Moji spoluhráči jsou k ničemu!
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Moji spoluhráči jsou k ničemu!

Moji spoluhráči jsou k ničemu!

derk

derk

30. 12. 2012 20:45

Právě jsem dohrál jednu hru, která mě akorát utvrdila v myšlence, že lidé jsou mnohdy krátkozrací a zabednění a dost z nich má zcela zkreslený pohled na ostatní hráče a mnohdy hodnotí ostatní na základně domněnek, mylných informac

Reklama

DAFUQ JUST HAPPENED?Aneb, co se stalo? Dal jsem si jednu normal hru, dostal jsem chuť na Vayne, tak jsem si ji picknul. Ke mě se přidala support Nidalee (řekněme, že to není úplně nejsilnější kombo). Proti nám byl Varus a Blitzcrank. Hráli jsme poměrně v pořádku až do nějaké sedmé minuty, kdy nás začal lehce kempit enemy jungler a napotřetí si odnesl kill. Shodou okolností jsem v tu dobu přišel o velkou vlnu creepů a když jsem se vrátil na lajnu, tak jsme byli tak pozadu, že jsme si nemohli dovolit cokoliv (ne, že bychom předtím mohli, protože Varus s Blitzem jsou proti Vayne bez cc-supporta poměrně silní). Celý enemy team snowballoval a v nějaké 12. minutě to bylo asi 20/0. Všechny lajny prohrávaly, každý z nás byl 2-3 levely pozadu oproti stejné roli u soupeře. Shit happens, co se dá dělat. Surrender 20 a jedeme dál. To by byl asi přístup normálního člověka. Naše top Vi ale nejspíše normální nebyla a od prvních killů (tuším, že mid, top i bot byl 0/1) začala neuvěřitelně flejmovat celý tým a neustále nadávat, na naprosto všechno (na jungle leeho, že je debil, na botku, že jsme noobové, na mid že anivia je k hovnu, protože má údajně "counterovat" fiddla, ...). Nu a jelikož jsme tu hru tak celkově již nějak vzdali a většina z nás jen pobíhala po mapě a nechávala se zabíjet od steamrollovacího soupeře, snažil jsme se ji tak nějak vysvětlit, že občas se halt podělá všechno co může. Vi mi začala říkat, že jsem noob (měl jsem asi 0/2 v té době). Odpověděl jsem ji na to, že jsem nejspíše zkušenější než ona a akorát jsem měl docela smůlu a dostal jsem se early do nevýhody. Odpovědí na to bylo, že jsem idiot a vůbec neumím hrát. Zeptal jsem se jí, proč si to myslí? Prý protože jsem zasraný noob. I see. Všichni asi znáte ten pocit, když se někomu snažíte argumenty vysvětlit, že má špatný názor. Ve hře to je ještě o dost větší sranda, protože hráče vůbec neznáte, máte omezený počet znaků na jeden post a do toho ještě hrajete. Ale však to znáte :)

Teď ale samotná myšlenka tohoto článku. Nesuďte hráče na základě jedné hry. To, že má hráč "vysoké" Elo neznamená, že nemůže prohrát. Neznamená to, že bude v každé hře ohromně převyšovat soupeře a sám protáhne hru. 

Věci, na které byste si měli dát pozor, při souzení (spolu)hráče - aneb co všechno se může podělat nebo ovlivnit výkon daného hráče:

1) Jedna hra není devízou toho, jak se hráč chová a jak hraje. Představte si to, jak by to vypadalo, kdyby každý hráč dostal buď diamantový a nebo bronzový rating na základě jedné hry. 

2) Lidi jsou jen lidi. Každý se může dostat do situace, kdy mu to zrovna nejde, kdy nemá svůj den, kdy má smůlu. Každý dělá chyby. Proto můžeme vidět nejlepší světové týmy, které prohrají proti o dost slabším soupeřům. Podcení je, udělají spoustu chyb v early game a už se z toho nedostanou.

3) Hráči zkouší nové postavy. To, že jim nevyjde hra, protože neví, co dělají jednotlivé ability neznamená, že jsou špatní.

4) Jungler se může velmi silně zaměřit na jednu lajnu. Pokud hrajete například solo Q a jste na midu a je proti vám duo mid+jungler, you are gonna have a bad time (pokud jsou dobří). Představte si situaci, kdy vás každé tři minuty zabijou a vy s tím nemůžete nic dělat (např. ryze se flashne, dá vám prison, doběhne maokai a dá vám W - všechny cooldowny a agresivní flash a nemůžete udělat naprosto nic). Každé tři minuty, co to flash dovolí... I když se vám z několika pokusů podaří osvobodit, je velká šance, že skončíte na lajně 0/3+ po pár minutách. A to nemusí notně být váš problém, či chyba.

5) Counterpick. Ano, někteří hráči prohrají lajnu jen proto, že dostanou counterpick. V solo Q nemůžete spoléhat na pomoc junglera a proto jsou tam velmi oblíbené postavy typu pantheon, khazix, lee sin na midu. Když se toto stane v kompetitivním premade, ten hráč si nemůže dovolit dělat moc velký bordel, protože komunikujete se svým junglerem, potažmo celým týmem a jeho agresivní hru můžete potrestat. Pokud ale hrajete v solo Q nějaké AP na midu a proti vám je Pantheon, tak jste v nevýhodě a dost možná budete zaostávat, pokud se tedy váš jungler nesmiluje a nepřijde. A ano, třeba nenafeedujete, ale nikdy nebudete mít stejnou farmu jako on a nebudete kvůli tomu moci ani pomáhat v jungli a na ostatních linkách. Což se v solo Q rovná velmi často prohře.

6) Očekávání / myšlenkové pochody. To, že vy si myslíte, že je něco dobře neznamená, že si to myslí i spoluhráč. A proto vznikají problémy, že "ten hráč je blbej, kdyby tam šel se mnou, tak máme triple kill a přežijeme". Co když on si uvědomil rizika celé akce a rozhodl se tento risk nevzít? Můžete být naštvaní jen na sebe (pokud to není OBVIOUS situace, kdy si kolikrát spoluhráči zaslouží pětadvacet na holou). 

7) Spoluhráč (ne)vědomě kazí hru, pomáhá soupeři. Každému se to asi stalo - hrajete ad carry a máte špatného supporta (čili by se to dalo nazvat ne 2v2 ale 1v3, amirite?), jste na midu, přijde tam jungler, dá nepříteli first blood a double buff... Potom už ta lajna bude těžší, i když jste do té doby vedli a halt budete pozadu, ne vlastní chybou.

7) A podobných věcí je spoustu.

Pamatujte - jakmile se dostanete do nepříjemné situace (viz. můj příklad s Vayne) - VELMI špatně se dostává zpět. V některých případech to ani nejde, jde to pouze pokud soupeř udělá chybu a vy nani zareagujete. Čím lepší hráč, tím méně chyb a tím méně oken pro vás, kdy ho můžete potrestat.

Zkuste se jen zamyslet nad tím, jak se chováte ke svým spoluhráčům. Ať už jim nadáváte do očí nebo ne. Já osobně, když se na to podívám zpětně, sice nikomu nenadávám ve hře a ani nic negativního nepíšu, ale velmi často se na TS nebo jen tak pro sebe zmíním "Co to sakra dělá? To je ale blbec". To samé vidím u top hráčů, kteří se o jiném top hráči vyjadřují "to je takovej noob, dostává carry a přitom hraje hovno". Většinou to je založené na jedné nebo malém množství her, kdy jsme tohoto hráče viděli hrát a následně si i udělali obrázek. Případně ještě lepší možnost - hráče jsme znali před půl rokem, víme, že v té době mu to moc nešlo a tak šel do přihrádky. Půl roku je ale poměrně dlouhá doba a hráči se zlepšují (a samozřejmě i zhoršují). 

Nenechte se oklamat vlastní zabedněností! Není dobré dát na své domněnky a představy. Vždy se zamyslete nad tím, než někoho začnete urážet, protože prohrál lajnu. Zkuste si uvědomit, proč tu lajnu prohrávají a pomoci, pokud je to ve vašich silách. Mnohdy stačí udělat jeden dobrý roamgank, nechat mu kill a vlnu creepů a je zpátky ve hře. 

Moji spoluhráči jsou k ničemu!

Pokud zase narazíte na lidi, kteří jsou výkonostně někde jinde, snažte se od nich pochytit co nejvíce (pokud jsou lepší) a nebo je co nejvíce naučit (pokud jsou horší). Většina vás sice asi pošle do prdele, ale budete mít alespoň dobrý pocit. I když to ocení jen 10-20% hráčů, je to lepší než nic. Pokud vás člověk začne úražet, přestože mu něco vysvětlujete nebo pomáháte, šup s ním do ignore. Nemá cenu s ním argumentovat a hádat se, protože blbec vás vždy stáhne na svou úroveň a tam vás umlátí zkušenostmi. Pozor na to! Nemusíte vyhrát internet argument s idiotem, vlastně je vám to úplně k ničemu a i když ho vyhrajete, tak si tím jen škodíte.

A jak jste na tom vy? Nadáváte na spoluhráče často? Nadávají spoluhráči vám? Souhlásíte s tím, co jsem napsal? Rád si poslechnu komentáře :)

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama