LoL - hra s největším prizemoney
Kolik si vydělal Riot peněz a kolik jich dal zpět do prizemoney? Která hra vydělala více než League of Legends? A jak jsou na tom DotA 2 či Starcraft 2?
Jako první se podíváme na zmiňované prizemoney. V tomto případě jde o částku, která reprezentuje finanční zisky všech organizací pouze z turnajů za rok 2013 dohromady. V League of Legends se hrálo o nejvíce peněz - hráči vyhráli více než
$ 5.000.000. Na druhém místě se těsně umístila DotA 2, následována StarCraft II. Je třeba ale ještě zmínit, že celkové číslo je o dost vyšší a to právě kvůli LCS. Určitý počet týmů v každém z pěti regionů (v Americe a Evropě je to dohromady 16 celků) totiž dostává měsíční platy, které se pohybují v desetitisících dolarů. Celková částka peněz, kterou si hráči a organizace League of Legends za poslední rok vydělali z turnajů a LCS (a jejich ekvivalentů) by tak měla být vyšší než
$ 10.000.000. A to samozřejmě nepočítáme příjmy jednotlivců, ale i organizací, z streamů a od sponzorů.
Než se posuneme dál, ukážeme si ještě žebříček, ve kterém uvidíte eSport tituly, ve kterých se minulý rok hrálo o největší peníze. Pamatujte, že v této tabulce najdete pouze prizemoney z turnajů.
Hra | Turnaje | Prizemoney |
League of Legends | 98 | $ 5,270,955 |
DotA 2 | 74 | $ 4,435,421 |
StarCraft 2 | 104 | $ 3,027,010 |
CoD Black Ops 2 | 12 | $ 1,298,544 |
CS: Global Offensive | 22 | $ 703,186 |
Na dalších místech se umístily hry
World of Tanks($ 313,180) a
Halo 4($ 310,000).
Za zmínku stojí také to, kolik si vydělaly jednotlivé organizace. V League of Legends je na tom nejlépe
SK Telecom T1($ 1,095,083), celkově je ale až na druhé příčce a na prvním místě můžeme vidět tým
Alliance, která vybojovala své prizemoney v DotA 2 ($ 1,602,537). To už není malé číslo, co říkáte?
A nyní se pojďme podívat na to, jak je to se ziskem
free2playher celkově. V následujícím textu a tabulce se budete moci podívat na to, jaký obrat měla za poslední rok League of Legends a jak si vedla oproti ostatním f2p titulům.
Většinu z vás možná překvapí, že League of Legends v tomto hodnocení není na prvním místě. A k prvnímu místu nemá ani tak blízko, protože má pouze dvě třetiny toho, co vítěz. Na první příčce je - pro většinu lidí z Evropy ne tolik známá - hra
CrossFire. Ta má hráčskou základnu hlavně v Číně a dosáhla na neuvěřitelných
$ 957.000.000.
Většinový podílník League of Legends (Tencent) si ale z druhého místa nic nedělá. Patří mu totiž i Crossfire a díky tomu celkově protořil přes
1,5 miliardy dolarů. A co to vůbec ten Crossfire je? No, když to řekneme stručně, je to "CSko s horší grafikou". Přikládáme pár screenů ze hry.
Nicméně očividně lidi baví - už jen kvůli těm stovkám milionů dolarů, které za minulý rok utratily za skiny na zbraně, postavy a další mikrotransakce. Uvidíme, jak na tom bude League of Legends příští rok. Třeba se na čínské scéně dočká ještě větší popularity a předběhne i Crossfire.
zdroj: http://www.superdataresearch.com/ http://www.progamingtours.net/