Patch 25.16 Preview: Riot zkouší AD Mordekaisera, lane Viega i víc kreativity
i Zdroj: Riot Games
LoL novinky League of Legends Článek Patch 25.16 Preview: Riot zkouší AD Mordekaisera, lane Viega i víc kreativity

Patch 25.16 Preview: Riot zkouší AD Mordekaisera, lane Viega i víc kreativity

Veare

Veare

Riot zveřejnil preview patche 25.16 a přidává k němu i novou strategii: méně čistého balancování a více prostoru pro kreativitu. Přichází AD Morde, Qiyana do jungli i další experimenty.

Reklama

Riot vydal oficiální preview pro patch 25.16 a zároveň připojil komentář k dlouhodobější strategii balancování. Vzhledem k tomu, že je meta podle jejich slov aktuálně ve velmi stabilním stavu, chtějí se v druhé polovině roku více zaměřit na podporu alternativních buildů a neobvyklých rolí. Místo klasických úprav síly se tak v patchi objevují cílené změny, které mají otevřít nové možnosti – jako například AD Mordekaiser, lane Viego, Qiyana v džungli, Sylas s lepším clearem nebo vyvážení mezi top a jungle verzí Warwicka.

Vedle toho Riot potvrzuje, že role junglera je stále příliš silná, a proto bude i nadále mírně oslabována, aby se předešlo jejímu dlouhodobému dominování metě. Konkrétně Shaco, který měl extrémně vysoký banrate, dostane změny zaměřené na snížení frustrace bez nutnosti snižovat jeho winrate pod hranici 50 %. Celý patch tak působí jako krok k větší variabilitě a výraznější hráčské kreativitě.

🔼 Buffy

Alt Tag

Brand

  • Passive - Blaze
    • Poškození proti monstrům zvýšeno z 240 % ⇒ 260 %
  • Q - Sear
    • Délka omráčení zvýšena z 1,5 s ⇒ 1,75 s
  • R - Pyroclasm
    • Cooldown snížen z 110 / 90 s ⇒ 100 / 80 s
Alt Tag

Gnar

  • Q - Boomerang Throw / Boulder Toss
    • Cooldown snížen z 20 s ⇒ 16 / 10 s
Alt Tag

Illaoi

  • Passive - Prophet of an Elder God
    • AD ratio zvýšeno z 105 % ⇒ 110 %
    • Cooldown snížen z 20 - 7,25 s ⇒ 18 - 7 s
Alt Tag

Kalista

  • Růst AD zvýšen z 4,2 ⇒ 4,5
  • E1 - Rend
    • AP ratio zvýšeno z 20 % ⇒ 65 %
  • E2 - Rend
    • AP ratio zvýšeno z 20 % ⇒ 50 %
Alt Tag

Master Yi

  • Q - Alpha Strike
    • Nyní správně interaguje s předměty Kraken Slayer a Terminus
Alt Tag

Morgana

  • W - Tormented Shadow
    • Minimální DPS upraveno z 12 – 56 + 17 % AP ⇒ 14 – 70 + 20 % AP
    • Maximální DPS upraveno z 32,4 – 151,2 + 45,9 % AP ⇒ 28 – 140 + 40 % AP
Alt Tag

Nautilus

  • Passive - Staggering Blow
    • Bonusový poškození do monster změněno ze 150% poškození ⇒ + 125 - 285 + 50% AP
Alt Tag

Qiyana

  • Q - Edge of Ixtal
    • Poškození zvýšeno z 60–180 ⇒ 70–190
  • W - Terrashape
    • Bonus attack speed zvýšen z 5–25 % ⇒ 15–35 %
Alt Tag

Rek'Sai

  • Základní AD zvýšeno z 58 ⇒ 62
Alt Tag

Singed

  • Q - Poison Trail
    • Již nezpůsobuje snížené poškození šampionům na red side
    • Obnova debuffu zrychlena z 0,5 s ⇒ 0,25 s
Alt Tag

Sion

  • Passive - Glory in Death
    • Base Health Cost Per Tick změněn z 2,3–24,4 ⇒ 2–19
  • E - Roar of the Slayer
    • Snížení armoru zvýšeno z 20 % ⇒ 25 %
  • R - Unstoppable Onslaught
    • Bonus AD ratio zvýšeno z 40–80 % ⇒ 60–120 %
Alt Tag

Sylas

  • Passive - Petricite Burst
    • Poškození proti monstrům zvýšeno na 150 %
Alt Tag

Zyra

  • E - Grasping Roots
    • Cooldown snížen z 12 s ⇒ 11 s
  • R - Stranglethorns
    • Poškození zvýšeno z 180–350 ⇒ 200–400

🔻Nerfy

Alt Tag

Jarvan IV

  • Zvýšení armoru za level sníženo z 5,2 ⇒ 4,6
Alt Tag

Lulu

  • E - Help, Pix!
    • Cooldown zvýšen z 8 ⇒ 10–8 s
    • Základní poškození sníženo z 80–240 ⇒ 70–230
    • Štít upraven z 80–240 + 55 % AP ⇒ 70–230 + 50 % AP
Alt Tag

Nocturne

  • Zvýšení armoru za level sníženo z 4,7 ⇒ 4,2
  • Q - Duskbringer
    • Bonusové AD sníženo z 20 / 30 / 40 / 50 / 60 ⇒ 15 / 25 / 35 / 45 / 55
Alt Tag

Rell

  • W - Ferromancy: Crash Down
    • Štít upraven z 20 / 40 / 60 / 80 / 100 (+13 % max HP) ⇒ 20 / 40 / 60 / 80 / 100 (+11 % max HP)
Alt Tag

Shaco

  • Passive - Backstab
    • Bonus AD ratio sníženo z 30 % ⇒ 25 %
  • Q - Deceive
    • Bonus AD ratio sníženo z 65 % ⇒ 60 %
    • Cooldown zvýšen z 12–10 s ⇒ 13–11 s
Alt Tag

Trundle

  • W - Frozen Domain
    • Bonus attack speed snížen z 30–110 % ⇒ 30–90 %
    • Cooldown zvýšen z 16–12 s ⇒ 18–14 s
Alt Tag

Xin Zhao

  • Základní HP sníženo z 640 ⇒ 620
  • Q - Three Talon Strike
    • Změna poškození z 20 / 35 / 50 / 65 / 80 ⇒ 15 / 30 / 45 / 60 / 75
Alt Tag

Yuumi

  • Q - Prowling Projectile
    • Empowered damage snížen z 80–380 ⇒ 80–355
  • W - You and Me!
    • Heal/shield power snížena z 5–15 % ⇒ 4–8 %
    • Změna z 3–11 + 4 % AP ⇒ 3–7 + 3 % AP

🔁 Úpravy

Alt Tag

Mordekaiser

  • Q - Obliterate
    • Bonus AD ratio přidáno: 0 % ⇒ 120 %
Alt Tag

Rumble

  • Q - Flamespitter
    • Už nezpůsobuje snížené poškození šampionům na red side
    • Maximální doba trvání zvýšena z 3 s ⇒ 3,5 s
    • Nyní způsobuje poškození i netargetovatelným nepřátelům, pokud už byli jednou zasaženi
    • Nově způsobuje poškození i nepřátelům vzdáleným přes 700 jednotek, pokud už jsou debuffnuti
    • Poškození za 3 sekundy upraveno z 60–180 + 110 % AP + 6–9,2 % max HP ⇒ 60–180 + 100 % AP + 6–8 % max HP
  • R - The Equalizer
    • Již nezpůsobuje snížené poškození šampionům na red side
    • Zóna má nyní konzistentní trvání 4,5 s po celé své ploše
    • Zóna reaguje rychleji na vstupy (lepší odezva)
Alt Tag

Varus

  • Q - Piercing Arrow
    • Maximální poškození sníženo z 90–370 ⇒ 80–360
  • W - Blighted Quiver
    • On-hit damage zvýšen z 6–30 ⇒ 6–38
  • E - Hail of Arrows
    • Poškození změněno z 60–220 + 100 % bonus AD ⇒ 60–180 + 90 % bonus AD
Alt Tag

Viego

  • Růst attack speedu snížen z 2,5 ⇒ 2,25
  • Q - Blade of the Ruined King
    • Poškození změněno z 15–75 ⇒ 25–85
    • Crit multiplier snížen z 100 % ⇒ 75 %
    • Bonusové poškození na monstra odstraněno: 15 ⇒ 0
    • Léčení z označeného miniona sníženo z 50 % ⇒ 0 %
    • Léčení z označeného monstra sníženo z 145 % ⇒ 125 %
    • Léčení z označeného šampiona zvýšeno z 135 % ⇒ 150 %
Alt Tag

Warwick

  • Základní AD snížen z 60 ⇒ 65
  • Passive - Eternal Hunger
    • On-hit damage změněn z 12–46 ⇒ 6–46

🛠 Systémové změny

Alt Tag

Experimental Hexplate

  • Overdrive attack speed bonus snížen z 50 % ⇒ 30 %
  • Overdrive movement speed bonus zvýšen z 15 % ⇒ 20 %

Baron Nashor

  • Regenerace HP5 za minutu: 1,875 ⇒ 0
  • Základní HP: 11 500 ⇒ 11 800
  • HP za minutu: 180 ⇒ 190

Závěrem lze říct, že patch 25.16 není o velkém otřesu mety, ale o cílené evoluci. Riot se evidentně snaží poskytnout hráčům více prostoru pro experimenty – ať už jde o AD Mordekaisera, Qiyanu v jungli, nebo lane buildy pro Viega. Zároveň pokračuje v tlumení síly junglerů, kteří i po sérii nerfů zůstávají dominantní složkou hry. Návraty dřívějších mechanik jako u Rek’Sai nebo Rumblea, stejně jako drobné přepracování scalingu u méně populárních buildů, jasně ukazují nový směr: podpora kreativity místo diktátu jedné správné mety.

Pokud tedy rád zkoušíš nové kombinace, hledáš neotřelé cesty k výhře a baví tě přemýšlet mimo zaběhlé šablony, tenhle patch je právě pro tebe.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama