Kassadin rework?
Kassadin je v současné době nejbanovanějším šampionem v LCS i v rankedech. Na PBE se objevily velké změny.
Kassadin je první ban ve více než 36% ranked hrách, dohromady se
zabanuje v 95% ranked her. Ještě o procento vyšší banrate má také v evropském a americkém LCS. Stručně řečeno je Kassadin v současné době "poměrně silný". Riot se jej snažil nerfnout posledních pár týdnů, o čem jste se mohli dočíst v PBE updatech. Nakonec se však většina změn opět vrátila do staré podoby a na live servery se spolu s patchem 4.3 dostal pouze s menším základním poškozením na Q a E a se snížením trvání silence na Q o půl sekundy, což jeho problém zdaleka neřeší.
Nyní se na PBE objevil další update, který se Kassadina snaží změnit. Pojďme se na to podívat. Kassadin Základní Movement Speed je nyní 350 (dříve 340).
Základní Armor je nyní 21.2 (dříve 17.2).
Regenerace životů / 5 sekund je nyní 8.95 (dříve 6.95).
Základní range na útok je nyní 150 (dříve 125).
Pasivka - Void StoneJiž nepřemění magické poškození do attack speedu.
Nyní umožňuje Kassadinovi ignorovat kolizi s jednotkami.
Q - Null SphereJiž nedává nepříteli silence. Místo toho nyní pouze přerušuje channeling.
Nyní dává Kassadinovi štít, kterž absorbuje 40/70/100/130/160 poškození po dobu 2 sekund.
W - Nether BladePasivka již nepřidává manu. Místo toho dává bonusové magické poškození.
Již nescaluje z AP ratio, ale z mana ratia (podobně jako Ryze).
Aktivka nyní navrací procentuálně chybějící manu (trojnásobek, pokud útočíte na šampiona).
Aktivka: Kassadinův další útok poškodí soupeře za 40/70/100/130/160 (+0.5 AP) bonus a vrátí mu 10% chybějící many.
Cooldown 7/6/5/4/3 sec.
Nyní nestojí žádnou manu (dříve 25).
E - Force PulseZůstává prakticky nezměněno, pouze o trochu menší AP ratio než dříve.
R - Rift WalkPoškození nyní ovlivňuje mana ratio a nikoliv AP ratio.
Riftwalk, který zasáhne šampiona již nevrací 50% many.
Cooldown snížen na 7/5/3 sekundy (dříve 7/6/5).
Sami můžete posoudit, jestli se Riot vydává správnou cestou či nikoliv. Největšími změnami jsou zcela jistě
odebrání silencena Qčku,
"burst" melee útokna Wčku,
snížení cooldownu Riftwalkua
zavedení mana ratiípodobně jako u Ryzeho. A pak samozřejmě také buff základních hodnot, jako je movement speed, armor, regenerace a range.
Vypadá to, že chce Riot z Kassadina udělat více mobilního a více tanky assassina, který nebude mít krom zpomalení žádné cc a také nebude mít tolik poškození. Uvidíme jaká budou ratia, nicméně pokud bude Kassadin dělat to samé co teď a do toho bude ještě rychlejší a bude tanky díky Frozen Heartu a podobným předmětům, tak to určitě nebude změna k lepšímu.
Co si o tom myslíte vy? Jak by se měl podle vás Kassadin vybalancovat?