nebo přetrvával po smrti šampiona.
  • Tank Engine nyní správně uvádí bonusové zdraví v augment kartě.
  • Calculated Risk už nepřidává vícenásobně prefix „Calculated“.
  • Opraven bug, kdy Lightning Rod uděloval omylem rychlost útoků.
  • Opraveno špatné zobrazení Ability Haste u Flesheateru.
  • U eventu Ambessa Guest of Honor byl opraven problém, kdy při hoveru nad „Sacrifice for Gold/Prismatic“ během nákupní fáze hráči získali augment, ale v prvním kole za něj nezaplatili ztrátou HP.

Aréna tak po novém patchi nabídne spravedlivější prostředí a méně zbytečných trestů, aniž by ztratila svou odlehčenou, zábavnou povahu.


Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama