LoL e-sportem bez peněz Riotu?
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek LoL e-sportem bez peněz Riotu?

LoL e-sportem bez peněz Riotu?

David Růžička

David Růžička

27. 10. 2012 07:57

Bylo by LoL e-sportem bez financí Riotu?

Reklama

Riot Games dostali hodně negativních ohlasů z e-sport scény ohledně obrovských částek, které napumpovali do e-sport aspektu League of Legends. Někteří dokonce říkají, že LoLko by se bez těchto částek nestalo progamingovým titulem.

Není těžké nechat se rozhodit množstvím peněz, které Riot ročně utratí za League of Legends turnaje. 5 000 000 $ za sezónu, vlastní offline akce, filharmonie na světovém finále a investice do velkých lig. A sezóna 3 má být ještě větší… Tohle všechno ale odvádí pozornost od těch důležitých aspektů, které z League of Legends dělají progamingový titul i bez obrovských finančních injekcí.

Vsadil bych se, že League of Legends by stále bylo ve většině velkých turnajů, i kdyby do něj Riot necpal takové gigantické částky. Dokázali LoLko udělat atraktivním pro každého kdo provozuje turnaje – ptáte se jak?

ŘEKLI VŠEM SVÝM HRÁČŮM O E-SPORTU!
LoL e-sportem bez peněz Riotu?

Zní to jednoduše, ale nikdo před nima to pořádně nedokázal. Po leta tisíce potenciálních hráčů byli izolování z online turnajů, velkých offline akcí a přenosů, protože tu nebyl žádný komunikační kanál, skrze který by bylo možné je oslovit. Vznik progamingových komunit okolo jednotlivých her byl především otázkou náhody a vyšel vždy z komunity jako takové.

Jediná audience, kterou chcete oslovit v případě, že pořádáte Call of Duty turnaje, jsou hráči Call of Duty. Vaše cílová skupina = skupina vlastníků dané hry. A nikdy se vám nepodaří oslovit celou tuto skupinu hráčů, pokud ovšem nejste vydavatel té hry. Tento jednoduchý fakt přiškrcoval vývoj elektronických sportů od počátku veškerého progamingového snažení. Tedy do té doby, než přišel Riot a toto omezení přerušil.

Riot je jedna z prvních společností, která si uvědomila to, že e-sport aspekt jejich hry jim pomůže z dlouhodobého hlediska. Hráči League of Legends utrácejí peníze za hru každý den, v kontrastu s hráči jiných her, kteří si na začátku zaplatí určitou částku a přeruší veškerý kontakt s firmou, která tuto hru vydala.

Jaký je nejlepší způsob udržet hráče který má potenciál platit denně v čistě multiplayerové hře? Hmm… že by e-sport? A tak když se objeví turnaje hodné pozornosti LoL hráčů – Riot je sám zpropaguje celé komunitě. Například evropská Go4LoL běžela v bracketu pro 1024 týmů během jediného dne.

Kdokoliv se objeví velká offline akce, kdokoliv v tu chvíli spustí League of Legends, jedna z prvních novinek které ho praští do očí je odkaz na web a stream pořadatele: „Hej, zrovna běží IEM / IPL / MLG, pojďte s námi sledovat nejlepší LoL týmy světa.“ Ne, není to někde bokem na webu developera, je to ta první věc kterou uvidí každý hráč, co se připojí do hry!

Firmy, které pořádaly LoL turnaje, byly odměněny rekordním počtem diváků. Tato čísla se přiblížila a dokonce překonala počty sledujících v klasických sportech jako Major League Baseball nebo Rose Bowl. Riot naservíroval potenciální audienci 35 milionů hráčů každému, kdo by chtěl provozovat turnaj.

Není to samo o sobě dost dobrým důvodem pro to, aby tato hra byla na vaší akci?

LoL e-sportem bez peněz Riotu?

Hry se na turnaje vybírají z logických a racionálních důvodů, místo sentimentálních nebo individuálních preferencí. Kdyby tomu tak bylo, do dnes se hraje jen Quake III Arena a Counter Strike.

„Tady máte 35 milionů hráčů.“

Dost dobrý argument pro to, aby League of Legends byla v každé velké turnajové sérii dneška. A tím končí i argument, že Riot potřebuje cpát peníze do turnajů, aby LoL mohlo být e-sportem.

J

edná se o volný překlad vyjádření Michaela Carmaca Blicharze, manažera Intel Extreme Masters. Originál zde: http://mbcarmac.com/post/34364506853/no-lol-esports-without-riots
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama