Jaké předměty na AD carry - Doublelift
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Jaké předměty na AD carry - Doublelift

Jaké předměty na AD carry - Doublelift

derk

derk

14. 3. 2013 13:51

Jak se změnily předměty pro AD za posledních pár měsíců, co se teď vyplatí a co můžeme čekat do budoucna.

Reklama
Jaké předměty na AD carry - Doublelift

Na CLGaming.net se objevil velmi zajímavý rozhovor s Doubleliftem, jedním z nejlepších AD carry na světové scéně. My jsme se rozhodli tento rozhovor přeložit. Na co se můžete těšit? Rozbor základních předmětů, které se staví na AD carry, co se vyplatí a nevyplatí kupovat, jaké změny proběhly od minulé sezóny a jak je na tom věčně zmiňovaný Blade of the Ruined King (BotRK), který je očividně až moc silný i po nerfu. Tak hurá do toho!

Začneme nejčastěji zmiňovaným předmětem - Blade of the Ruined King. Co si myslíš o nedávném hotfixu tohoto předmětu?

Blade of the Ruined King je stále overpowered. Zastupuje roli hned dvou důležitých předmětů - Bloodthirsteru a Phantom Danceru - díky life stealu a attack speed. Dává zkrátka až moc dobrých statů.

V několika minulých rozhovorech jsi zmínil, že AD předměty byly celkově nerfnuty, ale je tu pořád BotRK. Jak by situace vypadala, kdyby tu BotRK nebyl, tak jak ho známe teď, ale v jeho původní podobě?

Bylo by to hodně špatné. S BotRK je to ale jiné. Celkově situace sice pořád zůstává špatná, ale ne tak moc. Hodně pomohl i nerf Warden's Mailu.

Myslíš si, že síla BotRK nějakým způsobem vyrovnává slabiny ostatních AD předmětů?

Nemyslím si, že je BotRK vybalancován a tak by to nemělo být. Riot by měl současný BotRK nerfnout a naopak buffnout ostatní AD předměty. Je jasné, že když každý staví BotRK jako první předmět, že není vybalancován. 

Ve druhé sezóně měli všichni AD hráči ten stejný build. Ve třetí sezóně ale vidíme buildů hned několik, pokud hráč potřebuje attack speed, rozhoduje se mezi Phantom Dancerem, Statikk Shivem, Zephyrem a teď i BotRK. Myslíš si, že nemožnost jakékoliv změny a variace v sezóně 2 byla chybou?

Myslím si, že lidé v druhé sezóně mohli kupovat jiné předměty, ale prostě to nedělali. V současné době se Zephyr na ADčka nestaví, Statikk Shiv je hodně situační a já osobně ho doporučuji pouze jako první předmět. V mnoha předmětech, které Riot do hry přidal nenacházím žádný smysl. V druhé sezóně se opravdu stavil pouze Infinity Edge, Bloodthirster a Phantom Dancer. To je špatně. Dalo se dělat spoustu věcí - jako třeba rychlý Last Whisper nebo Wriggle a nebo postavit Trinity Force. Lidé ale nebyli moc chytří a nad svými buildy moc nepřemýšleli.

Takže si myslíš, že předměty v druhé sezóně byly dobře nastavné a Riot nemusel do hry přidávat žádné další?

Ano, myslím si, že nemusel. Každá role ve hře má svůj pevně daný build, za kterým si jde a to je v pořádku. Pokud se od tohoto buildu odkloníte, pak jen děláte něco jinak. APčka staví to samé a stejně tak by to mělo být u AD, pokud samozřejmě cíleně nechtějí postavit něco specifického.

V současné době nejsou ve hře žádné předměty, které by counterovaly attack speed debuff. Co si myslíš o tom, že by měl třeba Zephyr nebo nějaký nový předmět schopnost snížit dobu trvání nebo celkový postih z attack speed debuffu?

Doba trvání debuffu nehraje moc významnou roli, protože pokud na někoho útoříte neustále, debuff zkrátka mít budete. Pokud postavíte Attack Speed a nepřítel postaví Randuin's Omen, tak je to counter. Nemyslím si, že je třeba vytvářet další předmět, který by counteroval tento counter-předmět. Pouze by měli nerfnout attack speed debuff, v sezóně 2 nikdy nebyl tak silný. Nikdy to nebyl neustálí debuff snižující váš attack speed o 20%. Zničí to vaše dps (damage per second), je to velmi levné a super efektivní.

Je to teď lepší s nerfem Warden's Mailu?

Ano, v současné době je to mnohem lepší.

V kompetitivní hře nevídáme Runaan's Hurricane. Jaké jsou nedostatky tohoto předmětu a jak by mohl být opraven?

Ahh, ano, jednou jsem ho postavil v LCS. Tuším proti Dignitas nebo Curse. Myslím si, že je to dobrý předmět. Jeho jediný problém je, že se nehodí ke klasickému buildu. Víceméně každý staví Infinity Edge a Phantom Dancer, protože kombinace těchto dvou předmětů zajišťuje nejvyšší možné dps, které můžete ze dvou předmětů získat. Přidáte Last Whisper a boty a už máte čtyři předměty. Do posledních dvou předmětů se musí vejít jeden s lifestealem a jeden defensivní. I když třeba Caitlyn nebo Tristana defensivní předmět nepotřebují, je vhodné jej postavit i na ně, abyste mohli eliminovat důsledky vašich chyb. Jak vidíte v celém buildu není místo pro Runaan. Vyplatí se stavit místo Bloodthirsteru, pokud máte v týmu Zeke's Herald. Dává opravdu hodně zranění vzhledem k jeho ceně.

Myslíš si tedy, že je situace ohledně Runaan's Hurricane v současné době dobrá, akorát se musí hráči přizpůsobit?

No, není to úplně ideální. Lepší by bylo, kdyby stál více peněz a dával více statů. Nemyslím jako první předmět, ale jako poslední. Poslední dostavený předmět by měl být opravdu podstatný a důležitý. Runaan nabízí pouze attack speed a pasivku. Což se nemusí vyplatit, když kvůli tomu přijdeme o lifesteal nebo defensivní předmět.

To mě přivádí k myšlence - jsou ve hře nějaké staty, které je jako AD carry obtížné získat pomocí předmětů, které by bylo vhodné mít?

Předtím, než se změnil BotRK bylo hodně těžké správně itemizovat pro attack speed. Berserk boty a Phantom Dancer dostali nerf. Takže to v důsledku vypadalo tak, že jste oproti druhé sezóně pomaleji útočili. Teď je ale ve hře BotRK a ten celou situaci ulehčil. Nyní máte dva předměty, které se vyplatí stavit na attack speed - BotRK a Phantom Dancer. Pokud změní BotRK a seberou mu attack speed, bude to opět hodně těžké.

Udělal bys nový předmět na attack speed nebo bys změnil některý ze současných?

Myslím si, že BotRK by měl určitě dostat nerf. Přeji si také, aby vzali zpět nerfy Phantom Danceru. Nemyslím si, že to bylo za potřebí, nikdo si na sílu Phantom Danceru nestěžoval. Velmi to uškodilo všem ADčkům. Myslím si, že by to měli vrátit a zároveň alespoň trochu oslabit BotRK.

Pokud by Riot změnil Phantom Dancer to starých hodnot, co by to udělalo se Statikk Shivem a Zephyrem? Myslíš, že by tyto předměty dostaly buff?

Zephyr je jako předmět hodně zajímavý. Můžete ho vyměnit za boty jako šestý předmět, protože to dává největší movement speed ve hře. Jinak se mi na AD carry nezdá dobrý, protože nepotřebujete Tenacity. Pro ostatní role ale vhodný může být.

Statikk Shiv je dobrý pouze jako první předmět, který kupujete. Na začátku se vyplatí jeho pasivka i staty. Když se dostanete do lategame, tak je to k ničemu, protože má každý magic resist a 3000 hp.

Myslíš si, že by měl Statikk Shiv scalovat, aby dovolil více možností v tom, co kupovat?

Chápu, že se Riot snaží nabídnout hráčům více možností, ale myslím si, že Statikk Shiv není tou správnou. Je to velmi situační předmět. Skoro ho nevidíme v kompetitivních hrách, možná ho postaví dva hráči ze sta. V naprosté většinu případů se vyplatí koupit Phantom Dancer. A stejně tak to je se Zephyrem.

Jiné MOBA hry jsou známé tím, že mají mnoho předmětů, které mají aktivní schopnosti. Viděl bys rád nějaký takový předmět pro AD carry?

Ano, myslím si, že AD je role, kde hráč nemusí používat skoro žádné klávesy. Nejsem si ale přesně jistý, co by takový předmět měl mít za aktivku. Líbil se mi třeba Sword of the Divine, ale dostal moc nerfů. 

Některé profesionální AD carry se nechaly slyšet, že kvůli celkovým nerfům itemizace pro tuto roli se začali zaměřovat na postavy, které nabízí něco týmu a mají damage i bez předmětů - jako třeba Varus a Miss Fortune. Pokud bude vývoj hry pokračovat tímto směrem, uvidíme tě hrát podobné - utility zaměřené šampiony?

Nikdy bych nepřešel na utility AD carry, už jen kvůli tomu jak funguje náš tým. Náš tým funguje, protože Hotshot hraje tanky a snaží se mě chránit. Hrát "protect Miss Fortune" moc nefunguje. Ostatní týmy hrají utility AD carry hlavně kvůli tomu, že mají v týmu tři hrozby (top, mid, ad). Když máte tyto tři hrozby, jsou schopné zabít naprosto všechno a neočekává se tedy, že všechen damage bude dělat AD carry. Náš styl se moc nezměnil a v současné době stále hrajeme na "dvě hrozby". Pokud si vezmu utility AD carry a nezabijeme nepřítele, tak máme problém. Takže plánuji pokračovat v hraní postav, které hraji do teď - hyper carry s velkým dps.

Kdyby se ADčka celkově přestala hrát, jakou jinou roli bys zvažoval a které šampiony bys hrál nejraději?

Hrozně se mi líbí Blitzcrank, pořád si myslím, že je OP. Je opravdu silný, ale hraje ho hrozně málo lidí.

Kdybych si měl vybrat jinou roli než AD, asi bych hrál mid. Velmi se mi líbí celý koncept této lajny - neustálé farmení, bojování a velký dopad na všechny fáze hry.  Myslím si, že je mid nejdůležitější rolí ve hře a docela rád bych ho hrál. Pokud by ale AD opravdu vymizely ze hry, nejspíše bych hrál s Aphromoo na botu bruisery. 

Krom Blitzcranka, jaké jiné bruisery bys chtěl hrát?

Abych byl upřímný, tak mi hrát bruisery moc nejde. V sezóně 2 jsem hrál hodně Blitzcranka a Alistara, Rád hraju šampiony, kteří mohou změnit pozici nepřátel. Blitz a Alistar jsou velmi silní tanci, kteří dokáží rozházet celý tým. Krom toho se opravdu nevidím jako hráč bruiserů. Velmi špatně hraji Irelii a další "klasické" bruisery, které všichni hrají. Myslím si, že krom Alistara a Blitze neumím hrát žádné melee a jdou mi spíše ranged šampioni.

Díky za rozhovor.A co si myslíte vy? Je podle vás Blade of the Ruined King overpowered? Stavíte Runnan's Hurricane, Zephyr nebo Statikk Shiv?
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama