Elo hell - realita nebo fikce?
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Elo hell - realita nebo fikce?

Elo hell - realita nebo fikce?

Bhaal

Bhaal

21. 3. 2012 21:21

Jak jsem sliboval, zde máte můj článek o elo hell. Budu se zde zabývat tím, co je elo hell, jaká je reálnost elo hell a jak se z něho (pokud existuje) dostat. Předem upozorňuji, že tohle je blog a jedná se o názor autora.

Reklama

Již na počátku všech věků, kdy bohové ještě chodili po zemi ve svých smrtelných stránkách lidé věřili na elo hell. Jedná se o (většinou) čtyřmístné číslo, které vám dává sílu jak fyzickou, tak psychickou a dokáže vaše ego zvednout až do nebes. Existují kacíři, kteří na elo hell nevěří a satanisti, kteří v úplňku usmrcujou muly, aby dosáhli svého.

Pokud jsem vás zaujal v předešlém odstavci, tak neodcházejte a čtěte dále. Elo hell je hodně rozvinuté téma, na které nikdo nezná odpověď. Jelikož se jedná o systém z šachů a LoL je týmová hra, tak vaše elo záleží na dalších čtyřech lidech a jejich individuálním skillu.

Předem říkám, že není jedno jakou roli hrajete. Já jakožto topař mám průměrné KDA 4.5;3.9;6.4 a 55% úspěšnost na výhru. Kamarád AD carry má průměrné KDA 8.6;3.4;7.6 a 56% úspěšnost na výhru. Další je support, jehož KDA je 1.2;3.5;11.4 a úspěšnost na výhru opět 55%. Jungler s KDA 4.7;3.8;7.7 a úspěšnost už se zvyšuje na 59%. Poslední role, která zbývá je AP mid. KDA 6.1;3.4;7.0 a úspěšnost 65%!

Z těchto informací (teoreticky) vyplývá, že největší dopad na hru má AP carry a potom jungler a to z jednoduchého důvodu - oba můžou roamovat a ovlivnit tak hru nejvíc. Hned zatím jsou na tom vyrovnaně ostatní role s tím, že top i když se nafeeduje, tak nemá jistou šanci na protáhnutí, když ostatní lajny prohrávají. AD carry to má taky těžké, jelikož potřebuje dobrého supporta, který dokáže na té lajně něco dělat než jen stát v křoví a masturbovat. Support zase potřebuje, aby jeho AD carry, pokud ho protáhne na lajně, mu udělal laskavost a protáhl ho zase ve hře.

Další věc, která má velký podíl na elo hell je takzvaný matchmaking. Výmluvy typu "omfg máme afk, jak mám vyhrávat, když je někdo pořád afk omfg..." jsou na czech channelu na denním pořádku. Chápu, že to dokáže hodně naštvat, ale ruku na srdce - vzpomeňte si na kolikrát u vás byl někdo s d/c a kolikrát tohle bylo u enemy týmu? Šanci na AFK hráče mají všichni stejnou a nakonec to nic neznamená. Jednou kvůli AFK prohraju, příště zas vyhraju. To samé platí o trollech a noobech. Šance je téměř nulová, že vždycky jsou v enemy týmu takoví maséři a váš tým si neumí koupit ani wardu.

Jedna z nejvíce se odvíjejících se věcí na vašem ratingu je vaše nálada hrát a vyhrát. Nikdo nemá z prohry radost. Jsou lidi, kteří jsou naštvaní a přesto si dají další hru, kterou samozřejmě opět prohrajou. Pokud se necítíte na další hru, tak nemá smysl do toho jít, záleží-li vám na ratingu. Už do hry jdete s pocitem prohry (aniž byste si to uvědomovali), protože máte 3 prohry za sebou a nemáte přece co ztratit. U win streaku to je to samé. Pokud se vám daří nebojte se hrát dál, dokud třeba neprohrajete a pak si dát až další den.

Poslední věc, jenž vám pomůže je přenesení dobré nálady do týmu nebo se snažit uklidnit dva hráče, kteří hráli spolu minulou hru a hned si začnou vjíždět do vlasů. Nesoudit podle picku, napsat například něco typu "let him play AP Teemo, u can report him if he fails" aj.

Pokud se budete držet těchto jednoduchých kroků, tak nebudete v elo hell a elo hell jako takové nebude existovat. Hráči, kteří tyto kroky nedodržují "tvoří" elo hell.

Nebudu zde psát svůj názor na elo hell, ten si udělejte sami, informací na to máte dost. 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama