Freeze: návrat z Ameriky byl těžký
Přeložený rozhovor s Freezem o přestupu do EU.
Přestup Freeze z Renegades do H2K zaznamenal každý. O celém přestupu a situaci měl možnost Alexandre “DrPuppet” Weber z portálu Slingshot udělat rozhovor. A protože víme, že Freeze je pro tuzemské fanoušky zajímavá postava evropského LCS, rozhodli jsme se tento rozhovor přeložit.
- Jak se máš? Jsou tvé problémy s rukou vyřešeny?
Jsem v pohodě. Stále čekám na vyšetření magentickou resonancí, abych věděl, co je s mojí rukou špatně. Dosud jsem podstupoval fyzioterapii, ale to tak moc nepomáhá. Takže musím ještě počkat.
- Svou kariéru jsi začal jako velmi šikovný Draven a ihned ses díky tomu stal velmi populárním. Jak vidíš Dravena v současné metě?
Myslím si, že je hodně dobrý i přesto, že se meta posunula na hraní tanky šampionů, což ztížilo jeho hratelnost. Stále si ale myslím, že je hodně dobrý.
- Jaký je tvůj názor na současnou metu ADC?
Mám pocit, že ADC meta je v současnosti v dobrém stavu. Je vybalancovaná - marksmani nejsou moc ani málo OP. Řekněme, že současný stav vybalancování pro roli ADC je 55%, což je velmi pozitivní. V současné metě můžete za ADC tahat hry, pomáhat svému týmu a jste důležití v každé hře.
- Proč týmy poslední dobou pickují Jhina tak často?
Jeden z důvodů, proč týmy dávají prioritu Jhinovi, je jeho schopnost svého protihráče jednoduše obehrát. Druhý důvod je ten, že na Jhina se staví hlavně armor penetration. Když stavíte armor penetration proti cílům se slabou obranou, vždy souboj vyhrajete. A hrát šampiony, které benefitují z velkého počtu armor penetration se v současné metě vyplatí. Jhin má hodně schopností, které mu umožňují velké playe a to hlavně díky své ultimátní schopnosti, protože ta dosáhne opravdu daleko. Rád si zahraju takového šampiona - je efektivní a můžete s ním tahat hodně her.
- Změnil by jsi něco v současné metě ADC?
Ani ne, líbí se mi jak to je. Před tank metou byla situace ADC velmi špatná, ale v současné době po pár balančních změnách od Riotu je to opravdu dobré.
- Podíváme se na tvojí kariéru. Před H2K jsi hrál za Renegades v NA. Jaké bylo hrát v NA?
Hodně jsem si to užil. Vždycky jsem chtěl hrát v Severní Americe. Byla to velmi příjemná zkušenost
- Jaký z regionů, ve kterém jsi hrál - NA nebo EU, je lepší?
Celá infrastruktura, počet fanoušků a interakce s fanoušky je v Severní Americe mnohem lepší než tady v Evropě. Z hlediska hraní jsou podle mě oba regiony prostě odlišné. Jeden není lepší než druhý. Každý region vidí hru a hraje ji jinak. Oproti Americe je Evropa velmi zaměřená na malé šarvátky a přehrávání protihráče. Amerika se spíše zaměřuje na makro. Netvrdím tím, že NA je nevyhnutelně lepší v makru než EU, ale je to jejich styl hraní.
- Jaký pro tebe byl přecho z EU do NA a pak zase zpátky?
Mnohem jednodušší přechod byl do NA, poněvadž hra v NA je o mnoho pomalejší a je zde málo soubojů a pokusů o přehrání soupeře. Takže bylo mnohem jednoduší přejít z evropského stylu hraní na ten severoamerický. Pouze hrajete hru a nemusíte se na to příliš připravovat. Jenoduše se zaměřujete o něco více na makro. Přechod z NA do EU byl strašný. Přešel jsem z klidného regionu do regionu, kde každý bojuje s každým. Zatímco v NA sledujete plán hry více striktně v Evropě to nepotřebujete. V EU když vidíte někoho, koho chcete zabít, tak se ho pokusíte zabít a to dává hře velký chaos. Po tak dlouhé době v NA to bylo nepříjemné, ale za nějaký čas jsem si zvykl a přijde mi to jako normální věc.
- Myslíš si, že se tohle všechno projevuje i v evropských soloQ hrách?
Je to prakticky jádro problému, protože v severoamerickém soloQ lidé nechtějí dělat playe. Jsou vystrašení. A tak jsem se cítil, když jsem začal hrát soloQ v Americe. Lidé byli vystrašení cokoliv zkusit. Je to ten největší problém. Oni nechtějí dělat playe.
- Pojďme se podávat na tvoje týmové zkušenosti v Severní Americe. V NA jsi hrál s velmi odlišnými sestavami v Renegades. První z nich byla plná nováčků v LCS a ta druhá plná zkušených hráčů, ale ty jsi hrál s nováčkem Hakuho. Nyní hraješ v H2K, kde má každý zkušenosti s LCS. Jak by jsi popsal rozdíly mezi Renegades a H2K?
Je velký rozdíl v tom, kdo má nejvyšší hlas v celém týmu a jak hráči chtějí hrát celou hru. Když jsem hrál za Renegades, byl jsem prakticky hlas celého týmu a hra byla hraná podle mě. V H2K se musím přizpůsobovat tomu, jak chtějí moji spoluhráči hrát.
- Byla to pro tebe těžká situace na přizpůsobení?
Ano samozřejmě. Byla to ta nejtěžší část hraní pro H2K. V Renegades tým hrál celou dobu okolo mě, takže když jsem vstoupil do H2K musel jsem si zvyknout na to, abych měl stejný přínos do hry, ale zároveň jsem nedostával tolik prostoru jako v Renegades. Přechod z týmu, který hraje na vás, do týmu, který hraje na někoho jiného, je složité.
- Jak bys popsal změnu z hraní s málo zkušeným Hakuho na mnohem více zkušeného supporta Vandera? Jak odlišné to pro tebe bylo?
Na začátku to bylo těžké hrát s Hakuhem, protože mu chybělo "tlačítko na engage". Nevěděl, kdy protivníky napadnout, jak bojovat a co má dělat. Byl velmi pasivní a vůbec s námi nemluvil. Po nějakém čase se začal zlepšovat a dělat svá vlastní rozhodnutí, která byla pro supporta potřeba. Musíte hrát samostatně a dělat vlastní rozhodnutí, jinak to nefunguje. Přestup do H2K za Vanderem fungoval dobře již od začátku. Bylo to velmi dolišné, protože Vandera stačí následovat - rozhoduje se sám.
- Je to tak pro tebe lepší nebo jsi zvládal řízení celé bot linky bez problémů?
Řízení linky pro mě bylo velmi obtížné. V Evropě support řekne a udělá všechno, kdežto v Americe ADC řídí bot linku. ADC řídí linku, ADC dělá playe - v podstatě marksman dělá vše, ale po čase jsem si zvykl.
- Zpátky k Evropě. Již si zde odehrál pět týdnů LCS s H2K. Jak bys popsal týmovou atmosféru? Jak vám to funguje s Prollym a dalšími čtyřmi hráči?
Je to veká zábava. Nemáme žádné problémy s týmem. Pouze já jsem si musel zvykat na hru s menším prostorem než v NA. Jinak jsem měl problém rozumět RyUovi s jeho silným korejským přízvukem.
- Momentálně jste na třetím místě, ale v prvních dvou týdnech jste neprohráli ani jednu sérii a začali jste celý split opravdu dobře. Kdo si myslíš, že je současný nejsilnější tým v evropském LCS a proč?
Jednoznačně G2 Esports. Mají prostě nejlepší herní styl a každý z nich je schopen obehrát soupeře.
- Řekl bys, že H2K je lepší, než současné druhé místo - Fnatic?
To je těžké říct. Fnatic se každý týden zlepšuje. Těžko říct, kdo je lepší. Každý týden se týmy prezentují jinak.
- Jak daleko podle tebe dojde H2K v tomto splitu? Myslíš si, že to zvládnete na finále?
Nejsem si s finálem jistý. Bude to hodně záležet na tom, jak moc se zlepšíme jako tým. Každopádně pokud se zlepšíme je možné, že na finále dosáhnem.
- Jak moc ovlivňuje zranění ruky tvůj výkon?
Nikdy jsem nebyl v mém životě tolik ovlivněn. League of Legends je můj život a momentálně ho nemůžu pořádně hrát. Je to nepopsatelné, jak moc mě to limituje.
- Děkuji za tvůj čas a rozhovor. Chceš něco říct na závěr?
Díky moc za vaši podporu, přestože jsem v poslední době nehrál až tak dobře. A samozřejmě za podporu H2K. Děkuji mnohokrát.
Zdroj: slingshotesports.com