Dočkáme se zastropování platů profesionálních hráčů? Praktika z LPL se nejspíše brzo ukáže i v další lize
Každý fanoušek esportu jistě někdy četl o absurdních částkách, které jsou týmy ochotny zaplatit za hráče. Vzpomeňme si například na legendárního čínského hráče SwordArt, za dvouletý kontrakt americký tým TSM tenkrát zaplatil 4 miliony dolarů. Absurdní částka za přestup vyústila ve smlouvu, která navíc skončila předčasně. Taková rozhodnutí bychom už nadále neměli mít šanci vidět v korejské lize. Platy by se měly rokem 2024 začít po vzoru LPL regulovat i v LCK.
Stejné podmínky
Trend zastropování by měl pomoci organizacím nabídnout hráčům stejné platové podmínky. Týmy ze spodních příček lig zkrátka nemohou konkurovat finančním prostředkům, s kterými disponují organizace jako jsou například T1 nebo třeba Dplus KIA, tato změna by tak měla přinést hlavně vyrovnanější kompetitivní prostředí, a týmy bez tolika sponzorů tak nebudou muset spoléhat čistě na levnější druholigové talenty.
Ekonomika západních lig
CLG opustili nejvyšší ligu LCS a tým Evil Geniuses téměř úplně rozpustil svůj tým, včetně našeho domácího trenéra Freeze. Vše pramenilo z finančních problémů. Dosud nevídaná finanční krize v esportu je už nějaký měsíc skutečností.
Asociace hráčů, která momentálně protestuje a požaduje po Riot Games jiné platové a ligové podmínky je také částečně obětí absurdních platů pro hráče z východního regionu. Možná i se i tato situace stala důvodem pro určení maximální výše platů v LCK.