LoL boří další rekordy - 67 000 000 hráču
League of Legends za poslední rok zdvojnásobila základnu hráčů. Denně ji hrají desítky milionů lidí. Šokující data uvnitř.
League of Legends se od spuštění v roce 2009 během několika let stala nejhranější počítačovou hrou na světě. Před rokem ji hrálo 32 000 000 hráčů aktivně každý měsíc a 12 000 000 hráčů každý den. Tato čísla převýšila globálně známý World of Warcraft skoro trojnásobně. A každý si myslel, že League of Legends už dále neporoste.
To se ale ukázalo jako velký omyl, protože čísla, která Riot nyní zveřejnil dokazují pravý opak.
League of Legends hraje
každý denvíce než
27 000 000hráčů,
měsíčněsi hru alespoň jednou zapne celých
67 000 000lidí. V jednu chvíli si
ve špičcehru zapne až
6 500 000lidí.
Jen pro představu - kdyby si všichni aktivní hráči League of Legends založili dohromady vlastní stát, šlo by o dvacátý největší stát na celém světě. Hned mezi Německem a Francií.
Ohromného úspěchu League of Legends dosáhlo také v diváckých statistikách. Na šampionát v minulém roce se dívalo čtyřikrát více lidí než rok předtím - neuvěřitelných 32 000 000 lidí. O počtu diváků a rekordech v oblasti streamování jsme se rozepsali v tomto článku , takže vřele doporučujeme. Možná vás až překvapí, že byla League of Legends sledovanější než NBA anebo finální epizody nejznámějších amerických seriálů.
Ještě pro zajímavost se podíváme na situaci v Číně - zřejmě největší trh, co se týká her obecně. V Číně jsou velmi populární herny a internet café a právě data sebraná z více než poloviny čínských heren dokazují, jak si League of Legends vede oproti ostatním hrám. Za dobu čtyř měsíců si ji zahrálo přes
81 000 000unikátních lidí (což je zhruba 20 000 000 každý měsíc pouze v Číně) a každý den to bylo zhruba 680 000. Jen pro představu hru DotA 2 si v Číně v hernách denně zahraje kolem 50 000 lidí - což je zhruba třináctkrát méně. Situace DotA 2 mohl značně uškodit její launch, nicméně rozdíl je stále obrovský.