Exkluzivní rozhovor s Riot vývojářem Julienem Camarazou: o TFT, Necritovi a balancování
i Zdroj: Riot Games
TFT novinky TeamFight Tactics Článek Exkluzivní rozhovor s Riot vývojářem Julienem Camarazou: o TFT, Necritovi a balancování

Exkluzivní rozhovor s Riot vývojářem Julienem Camarazou: o TFT, Necritovi a balancování

Dulfyk

Dulfyk

Během Paris Open jsme měli příležitost vyzpovídat Juliena Camarazu, hlavu design týmu TFT. V rozhovoru jsme například rozebrali proč se Necrit stal tváří TFT loru i rekordní úspěch nového setu.

Reklama

Ahoj Juliane, díky za tvůj čas. Je velikou poctou tě potkat. V minulém roce jsme v TFT navštívili svět Arcane, vstoupili do cyberpunku a bojovali v anime soubojích. Když se ohlédneš zpět na tento rok, jaká byla z pohledu herního designéra ta nejdůležitější lekce, kterou jste se naučili?

Julian: To je skvělá otázka. Myslím, že se snažíme najít dokonalou rovnováhu mezi novostí a konzistentním porozuměním hře. Hráči chtějí vidět nové věci. Kdybychom je přestali dělat, proč by hru hráli, když už ji umí? Ale pokud to přeženeme opačným směrem, hráči se začnou učit dovednosti, které v budoucnu nebudou potřebovat. Například „přepínání power-upů“ (power-up toggling) není v Setu 16 užitečná dovednost, tady ti nepomůže.
Snažíme se tedy najít balanc. V Setu 13 jsme například viděli Zyru a Morganu jako reprinty a hráči z toho neměli dobrý pocit, nebylo to pro ně dostatečně „nové“, hráč chce vidět nové 1-cost jednotky. Ale v Setu 16 máme Tahm Kenche a Seta, kteří  jsou také reprint a už je to dlouhá doba co je hráči naposled viděli, a hráči je v setu zbožňují. Jsou to vzrušující návraty a dlouho jsme je neviděli. Takže pro mnoho hráčů, kteří začali třeba až v Setu 13, jsou to vlastně nové jednotky. Nesnažím se tvrdit, že jsme v tom bodě dokonalé rovnováhy, ale jsme mnohem blíže než na začátku roku.

Když už mluvíme o minulých setech, jaký je tvůj osobně nejoblíbenější a nejméně oblíbený set, na kterém jsi pracoval?

Julian: Miluju Set 10. Ten hudební motiv byl skvělý. Hrozně mě bavila mechanika Headlinerů, jít rychle na level 8 a vyrollat náhodný 4-cost, to byl můj styl hraní. Disco bylo super, K/DA taky, a Pentakill Yorick? Toho jsem naprosto zbožňoval. Jsem velký fanoušek desítky.
Co se týče nejméně oblíbeného... asi Set 7 (Dragonlands). Líbí se mi jeho revival mód, ten je super, ale v ranked prostředí bylo na můj vkus příliš mnoho ekonomických traitů. Cítil jsem, že nevím, jakým směrem přesně hrát. Ale i ten „nejhorší“ TFT set je pořád skvělý TFT set.

Zmínil jsi ekonomiku. Jsi při hraní spíše typ na reroll, nebo raději leveluješ?

Julian: Jedu „Fast 8“ a pak prostě, bez koukání a váhání, kliknu na první fialovou (4-cost) jednotku, co se objeví, a to je můj carry. Nesleduji tierlisty ani guides, prostě miluji fialové jednotky.

Přejděme k Setu 16. Nové hudební video „Still Legendary“ je zřejmě nejsledovanějším TFT videem vůbec, má kolem 80 milionů zhlédnutí na YouTube. Co je podle tebe klíčem k takovému úspěchu?

Julian: Ten song – ten remix – je prostě neuvěřitelný. Poslouchám ho i ve sprše. Jen si pustím video na pozadí, ani se na něj nedívám, jen poslouchám a dostává mě to do varu a hype nálady. To bude asi jedna z důležitých věcí. Myslím, že velkou roli hraje i svět Runeterry. Oslovuje spoustu lidí, kteří třeba ani nehrají TFT, ale milují League of Legends. Řeknou si: „Nová Lux? Novou Lux chci vidět.“ A náš animační tým opravdu odvedl skvělou práci. Třeba ten moment, kdy se Miss Fortune podívá přímo do kamery? To je boží. Ale upřímně, 80 milionů jsme nečekali, to dalece předčilo naše očekávání. Druhé nejúspěšnější video mělo myslím kolem 40 milionů, takže je to dvojnásobek.

A co se týče designu samotného Setu 16, který trait tě bavilo tvořit nejvíce?

Julian: Bilgewater byl obrovský projekt. Práce na něm zabrala tolik času, jako obvykle zabere celý design setu - custom shop, balancing, itemy. Náš designér Giovanni (Lead Setu 4 a 6) jednou řekl: „Chci si otevřít černý trh“ a nic víc neřekl, byli jsme dost zmatení. Nakonec jsme na tom začali  pracovat, zkoušeli jsme mnoho různých verzí a mechanik, nakonec jsme začali i vytvářet custom předměty. Normálně jsou custom itemy trait samy o sobě, nepotřebujete k nim nic dalšího. Ale myslím, že to nakonec dopadlo dobře. Zbožňuju koukat na to jak trait hrají hráči a je to velmi skill-expressive (náročné na dovednosti) – vědět, kdy a co nakupovat. Baví mě to „togglování“, rozhodování, jestli dostanu dobrý obchod, nebo ne. Bilgewater je pro nás opravdu o úroveň výš v designu traitu.

Takže když hraješ, je Bilgewater tvůj nejoblíbenější?

Julian: Ne, já jsem v té hře hrozný! [smích] Rozhodně ne.

Pojďme k příběhu TFT. Náš krajan Necrit se stal oficiálním autorem pro TFT lore. Jak k tomuto rozhodnutí došlo?

Julian: Když jsme začali pracovat na setu zaměřeném na lore, upřímně jsme začali víc a víc sledovat jeho videa. On je prostě perfektní zdroj informací. Buď se podíváte na jeho video, nebo co... půjdete na Wiki? Řekli jsme si: „Proč ho prostě nepozvat, aby si set zahrál?“
Přijel v září, ukázali jsme mu verzi setu a on okamžitě pochopil všechny souvislosti a ihned začal říkat věci jako: „Tohle je reference na tohle! A tohle odkazuje sem, že jo?“ Byla to perfektní shoda. Samozřejmě se pak objevil i v Dev Dropu – hráčům to přišlo hrozně vtipné – a teď je tady na Paris Open se svým vlastním panelem. Prostě to dávalo smysl. Kdy jindy to udělat, když ne teď? Je navíc hrozně milý člověk.

Český tvůrce Necrit se stává oficiálním autorem pro Riot Games
i Zdroj: Riot Games

Český tvůrce Necrit se stává oficiálním autorem pro Riot Games

Necrit, český expert na lore, se stává oficiálním autorem příběhu pro TFT. Hráče čeká dosud nejhlubší lore, který je ukrytý ve střípcích, detailech a tajemstvích Convergence.

Mám na tebe poslední, ale možná nejdůležitější otázku. Proč je tak těžké získat Prismatickou Demacii? A proč Sylas není součástí Demacie?

Julian: Dobře, vezmu to jednodušší jako první. Sylas nenávidí Demacii. Nechtěli jsme, aby Demacia byla ten „snadný trait na hraní“. Prodat 2-star Lux, Garena nebo Jarvana není nutně lehká věc. Takže jsme si vzali trochu tvůrčí svobody – Sylas technicky není součástí traitu, i když na boardu pořád funguje a dává Arcanist/Defender bonusy. Ale pokud jsi třeba Silver hráč a chceš prostě jen kupovat Demacia jednotky, nemusíš o něm přemýšlet.
A proč je Prismatická Demacia tak vzácná? Je nesmírně důležité nechat vzácné věci vzácnými. Witty (Matthew Wittrock), lead Setu 10, mi často říká: „Tohle bylo moc snadné získat, budeš to muset nerfnut.“ Pokud si mám vybrat mezi tím, aby něco bylo silné a vzácné, nebo slabé a běžné, vždy volím tu první možnost. Vytváří to lepší momenty pro YouTube videa, lepší turnaje a lepší hráčské příběhy. Myslím si, že je velmi důležité určité vzácnější chvíle nechat vzácné. Byly návrhy, aby Baron přicházel na levelu 9 místo 10. Ne, v žádném případě. Nechte vzácné věci vzácnými. Mohla by být Prismatická Demacia ještě silnější? Možná, ten argument beru. Ale raději ji budu buffovat, než abych zjednodušil její získání.

To je vše, díky moc za rozhovor a tvůj čas a užij si event.

Julian: Já děkuji, to byly skvělé otázky.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama