Better nerf Irelia.
i Zdroj: Tryhard.cz
Ostatní Článek Better nerf Irelia.

Better nerf Irelia.

Mozilla

Mozilla

24. 3. 2012 15:17

Takže, dostala se mi ta jedinečná příležitost zhodnotit nedavný nerf jednoho z bývalých nejsilnějších hrdinů ve hře - Irelie.

Reklama

Abych mohl hodnotit a analyzovat myšlenkový proces, který způsobil už asi 6tý nerf Irelie od jejího vydání, tak k tomu musim dát nějaký podklad mojí kompetence k hodnocení a tudíž i něco o mně.

Ve hře League of Legends se pohybuji už asi 2 a půl roku a vystupuji ve hře pod nickem Mozilla. Na Cz/Sk scéně jsem s ruznými týmy dokázal vyhrát spoustu turnajů od MZH,Grunex LAN, několikrát Noční pohár(lol..) až po podzimní lancraft, CZC challange a co já vim co ještě. Jsem majitelem 2 ůčtů jak na East serveru tak na West serveru oba s ratingem okolo 2100+ a za championa, který je ustředním tématem tohoto "blogísku" mám nahráno ze season 1 147 a season 2 zatim 131 ranked her + něco kolem 150 v normal/dominion her nepočítaje co je nahráno na druhém účtu což nám dá něco kolem 450 her pouze za jednoho championa jménem Irelia což nám dá něco kolem 11250 minut což je při průměru 25 min na hru asi 8 dní hracího času za jednoho jediného championa.

S tímto podkladem se tedy pustím do onoho kometáře poslední herní úpravy s číslem 1.0.0.136. Za předpokladu, že každý kdo čte tento článek, ví, co daný champion umí a jaká je jeho role ve hře, je důležité si říct, že Irelia byla nepopiratelně jeden z nejsilnějších champů možná kdy vydaných. Její největší síla byla ve schopnosti zůstat dlouho na jedné lince díky jejímu "sustainu" (udržet, zachovat) za absence podpůrných itemů (př. Philo stone, Wriggles, life steal obecně). Její kit jí dovoloval zůstat dlouho na lince, přes true damage vyhrávat valnou většinu výměn na solo topu a dokonce redukovat CC s pomocí její pasivky. 2 ze 3 atributů jí zůstaly, nicméně jeden (a to ten nejklíčovější) byl upraven.

Tak ted je potreba si říct jak.

Hitten style (W)

- Passive health restore reduced to 5/7/9/11/13 from 10/14/18/22/26

- While active, health restore doubles to 10/14/18/22/26

Člověk si ale musí uvědomit nejdůležitější fakt, který přichází s časem, že Riot Games, zakladatelé a vlastníci naší úžasné hry zachovávají jakýsi konstantně se měnící model hry. Přes neustálé úpravy a přidávání nových a nových věcí je Riot Games vlastně pánem nad tím, jakým směrem se jejich vlastní hra bude ubírat, což samo o sobě není zas tak překvapující a je celkem logické. Co je ale důležité je si uvědomit myšlenkový proces, který je za každou herní úpravou.

Vždycky se začíná s nějakou ideou, jak změnit hru. Ať už je to změna povedená či nepovedená to ukáže až čas. Takže člověk by si mohl říct, že nápad byl nerfnou Irelii sustain, aby nemohla být tak dlouho na lince a nebyla tak nafarmená, aby potom nebyla stomp champ v mid game a late game. To je ale špatný předpoklad a pohled na patch jako celek. Hlavní ideou tohoto patche bylo:

- Vampiric Scepter Life Steal reduced to 10% from 12%

- Wriggle's Lantern Life Steal reduced to 12% from 15%

- Bloodthirster - Life Steal reduced to 12% from 15%, Life Steal per stack reduced to 0,2% from 0,25%, Now only loses half stacks on death rather than all of them.

Když nad tím člověk pořádně zapřemýšlí, tak si začne spojovat určité věci, které nejsou na první pohled vidět a myšlenkový proces Riot Games je potom jasnější. Takže idea je nerfneme Life Steal mechaniku, protože se nám zdá příliš silná. K tomu ale budeme muset nerfnout i Irelii jakožto nejviditelnější přiklad championa, který nepodřebuje žádný Life Steal item k tomu, aby měla dobrý sustain. Nejviditelnější proto, protože byla na posledních velkých turnajích víceméně firstban/pick. Takže myšlenkový proces pokračuje. Potřebujeme ale nerfnout i championy, kteří Life Steal nepotřebují jako například Irelia, protože je nejhranější na solo top. A tady přichází největší miskoncepce, které se riot dopustil a doufám, že brzo opraví. Místo myšlení typu Irelia je až moc silná, tak jí musíme nerfnout si musíme položit otázku: A co ostatní championi, kteří nepotřebují podpůrné sustain itemy? A zde přichází onen problém. Championi jako například Yorick, Warwick, Udyr, Lee Sin, kteří jsou minimálně tak stejně silní a také nepotřebují podpůrné itemy na solo top zůstali nedotčeni. Stejně tak early counter picky, kteří jsou silní proti Irelii se najednou stávají ještě silnější jako například Teemo, Akali, Shyvana, Olaf, Xin Zhao či Shen. U Riotu je vidět jakási tendence k tomu, že chtějí hru svými kroky udělat co nejagresivnější, aby byla zajímavá pro masy lidí ať už na velkých turnajích typu IEM či v Koreji. Jelikož ale cílem této analýzy je dokázat, že jeden nerf a jedna změna herní mechaniky způsobí kompletní změnu pohledu na solo top. Jestli Irelia byla do této doby bezpečný pick pro solo top, kdy i v případě, že dostane proti sobě counter pick se dokázala nafarmit přes svůj sustain, se ze safe picku touto změnou stává značně situačním pickem. Jde o to, že sice její kit co se týče damage zůstal nezměněn, tak její schopnost farmit na lince je zhoršená a Irelia potřebuje farmu k tomu, aby bylo tou "killing machine". Tzn. že její schopnost farmit v případě counter picku je značně oslabená a tím je tedy méně důvodů si picknout Irelii oproti champům, kteří se vzhledem k Life Steal změně najednou dostávají do popředí ve hrách kdy o něco jde (turnaje -> money + ceny atd). Je také vidět, že riot si po nějakem čase vytáhne championa ze "záhrobí" a pozmění ho tak, že jsou zase víc než hratelní (příklad Shen, Mundo), zatímco championi , kteří jsou aktivní tak zase dostávají nerf.

Závěrem bych chtěl podotknout, že tento článek není zaujatou obhajobou championa jménem Irelia (ačkoliv se tak může zdát), právě naopak. Myslím si jistá úprava byla nutná, ale co jsem se snažil dokázat je to, že vzhledem k tomu, že Riot upravil nejen ji, ale i další sustain mechaniku to trošku "přepískl", protože když změní jeden skill o celou polovinu tak to musí mít nějaký dopad. Toto by asi bylo vše a ten kdo to vydržel číst až do konce má můj obdiv a přeju hodně štěstí v League of Legends :)

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama