Jak vznikal Nexus Blitz?
Podíváme se na vývoj prostředí, designu a hudby v oblíbeném herním módu.
V dnešním článku se podíváme na detaily vzniku a vývoje módu Nexus Blitz. Přesto, že tento mód spatřil světlo světa teprve relativně nedávno, stinhul projít mnoha změnami včetně kompletního přepracování mapy. Vývojáři se rozpovídali třeba o designu nebo audiu.
Audio
Aby prostředí Nexus Blitzu působilo živě, do každé části mapy byly umístěný různé zvuky, které se přehrávají v náhodném okamžiku. Zvuky zvířat (například vlků nebo ptáků) byly vytvořeny tak, aby působily tajemným, až nadpozemským dojmem.
Hudba prošla od původní verze Nexus Blitzu mnoha změnami. Melodie byly upraveny tak, aby lépe odpovídaly celkovému zasazení módu, tedy prostředí Ionie. Nových zvuků a melodií si můžeme všimnou také v průběhu jednotlivých eventů. V tomto případě byla původní hudba zcela nahrazena, opět s cílem podrpořit atmosféru. Slyšet můžeme Ionijské i Vastayské písně.
Design
Gino Whitehall, jeden z designérů Riotu, vypráví o tom, jak celý Nexus Blitz vznikal ve velmi omezeném čase. Tým, který za projektem stojí, se skládal pouze několika málo zaměstnanců. Dle jeho slov bylo tedy důležité si pečlivě rozmyslet, na kterých oblastech vývoje primárně pracovat a dále postupovat co možná nejefektivněji. S postupem času se podařilo týmu získat podporu dalších umělců, což umožnilo přidání dalších zajímavých grafických a designových prvků do módu.
Autor také mimo jiné vyjádřil spokojenost se zasazením Nexus Blitzu, tedy prostředí Ionie.
Prostředí
V rané fázi vývoje přepracovaného Nexus Blitzu se Riot rozhodl zasadit mód do Ionie. Cílem bylo vytvořil bezstarostné, příjemné prostředí, které by odpovídalo tématice hry. Autoři se také zaměřili na to, aby nová mapa kvalitou převyšovala tu starou. Proto byly přidány pohybující se stromy, padající listí, sluneční paprsky a další prvky typické pro liliovou stranu mapy. Co se týče lotosové poloviny mapy, měla by působit spíše uklidňujícím dojmem.
Nyní se podívejme na část mapy, kde hráči traví většinu hry, tedy cesty mezi oběma základnami. Jedná se o prosluněné stezky lemované zbytky staré, rozpadající se civilizace, která podlehla silám místní přírody. Cesty jsou navrženy tak, aby hráče vedly jasně a přehledně k cíli. Jungleři se budou často pohybovat mezi ručně malovanými kempy s příšerami. Místní džungle je místem, kde bloudí ztracené duše a zapomenutí bohové.