Patch 25.18: T1 skiny, nerfy Yunary, Qiyany a noví Doomboti | Kapitola 3
Seznam kapitol
Patch 25.18 přináší oslavu T1 skinů, velké nerfy Yunara, Qiyany a jungle Sylase. Do hry míří úpravy Areny, ARAMu a Doom Bots, včetně nové AFK detekce.
ARAM
ARAM přináší čerstvé novinky, které potěší všechny fanoušky rychlých bitev a zábavného chaosu. Riot oznámil hned dvě zásadní změny – rotaci map a nový systém free-to-play šampionů.
Začněme mapami. Na základě ohlasu komunity se Riot rozhodl ponechat rotace představené během druhé sezóny ARAMu. To znamená, že Butcher’s Bridge i Koeshin’s Crossing zůstávají natrvalo. Každá mapa má nyní stejnou šanci objevit se při vstupu do ARAM hry, takže se hráči mohou těšit na větší variabilitu prostředí a menší stereotyp.
Ještě zajímavější změna ale přichází u free-to-play poolu. Doposud šlo o statický seznam 65 šampionů, nyní se však bude rotovat na základě posledních pěti týdenních rotací Summoner’s Riftu. V praxi to znamená, že ARAM nabídne kombinaci čtyř předchozích rotací plus té aktuální. Díky tomu by se měl počet dostupných šampionů v ARAMu běžně pohybovat nad 95, což přinese mnohem větší pestrost.
Pro pořádek Riot také připomíná, že šance na získání třetí karty při výběru šampiona zůstává stejná. Počítají se tedy pouze šampioni, které hráč vlastní, a tento mechanismus se nijak nemění.
Doom bots
Doom Bots pokračují ve své sérii a přinášejí další výzvu, tentokrát pod názvem Veigar’s Curse. Pokud jste předchozí novinky minuli, připomínáme, že první tři patche s Doom Boty vždy odemknou jinou Trial of Doom. V tom posledním se všechny trialy vrátí najednou, takže hráči dostanou poslední šanci získat vítězství ve všech a odemknout titul „Definitely Not a Bot“.
Doom Bots: Veigar’s Evil! - návod pro začátečníky a sólo hráče
Doom Bots se vrací v patchi 25.17! Připravili jsme survival guide pro sólo hráče, kteří chtějí přežít Trials of Doom a porazit samotného Veigara.
Po Veigar’s Evil, kde všichni boti dostali jeho pasivku Phenomenal Evil, přichází druhá zkouška – Veigar’s Curse. V této variantě jsou boti posíleni těsně pod úroveň Hard fronty a zároveň se zvyšuje level cap pro hráče i boty až na 30. Aby to nebylo jednoduché, boti získávají ze všech zdrojů o 100 % více zkušeností. Hráči sice mohou udělat totéž, ale jen pokud si pořídí Veigar’s Talisman of Ascension. Tento předmět nepřináší žádné statistiky, ale zdvojnásobuje získané zkušenosti a při dosažení 30. levelu se promění v mnohem silnější item.
Do hry navíc přibude vyšší počet minionů ve všech lajnách od určité fáze a samotný Veigar dostane do arzenálu Liandry’s Torment, takže jeho útoky budou ještě nepříjemnější. Strategie proto bude jasná – vybrat správného šampiona, zvládnout hru s jedním slotem méně a vyšplhat se až na level 30.
Trial Veigar’s Curse startuje 10. září v 17:00 našeho času a opět nabídne pořádnou dávku chaosu i výzev.
Balanční změny
- Mise King of the Hill: Snížen počet Doom Botů povolaných k obraně oblasti.
- Mise King of the Hill: Vypnutý Teleport u Doom Botů během eventu.
- Mise King of the Hill: Zvýšena hodnota bodů získaných hráči.
- Mise King of the Hill: Snížena maximální penalizace za prohru mise.
- Mise Defeat Karthus: Přiřazen Doom Bot k obraně Karthuse a jeho krystalu.
- Veigar: Snížen strop damage reduction, zároveň snížen práh, při kterém začne cílit na hráče s vysokým poškozením.
- Aurelion Sol: Odstraněno prodloužení doby nabíjení na E – Singularity.
Bugfixy
- Opraven problém, kdy hráči mohli získat trojitou odměnu, pokud zabili všechny Super Evil Pumpkins najednou v misi Doom Bot Power Up.
- Opraveny chyby, kdy se hráči nebo Veigar mohli stát netargetovatelnými / neporazitelnými během finálního boss fightu.
- Opraveny výpočty maximálního poškození u On-Hit itemů, aby se aktualizovaly v průběhu hry.
- Opraven problém, kdy Voidlingové Doom Bot Malzahara mohli zabít Nexus z Mordekaiserova Death Realmu nebo během cutscén.
- Opraven bug, kdy se Smolderův burn damage neaplikoval na Veigara (execute se nadále neaplikuje).
- Opraven bug, kdy Charm spelly trvale rozbíjely pathfinding Mini-Singeda a Mega-Ziggse v jejich misích.
- Opraven bug, kdy mohl být Target Dummy v misi Target Dummy Duel zabit některými kletbami.
Balanční změny Doom botů
Doom Bot Lee Sin
- Q – Sonic Wave
- Doba nabíjení změněna z 10 / 9 / 8 / 7 / 6 ⇒ 14 / 13 / 12 / 11 / 10 s
- Poškození sníženo z 55 / 80 / 105 / 130 / 155 ⇒ 25 / 50 / 75 / 100 / 125
- Q – Resonating Strike
- Nyní skočí na nový cíl jen v případě, že Lee Sin není pod tvrdým CCW – Safeguard
- Doba nabíjení zvýšena z 12 ⇒ 22 s
- W – Iron Will
- Lifesteal snížen z 16 / 26 / 36 / 46 / 56 % ⇒ 8 / 10 / 12 / 14 / 16 %
- E – Tempest
- Dosah zvýšen z 500 ⇒ 515
- Poškození sníženo z 35 / 60 / 85 / 110 / 135 ⇒ 25 / 40 / 55 / 70 / 85
- R – Dragon’s Rage
- Poškození sníženo z 175 / 400 / 625 ⇒ 150 / 350 / 550
- Doba nabíjení změněna z 110 / 85 / 60 ⇒ 120 / 95 / 70 s
- Maximální poškození ze srážky sníženo z 50 % maximálního zdraví ⇒ 20 %
Doom Bot Caitlyn
- Základní statistiky
- Dosah základního útoku snížen z 750 ⇒ 700
- Růst AD snížen z 3.7 ⇒ 3.5
- Pasivní schopnost – Headshot
- Počet stacků potřebných pro Headshot zvýšen z 5 ⇒ 8
- Q – Piltover Peacemaker
- Poškození sníženo z 50 / 90 / 130 / 170 / 210 (+125–205 % AD) ⇒ 45 / 80 / 115 / 150 / 185 (+120–180 % AD)
- Rychlost odraženého projektilu snížena z 2400 ⇒ 2200
- R – Ace in the Hole
- Poškození sníženo z 450 / 650 / 850 ⇒ 375 / 500 / 625
- Blokované poškození sníženo z 2.5× ⇒ 1.5× násobku
Doom Bot Corki
- R – Missile Barrage
- Poškození Big One sníženo z +350 % ⇒ +300 %
- Šířka střely Big One snížena z 85 ⇒ 75
Doom Bot Soraka
- Q – Starcall
- Poškození sníženo z 100 / 150 / 200 / 250 / 300 (+50 % AP) ⇒ 70 / 115 / 160 / 205 / 250 (+45 % AP)
- E – Equinox
- Poškození sníženo z 95 / 145 / 195 / 245 / 295 (+60 % AP) ⇒ 85 / 125 / 165 / 205 / 245 (+45 % AP)
- Doba nabíjení zvýšena z 20 / 19 / 18 / 17 / 16 ⇒ 24 / 23 / 22 / 21 / 20 s
Doom Bot Jinx
- Pasivní schopnost – Get Excited
- Rychlost útoku snížena z 10 % ⇒ 7.5 %
- W – Zap!
- Poškození sníženo z 10 / 60 / 110 / 160 / 210 (+140 % AD) ⇒ 10 / 50 / 90 / 130 / 170 (+75 % AD)
- Doba nabíjení zvýšena z 8 / 7 / 6 / 5 / 4 ⇒ 10 / 9 / 8 / 7 / 6 s
Doom Bot Lux
- E – Lucent Singularity
- Poškození sníženo z 40 / 90 / 140 / 190 / 240 ⇒ 40 / 70 / 100 / 130 / 160
- R – Final Spark
- Poškození sníženo z 300 / 400 / 500 ⇒ 225 / 300 / 375
- Doba nabíjení změněna z 60 / 50 / 40 ⇒ 60 s
Doom Bot Malzahar
- E – Malefic Visions
- Délka Charmu snížena z 0.5 ⇒ 0.25 s
- W – Void Swarm
- Poškození sníženo z 12 / 13 / 14 / 15 / 16 (+10 % AP) ⇒ 11 / 12 / 13 / 14 / 15 / 16 (+2.5 % AP)
Doom Bot Amumu
- Pasivní schopnost – Cursed Touch
- Bonusové true damage zvýšeno z 10 % ⇒ 15 %
- W – Despair
- Poškození změněno z 1 / 1.25 / 1.5 / 1.75 / 2 % zdraví ⇒ 1.05 / 1.35 / 1.65 / 1.95 / 2.25 % zdraví
Doom Bot Nautilus
- E – Riptide
- Poškození zvýšeno z 55 / 90 / 125 / 160 / 195 (+55–75 % AP) ⇒ 60 / 100 / 140 / 190 / 220 (+60–80 % AP)
Aréna
S prodlouženým během Areny se Riot zaměřuje na problémy s hráči, kteří odcházejí AFK, a také na vylepšení herních systémů. Změny v balancu se týkají hlavně augmentů a předmětů, ale ranged šampioni přicházejí o část rychlosti pohybu, aby se snížila jejich celková síla.
AFK Detection
Arena má svá specifika, proto byly přizpůsobeny i pravidla pro odhalování AFK hráčů. Ti by měli být nově označeni a potrestáni odpovídajícím způsobem. Týmový kolega, který je nucen hrát 1v2, navíc nebude uvězněn ve hře tak dlouho jako dříve.
Riot zdůrazňuje, že do Areny nepřidává „early forfeit“ jako v Summoner’s Riftu nebo ARAMu – remake by byl nespravedlivý vůči ostatním sedmi týmům. Cílem je, aby se hráči netrápili příliš dlouho a AFK chování se do budoucna objevovalo méně.
AFK Detection pravidla
- AFK varování se zobrazí po 70 vteřinách bez aktivity.
- Aktivitou se počítá pohyb, útok, použití schopností, nákup v obchodě, výběr augmentu či kovadliny a kliknutí na sledování probíhajícího zápasu.
- Utržení poškození, teleport do boje ani smrt se za aktivitu nepočítají.
- Po 180 vteřinách bez aktivity se váš hlas přestává počítat do forfeit hlasování.
- Po 300 vteřinách bez aktivity dojde k odpojení klienta.
- Detekce je vypnuta pro hráče, kteří mají bez souboje kolo nebo jsou vyřazeni.
Surrender pravidla
- Minimální čas pro FF zůstává 6 minut.
- Nově: aby se hra počítala do „remedial games“, musí trvat minimálně 10 minut (v podporovaných režimech).
Obecné změny (Aréna)
- Ranged šampioni již nedostávají bonus +20 rychlosti pohybu. Tento extra boost potřebovali v počátcích Areny, ale díky Hexgatům a novým augmentům/předmětům už není nutný.
- Dále se rozšiřuje pool dostupných šampionů. K 31 statickým free-to-play hrdinům v Areně se přidávají i šampioni z aktuální týdenní rotace Summoner’s Riftu.
Balanční změny šampionů (Aréna)
Xin Zhao
- Pasivní AP poměr zvýšen z 65 % ⇒ 85 %
- E – AP poměr zvýšen z 60 % ⇒ 90 %
Katarina
- Pasivní refundace: 30 s ⇒ 75 s (plný reset ultimátky)
- Q – poškození zvýšeno z 80–220 (+40 % AP) ⇒ 80–300 (+65 % AP)
- E – poškození zvýšeno z 20–60 (+0.25 AP)(+0.40 bonus AD) ⇒ 40–120 (+0.40 AP)(+0.40 bonus AD)
Leona
- Q – doba nabíjení snížena z 6 ⇒ 5 s
- W – AP poměr snížen z 70 % ⇒ 40 %
- W – doba nabíjení změněna z 14 / 13.5 / 13 / 12.5 / 12 ⇒ 14 / 13 / 12 / 11 / 10 s
Kled
- Arena HP mod nyní dostává přímo Kled místo Skaarl
- Růst zdraví zvýšen z 142 za úroveň ⇒ 153 za úroveň
- Q – doba nabíjení snížena z 11–7 ⇒ 9–5 s
Soraka
- Q – základní léčení sníženo z 120–240 ⇒ 80–200
- Doba nabíjení změněna z 6–4 ⇒ 5 s na všech úrovních
Kog’Maw
- R – AP poměr zvýšen z 55 % ⇒ 55 % / 60 % / 65 %
Balanční změny – Guest of Honor
Kled
- Doba dopadu snížena z 2 s ⇒ 1.5 s
Elise
- Nyní poskytuje +1 revive navíc k předchozím efektům
- Velikost Cocoonu zvětšena
Mordekaiser
- Doba trvání zvýšena z 10 ⇒ 28 s (těsně před spawnem Ring of Fire)
Sion
- Ring of Fire se nyní pohybuje o něco rychleji a na delší vzdálenost
Samira
- Spouštěcí podmínka změněna z „první zásah“ ⇒ „poprvé, kdy srazí protivníka pod 50 % HP“
Trundle
- Dává +1 reroll každé 3 kola navíc k původním efektům
Balanční změny itemů (Aréna)
Hullbreaker
- Dosah izolace zvýšen z 1000 ⇒ 1500
Kraken Slayer
- Útočné poškození zvýšeno z 30 ⇒ 40
- Třetí zásah – bonus podle chybějícího zdraví zvýšen z 50 % ⇒ 75 %
Statikk Shiv
- Počet útoků pro nabití zvýšen z 3 ⇒ 5
- Poškození zvýšeno z 60 (+0.15 AP)(+0.33 bonus AD) ⇒ 80 (+0.45 AP)(+0.66 bonus AD)
- Doba trvání zvýšena z 8 s ⇒ 10 s
- Dosah zvýšen z 500 ⇒ 1500
Sunfire Cape
- Scaling bonus HP zvýšen z 4 % ⇒ 5 %
Hollow Radiance
- Scaling bonus HP zvýšen z 4 % ⇒ 5 %
Fimbulwinter
- Doba nabíjení snížena z 8 s ⇒ 6 s
- Mana štít zvýšen z 4.5 % ⇒ 10 %
Imperial Mandate
- Poškození podle současného zdraví zvýšeno z 10 % ⇒ 20 %
Riftmaker
- Omnivamp zvýšen z 10 % / 6 % ⇒ 15 % / 8 %
Experimental Hexplate
- Rychlost pohybu zvýšena z 15 % ⇒ 20 %
- Rychlost útoku zvýšena z 30 % ⇒ 50 %
Ravenous Hydra
- Útočné poškození zvýšeno z 55 ⇒ 70
Spear of Shojin
- Zdraví zvýšeno z 200 ⇒ 350
Horizon Focus
- Schopnost síly zvýšena z 80 ⇒ 90
- Zvýšení poškození – odstraněno
Bloodletter’s Veil
- Maximální počet stacků snížen z 6 ⇒ 4
- MR shred na stack zvýšen z 5 % ⇒ 7.5 %
Seraph’s Embrace
- Typ štítu změněn z „current HP“ ⇒ „max HP“
- Síla štítu snížena z 25 % ⇒ 20 %
Stormsurge
- Schopnost síly zvýšena z 80 ⇒ 90
- Zlatá odměna odstraněna (125 g ⇒ 0)
- Squall poškození změněno z 180 (+0.1 AP) ⇒ 180 (+0.3 AP)
Balanční změny augmentů a stat anvils
Demon’s Dance
- Léčení Fleet Footwork zvýšeno z 10–100 ⇒ 20–150
- Léčení Grasp zvýšeno z 1.2 % ⇒ 5 %
Searing Dawn
- Poškození změněno z 40–200 ⇒ 40–200 (+3 % maximálního zdraví)
Slow and Steady
- Statický poměr zvýšen z 0.625 ⇒ 1
Extendo-Arm
- Omráčení prodlouženo z 0.6 s ⇒ 1 s
Feel the Burn
- Doba nabíjení snížena z 30 ⇒ 20 s
Gamba Anvil
- Prismatic Anvil redukce zvýšena z 1000 ⇒ 1500
- Stat Anvil redukce zvýšena z 100 ⇒ 250
Bodyguard
- Minimální štít snížen z 50–200 ⇒ 25–200 za úroveň
- Maximální štít snížen z 200–500 ⇒ 100–400 za úroveň
Prismatic Omnivamp Anvil
- Nově rozdělení pro melee a ranged:
- Melee: 25 % Omnivamp
- Ranged: 12.5 % Omnivamp
Magic Pen Shards
- Silver Magic Pen snížen z 10 ⇒ 8
- Gold Magic Pen snížen z 22 ⇒ 18
Bugfixy
- Opraven problém, kdy se po reconnectu nezobrazoval Madhatter klobouk.
- Opraven problém, kdy se Madhatter klobouk zmenšoval více, než měl, po každé prohře kola.
- Přidána minimální velikost šampiona jako pojistka pro případ, že hráč nasbírá příliš mnoho efektů na zmenšení.
- Opraven problém, kdy Darius neléčil ani neuděloval zlato při eliminaci týmu.