Patch 25.14 přináší novou šampionku Yunaru, rework Kleda a další změny | Kapitola 2
Seznam kapitol
Patch 25.14 přináší Yunaru, rework Kleda, změny 13 šampionů, buffy v Aréně, úpravy run, bounty, předmětů a návrat Clash turnaje.
Rework Kleda: Zpátky do sedla (a pak zase dolů)
Po letech chaosu a mizící identity přichází pro Kleda největší změny od jeho vydání. Cílem reworku v patchi 25.14 je vrátit tohoto šíleného yordla do role odolného bojovníka, který se může spolehnout nejen na rychlé zabíjení, ale i na schopnost přežít a remountnout se v delších bitvách. Riot tak odklání Kleda od assassin buildů založených na lethalitě a snaží se mu vrátit roli bruisera – postavy, která chce být v centru dění, a ne jen vletět a zmizet.
Jedním z hlavních cílů bylo udělat jeho sesednutou formu silnější a smysluplnější. Pokud Kled nyní buduje předměty pro bojovníky, získává v této formě bonusové odolnosti podle maximálního zdraví, což mu pomáhá přežít a získat zpět svého věrného ještěra. Navíc může útoky zkracovat cooldown na své W, což znamená, že i bez steroidu na rychlost útoků má motivaci dál bojovat. Remount navíc nyní probíhá okamžitě po dosažení 100 odvahy – bez zbytečných prodlev, které často stály Kleda život.
Přepracování se dotklo všech jeho schopností. Například Q ve formě na zemi i na Scaarlovi teď přesněji zasáhnou cíle v těsné blízkosti, W má nový systém zkracování cooldownu, R teď způsobuje magické poškození a remount získává životy ihned, nikoli až po animaci. Kromě toho Riot opravil desítky starých bugů, které se kolem Kleda držely celé roky.
Cílem tohoto reworku není udělat z Kleda úplně novou postavu, ale zachovat jeho šílenou energii a impulzivní styl boje, zatímco mu dají nástroje k tomu, aby byl životaschopný v týmových bojích i delších výměnách. Pokud jsi Kleda miloval, ale měl pocit, že tě zradil, možná je čas naskočit zpět do sedla. A pokud jsi ho dosud nesnášel? Připrav se. Je zpět — větší, odolnější a hlasitější než kdy dřív.
Přehled plánovaných změn Kleda:
Kled
- Passive - Skaarl, the Cowardly Lizard
- Léčení po nasednutí na Skaarl začíná hned, ne až po návratu.
- Nově získává 1 % svého maximálního zdraví jako brnění a odolnost vůči magii za každého blízkého nepřítele (max. 2 % HP).
- Zisk odvahy za poslední zásah miniona: 4 → 5.
- Zisk odvahy za zabití šampiona do 3 sekund: 20 → 0.
- Útoky bez Skaarl do šampionů: 80 % poškození → 85–100 % podle úrovně.
- Snížení pohybu bez Skaarl: 60 → 40.
- Bonusová rychlost pohybu k nepřátelům: 100–185 → 70–155.
- Aktivace rychlosti: dosah 1000 → 1200.
- Základní zdraví Skaarl: 400–1550 → 400–1400.
- Léčení při návratu na Skaarl: 45–75 % → 40–70 %.
- Trváno skoku na Skaarl: nově pevně 0,75 sekundy.
- Q - Bear Trap on a Rope
- Bez Skaarl:
- Dobíjení: 20–7,5 s → 18–10 s.
- Poškození na náboj: 35–95 + 80 % bonus AD → 35–95 + 65 % bonus AD.
- Max. poškození: 63,171 + 144 % bonus AD → 63,171 + 117 % bonus AD.
- Nyní vždy trefí i cíle stojící přímo na Kledovi.
- Na Skaarl:
- Přepočet bonusového AD u úvodního poškození: 65 % → 60 %.
- Plné poškození: 90–390 + 195 % bonus AD → 90–390 + 180 % bonus AD.
- Už neaplikuje snížení léčení (Grievous Wounds).
- Přitažení je nově časované přesně, ne „pocitově“.
- Zpomalení: 40–60 % → 30–50 %.
- Trvání lasa: 1,5 s → 2,5 s.
- Poškození při přitáhnutí se nyní počítá ve chvíli přitahování, nikoliv při zachycení lasa.
- Nyní vždy trefí i cíle stojící přímo na Kledovi.
- Přepočet bonusového AD u úvodního poškození: 65 % → 60 %.
- Bez Skaarl:
- W - Violent Tendencies
- Cooldown: 11–5 s → 13–9 s.
- Pokud je schopnost na cooldownu, útoky snižují cooldown schopnosti o 1,5 vteřiny (cíl: šampion), nebo 0,5 vteřiny (cíl: není šampion)
- Poškození: 20–60 + 4,5 + 6,5 % cílového zdraví + 1 % za 20 bonus AD → 20–60 + 4,5–6,5 % zdraví + 1 % max HP za každých 50 bonus AD + 1 % max HP za každých 250 bonus HP cíle.
- Přepnutí cíle už nepřeruší W – efekt zůstává.
- Útoky do ward již nekonzumují nabití schopnosti.
- E - Jousting
- Nově se zobrazuje časovač na druhý dash.
- Přidán vizuální ukazatel dosahu během E2.
- R - Chaaaaaaaarge!!!
- Minimální poškození: 4-6 % max HP cíle + 4 % za 100 bonus AD podle max HP cíle jako fyzické → 4-8 % max HP cíle + 3 % za 100 bonus AD cíle podle max HP jako magické poškození
- Maximální poškození: 12-18 % max HP cíle + 12 % za 100 bonus AD podle max HP cíle jako fyzické → 12-24 % max HP cíle + 9 % za 100 bonus AD cíle podle max HP jako magické poškození
- Upraven ping pro zobrazení dosahu schopnosti.