LEC ztrácí diváky, zažívá nejhorší start v posledních dvou letech
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek LEC ztrácí diváky, zažívá nejhorší start v posledních dvou letech

LEC ztrácí diváky, zažívá nejhorší start v posledních dvou letech

Giry

Giry

7. 7. 2022 14:30

Vypadá to, že po covidové pauze se sledovanost LEC o značný kus sníží.

Reklama

Letní split LEC a dalších světových lig je v plném proudu. Právě evropská soutěž si v porovnání se svými sesterskými ligami drží tradičně druhou pozici, vyšší popularitou se může chlubit pouze korejská LCK. Jenže sledovanost míří dolů.

V prvním týdnu letošního letního splitu se průměrný počet diváků držel na počtu 190 100. Ve druhém se průměr posunul na 204 000 a ve třetím se propadl na 169 400. Tato čísla tak zaznamenala snížení o 28,7%, 3% a 12% v porovnání s předchozím splitem. Pokud porovnáme čísla s jarním splitem v minulém roce, dostaneme se dokonce na pokles o 45,7%, 25,2% a 36%.

LEC ztrácí diváky, zažívá nejhorší start v posledních dvou letech

Zajímavé je, že poprvé se nestal nejsledovanějším týdnem ten první. Za to může několik faktorů. Například španělské vysílání kleslo ve sledovanosti prvního týdne LEC asi na polovinu obvyklích hodnot, jelikož v současné době vysílal také streamer Ibai svůj boxingový event, který trhal rekordy sledovanosti. Zaroveň probíhalo také několik CS:GO či Valorant turnajů, nebo třeba event Games Done Quick 2022. Všechny tyto akce odtáhli pozornost publika od probíhajícího LEC.

Podíváme-li se na statistiky LEC v posledních dvou letech, vidíme, že pokles sledovanosti letního splitu oproti jarnímu se objevuje ve všech vysílaných jazycích. V angličtině je sledovanost o 37% menší, v francouzštině o 42%, v některých jazycích dokonce až o 55%. Jedinou výjimku tvoří vysílání v maďarštině, kde se sledovanost v letním splitu oproti jarnímu zvedla o 30%

I přes tento pokles však stále může současný split překonat sledovanost letního splitu loňského roku. Záležet bude na programu dalších esportových událostí, které nemá Riot pod kontrolou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama