Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2

Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2

derk

derk

Máme tu další zajímavý článek - tentokrát o tom, jaké chyby dělají nováčci nejčastěji. Děláte je také?

Reklama

Začneme pěkně od začátku, tedy od fáze, kdy se člověk dostane do výběru šampionů a půjdeme po jednotlivých fázích hry až do lategame.

1) Málo šampionů / jedna role

Velkou chybou mnoha hráčů je to, že jsou zaměření pouze na jednu roli, případně hrají pouze jednoho šampiona. Zaměřit se na určitou roli a v té se zlepšovat je na jednu stranu důležité, na stranu druhou byste ale měli mít základní přehled a zkušenosti i z rolí ostatních. Šance, že budete mít možnost hrát v každé hře právě tu svou roli je velmi malá. Krom toho zkoušení ostatních šampionů a rolí vás toho naučí spoustu. Člověk, který hraje celý život na midu na tom nikdy nebude tak dobře, jako někdo, kdo si za svou kariéru prošel všemi rolemi a potom se zaměřil na jednu z nich. Ideální je také naučit se hrát alespoň trochu slušně roli, která k té vaší hlavní má nejbližší vztah. Pokud hrajete AD carry, vyplatí se znát mechaniku supporta. Pokud hrajete na midu nebo na topu, vyplatí se zkusit si junglera. 

 TIP:

Doporučujeme naučit se 1-2 šampiony z každé role a na jednu z nich se zaměřit více - naučit se tedy alespoň 3-4 šampiony a snažit se tuto pozici hrát, kdykoliv se naskytne možnost.

2) Špatné summoner spelly

Vybírání tzv. summoner kouzel před začátkem hry toho může také hodně odhalit. Existuje důvod, proč se na kompetitivní scéně a nejvyšší úrovni ranked solo Q hraje pouze pár summonerů. Mezi ně patří: Barrier, Cleanse, Exhaust, Flash, Ghost, Ignite, Smite, Teleport. Občas se ještě objeví Heal na supportovi, ale to bývá velmi málo. Clairvoyance, Clarity, Garrison, Revive jsou téměř nepoužívané. Obecně platí, že byste měli volit své summoner spelly podle nepřátelského týmu. Pokud jste AD carry, tak se stává Flash téměř povinností. Jako druhé kouzlo je vhodné zvolit něco defensivního - Barrier nebo Cleanse. Pokud hrajete junglera je téměř samozřejmé vzít si Smite a doplnit ho Flashem nebo Ghostem, případně Exhaustem / Ignitem (např. na Evelynn, Shaca - velmi agresivní junglery, kteří mají zabudovaný escape). Flash je bezkonkurenčně nejpoužívanější summoner spell a to je hlavně z toho důvodu, že se dá použít jak ofensivně, tak defensivně a pokud jej nemáte, zatímco nepřátelé ano, tak jste automaticky v nevýhodě. 

 TIP:

 Naučte se hrát s Flashem, pro většinu postav je to to nejdůležitější. Snazte se omezit používání čtyř "nepoužívaných" summonerů - pokud např. hrajete s Clarity, investujte raději do mana regen předmětů anebo omezte používání many, kdy to není potřeba.

  
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
Nováčci a 10 nejčastějších chyb 1/2
3) Špatné last hitování

Asi nejdůležitějším faktorem, který odlišuje zkušeného hráče od nováčka, je jejich schopnost last hitovat. Last hitováním se rozumí "doražení" miniona těsně před tím než umře. Pokud se vám to povede, získáte peníze, které hrají v League of Legends opravdu důležitou úlohu. Čím více zabijete minionů, tím více máte peněz, tím rychleji si můžete koupit lepší předměty, které vám poskytnou výhodu oproti nepříteli. Hráči dávají velmi často na lajně přednost zraňování a harassování nepřátelského šampiona, místo toho, aby se zaměřili právě na last hity. Jen tak pro informaci - zabití nepřítele generuje zhruba 300 goldů (závisí jestli má nepřítel killing spree nebo dying spree), to je jako 15 last hitů. Pokud máte tedy na lajně 3-0, ale prohráváte o 60 last hitů, dá se říci, že jste lajnu prohráli.

 TIP: 

Naučte se last hitovat ve hře proti botům. Každý šampion má jinou animaci útoku, tak to může nějakou dobu trvat. Dejte přednost last hitům než harassu nepřítele.

4) Pouze jeden item build

Item build (předměty, které kupujete) by se měl měnit - kvůli nepřátelskému týmu. Pokud je proti vám 5 šampionů, kteří mají magické zranění, vyplatí se investovat do předmětů nabízejících magic resist, i když jste třeba AD carry. To samé, když hrajete např. na midu proti Veigarovi, nevyplatí se jet čisté AP - daleko výhodnější je kupovat v tuto chvíli předměty jako Challice of Harmony, Mercury boty (counterují na low levelech jeho stun). Spousta lidí má ale jeden a ten samý item build a neustále se ho drží, což jim mnohdy prohrává hry.

 TIP: 

Na začátku každé hry se podívejte na složení nepřátelského týmu a rozhodněte se, které předměty budete kupovat. Tento plán můžete ještě během hry pozměnit. Když třeba uvidíte, že celý nepřátelský tým staví magic resist, vyplatí se místo Rabadonu koupit Abyssal nebo Haunting Guise.

5) Nepoužívání wardek

Zelená, malá věc, která vyhrává hry. Důležitost wardky je enormní. Navíc v současné metagame může téměř každá role s wardkou začít. Pokud hrajete na midu nebo na topu a nemáte celou hru položenou alespoň jednu wardku, stáváte se velmi náchylným na ganky - nejen od junglera, ale z i dalších lajn. Krom toho nemůžete následovat nepřítele, když zmizí, protože vám hrozí to, že na vás čeká v nejbližším křoví a je připraven vás zabít, jakmile se přiblížíte. Wardka stojí 75 goldů - wardky do nějaké 15. minuty vás vyjdou levněji než Elixir of Fortitude. Wardky do 15. minuty se rovnají zhruba 15 creepům nebo jednomu killu nepřítele. Vzhledem k tomu, že vám zajistí poklidnou lajnu a v pozdějších fázích vám mohou vyhrát nebo prohrát hru, určitě se vyplatí kupovat je, ať už hrajete jakoukoliv roli.

 TIP:

 S každým odchodem z báze se snažte koupit alespoň jednu wardku a tu použijte na strategickém místě, co nejrychleji to půjde. Jediný, kdo by wardky neměl kupovat je AD carry - ale pouze v případě, že s vámi na lajně je support, který je používá. Pokud je z jakéhokoliv důvodu nepoužívá, měli byste tu wardku vzít vy. Rozhodně lepší a levnější, než se dohadovat a být mezitím zranitelný kvůli špatné vizi. 

Článek byl kvůli rozsahu rozdělen do dvou - dokončení najdete zde.
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama