Patch 25.15: ARURF, náhledy schopností při výběru postav a balanční změny | Kapitola 2
Seznam kapitol
Hot Springs patch 25.15 přináší Ability Previews v draftu, cílené balance úpravy, nové Spirit Blossom skiny a důležité bugfixy – ideální mix pro tryhardy i casual hráče.
Alistar
Klasický nerf armoru na úvod hry – Alistar bude citelně zranitelnější v levelu 1–3, hlavně do ranged supportů. V pozdější fázi zápasu se změna ztratí v itemizaci.
- Základní rmor snížen z 47 na 40
Bel'Veth
Bel’Veth v předchozím patchi výrazně posílily změny na Kraken Slayer a Blade of the Ruined King. Riot jí tak ubírá PvP sílu v early game, ale zároveň vylepšuje scaling díky vyšší hodnotě stacku pasivky – což bude znát především v lategamu. Čistý damage na Q se v nižších levelech prakticky ruší, ale schopnost nadále scaluje s AD, takže její síla v mid a late fázi zůstane zachována.
- Passive - Death in Lavender
- Rychlost útoku za stack zvýšení z 0,28–1 % (úroveň 1–17) na 0,28–1,1 % (úroveň 1–18)
- Q - Void Surge
- Poškození do šampionů sníženo z 10 / 15 / 20 / 25 / 30 (+ 100 % AD) na 0 / 5 / 10 / 15 / 20 (+ 100 % AD)
- Poškození do monster zůstává beze změny.
Braum
Braumův armor nerf z minula nestačil – stále kraluje solo queue. Riot proto sahá po dalších úpravách základní i škálující hodnoty armoru.
- Základní armor snížen z 42 na 35
- Růst armoru za úroveň snížen z 5.2 na 5
Corki
Změny mají nasměrovat hráče k AD buildům a zbrzdit příliš silnou mid-game.
- Q- Phosphorus Bomb
- Poškození upraveno z 70 / 120 / 170 / 220 / 270 (+ 120 % bonus AD) na 70 / 115 / 160 / 205 / 250 (+ 130 % bonus AD)
- AP scaling zůstává beze změny.
- R - Missile Barrage
- Poškození zvýšeno z 90 / 170 / 250 (+ 80 % bonus AD) na 90 / 170 / 250 (+ 85 % bonus AD)
Illaoi
Frustrace s mechanikou Vessel konečně ustupuje – místo 10 sekund vás budou chapadla otravovat jen 3. Illaoi ale na oplátku dostává svižnější rotaci a víc poškození, takže její přítomnost na lince bude i tak znát.
- Passive - Prophet of an Elder God
- Poškození zvýšeno z 9–162 (+ 100 % AD) na 9–162 (+ 105 % AD)
- E - Test of Spirit
- Interval útoků chapadel upraven z 5 / 4 / 3 s (na úrovních 1 / 7 / 13) na 4 / 3,5 / 3 s
- Trvání efektu Vessel sníženo z 10 na 3 sekundy.
- Chapadla vytvořená efektem Vessel nyní útočí přibližně o 1 sekundu dříve.
Irelia
Menší, ale citelný nerf míří přímo na midlane Ireliu. Snížená regenerace zdraví omezí její schopnost tradit se bez následků a přirozeně posune její sílu o něco níž.
- Obnova zdraví snížena ze 6 na 3,5
Kled
Kled byl po minulém patchi bez Skaarla až příliš zranitelný. Nové scalování dává jeho pěší verzi víc šancí přežít a znovu nasednout – hlavně v early a late game.
- Passive - Skaarl, the Cowardly Lizard
- Odolnost bez Skaarla zvýšena z 1–2 % bonusového HP (podle počtu nepřátel v okolí) na 4 % + 1 % HP až 10 % + 2,5 % HP
Master Yi
Yi byl obrovským vítězem buffů na Kraken Slayer a Blade of the Ruined King. Riot teď oslabuje jeho burst ve slabších AD buildech a srovnává sílu mezi on-hit a crit verzemi.
- Q - Alpha Strike
- Poškození upraveno z 30 / 60 / 90 / 120 / 150 (+ 50 % AD) na 20 / 40 / 60 / 80 / 100 (+ 70 % AD)
- Poškození do monster upraveno z 95 / 150 / 205 / 260 / 315 (+ 50 % AD) na 80 / 125 / 170 / 215 / 260 (+ 70 % AD)
Nilah
Nilah je nejúspěšnější marksman současné mety. Riot jí mírně zvyšuje agency v early game, ale snižuje scaling přes attack speed, aby její dominance v lategame trochu polevila.
- Základní AD zvýšeno z 58 na 60
- Růst rychlosti útoku snížen z 3 % na 2,25 %
Pantheon
Pantheon září hlavně v džungli, což ale není jeho primární role. Nerf do poškození vůči monsterům má jeho jungle clear trochu zpomalit a vrátit prostor toplane.
- Q - Comet Spear
- Poškození do monster sníženo ze 105 % na 90 %
Quinn
Buildy kolem waveclearu jako Statikk Shiv a Symbiotic Soles udělaly z Quinn až příliš silného pushera. Riot snižuje sílu jejího Q v pozdější fázi linky.
- Q - Blinding Assault
- Poškození sníženo ze 20 / 40 / 60 / 80 / 100 (+ 80–120 % bonusového AD) na 65 / 100 / 135 / 170 / 205 (+ 80–120 % bonusového AD)
Rek'Sai
Rek’Sai si stěžovala, že přišla o svůj slavný true damage – Riot jí ho tedy vrací. Zároveň upravuje celý kit směrem k bojovému stylu s víc interakcemi a méně frustrací. Nerfy na armoru kompenzují nové nástroje.
- Základní armor sníženo z 36 na 35.
- Růst armoru snížen z 4,95 na 4,5.
- W - Un-burrow
- Lockout po knockupu snížen z 10 na 10 / 9 / 8 / 7 / 6 s (scaluje s levelem)
- E - Furious Bite
- Poškození (empowered) upraveno ze 100 % AD (+ 8 / 9.5 / 11 / 12.5 / 14 % maximálního HP cíle)
na 100 / 135 / 170 / 205 / 240 (+ 80 % bonusového AD) - Poškození (neempowered) upraveno ze 100 % AD na 80 / 108 / 136 / 164 / 192 (+ 64 % bonusového AD)
- Cooldown zkrácen z 10 s na 6 s.
- Poškození (empowered) upraveno ze 100 % AD (+ 8 / 9.5 / 11 / 12.5 / 14 % maximálního HP cíle)
- R - Void Rush
- Poškození upraveno ze 150 / 300 / 450 (+ 100 % bonus AD) (+ 25 / 30 / 35 % missing HP)
na 150 / 250 / 350 (+ 100 % bonus AD) (+ 15 / 20 / 25 % max HP cíle) - Cooldown upraven ze 100 / 90 / 80 s na 120 / 100 / 80 s
- Cooldown při zrušení (smrt cíle) snížen z 10 s na 5 s
- Nově resetuje cooldown W při aktivaci.
- Poškození upraveno ze 150 / 300 / 450 (+ 100 % bonus AD) (+ 25 / 30 / 35 % missing HP)
Rell
Spolu s Alistarem a Braumem patřila Rell mezi nejdominantnější tank supporty. Riot proto snižuje jistotu jejího přežití tím, že oslabuje štít při seskoku.
- W -Crash Down
- Štít snížen z 25 / 50 / 75 / 100 / 125 (+ 13 % max HP) na 20 / 40 / 60 / 80 / 100 (+ 13 % max HP)