Galerie 2
LoLko v Číně - společenský fenomén, kterému vévodí ARAM
i Zdroj: Christina Oh/Riot Games
Zajímavosti League of Legends Článek LoLko v Číně - společenský fenomén, kterému vévodí ARAM

LoLko v Číně - společenský fenomén, kterému vévodí ARAM

Veare

Veare

Head of Publishing pro Čínu vysvětluje, proč je League v regionu víc než hra: obří komunita, vlastní ekosystém a úplně jiný způsob, jakým hráči titul prožívají.

Reklama

League of Legends se letos vrátilo na světovou scénu přímo v kolébce svého největšího trhu. Čína hostila šampionát v Pekingu, Šanghaji i Chengdu a znovu ukázala, že je unikátním ekosystémem, který se od zbytku světa liší v tom, jak hru hraje, vnímá i buduje.

Podle Sally Zong, Head of Publishing pro LoLko v Číně, je právě tato odlišnost důvodem, proč LoL v regionu dávno přerostlo rámec videohry a stalo se součástí generální popkultury. ARAM je tu nejhranější mód, hráči milují experimentování a kombinují soutěživost s ochotou zkoušet nové věci způsobem, který občas překvapí i samotné designéry v Riotu.

Klíčovou roli však hraje i fakt, že LoL v Číně neřídí Riot, ale Tencent – lokální publisher, jenž hru distribuuje, lokalizuje a propojuje s čínskými platformami a mediálním prostorem. I bez oficiálních čísel je zřejmé, že unikátní rozsah hráčské základny posunul League of Legends do pozice „společného jazyka“, který se přelévá mezi esportem, popkulturou a každodenní komunikací.

LoLko v Číně - společenský fenomén, kterému vévodí ARAM
i Zdroj: Colin Young-Wolff/Riot Games

Tento masivní dosah pomohl mimo jiné i růstu domácího esportu. Zong popisuje, že jednoduché principy hry, ale vysoký strop strategických možností dělají z LoL dokonale čitelné esportové médium: nováček se neztratí, veterán má co analyzovat. V Číně navíc sledování plynule vede ke hraní a hraní zpět k esportu, protože streamy, reakce tvůrců a sociální diskuse jsou součástí běžné mediální konzumace.

LoL pak drží nad vodou nejen pravidelný obsah a noví šampioni, ale i široká nabídka herních módů, kterou hráči místně milují – od ARAMu až po rotující experimentální režimy. Stejně důležitý je i mimoherní obsah, který v Číně díky lokálním platformám okamžitě získává obří zásah. Přesto Zong připouští, že monetizace je klíčovým pilířem celé služby, a právě zde se v posledních letech zvedla vlna kritiky – systém Sanctum a rozšiřující se gacha mechaniky působí na mnohé hráče jako krok směrem k hazardním modelům.

Přesto její výpověď potvrzuje, že čínský trh má obrovský vliv na to, jak se League of Legends vyvíjí a kam se posouvá. Region má vlastní tempo, vlastní očekávání a vlastní způsoby, kterými ovlivňuje celosvětové trendy, přestože zůstává pro zbytek světa často zahalený závojem.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama