Assassini a neviditelnost - Riot o blížícím se reworku
Riot včera upřesnil, které změny assassinů nás čekají v předsezóně.
Riot Statikk
se rozepsal o stavu updatu assassínů, který nás čeká v blížící se předsezóně. Konkrétně o změnách, které budou doprovázet 4 větší updaty šampionů (Talon, Rengar, Katarina, LeBlanc).
Prvním cílem je ujasnit různé typy neviditelnosti ve hře. Daly by se charakterizovat takto:
- Neviditelnost (Invisibility) – krátkodobá neviditelnost v boji, která zaručuje, že šampioni nejsou spatřeni, např. Kha’Zixův Void Assault (R).
- Kamufláž (Camouphlage) – dlouhodobá neviditelnost mimo boj, která souvisí se vzdáleností od nepřátel, např. Evelynnin Shadow Walk(P).
Používání klíčových slov je součástí práce na mechanikách, na jejich srozumitelnosti, flexibilitě a stálosti.
Dále bychom chtěli ujasnit funkčnost předmětů detekce (Vision Wardy) – to, jak působí mezi sebou a na neviditelné šampiony. Všechny detaily ještě nejsou vyladěny, nicméně jedna věc, která zásadně ovlivní Stealth šampiony je ta, že
„Pink Wardy“ už v Pre-Seasonu nebudou odhalovat neviditelnost.Jednoduše – nelíbí se nám, že je neviditelnost counterována jediným, relativně levným spotřebním předmětem. Tato změna nám dovolí lépe vybalancovat šampiony, kteří budou moci více využívat vlastnost neviditelnosti ve vlastní prospěch. Jako doprovodné změny k výše popsané bychom chtěli přidat další způsoby interakce s neviditelnými jednotkami – například nějaká
reakce po zasažení neviditelného nepřítele skillshotem.Pořád bádáme, jak bychom chtěli, aby se kamufláž chovala při interakci s detekčními předměty – tato věc by mohla zůstat do následující sezony nezměněna. Očekávejte ale změny některých šampionů – budou muset být vzhledem k popsaným změnám vybalancováni (např. Twitch).
Konečně budou trochu přebudovány předměty pro assassinů a jedna z nejproblémovějších statistik ve hře –
armor penetration.Armor penetration vždy měl své mouchy, které jsme se konečně rozhodli odstranit. Předně, termín armor penetration (dále jen ARP) může být matoucí – jeví se jako silná zbraň proti těžce obrněným protivníkům, přestože se vlastně specializuje na opačný druh protivníků. A druhým problémem je, že jsou assassini na této vlastnosti příliš závislí a tudíž moc jednolití – pokud se totiž stanete silnými v early game, růst vaší ARP dalece předčí růst armoru vašich protivníků a naopak – pokud příliš zaostáváte, tak ani větší množství ARP nepomůže.
V další předsezóně by tedy měl přijít rework i tohoto problému.Dále – současné předměty ve hře nemusí být vždy pro assassiny užitečné. Chtěli bychom tedy vytvořit předměty, které by podporovaly jejich schopnost potulování se po mapě, přežití ošemetných situací a pomoc týmu.
Nemáme prý očekávat tak velké změny, jako proběhly u marksmanů, ale pár novinek v obchodě najdeme.Stejně jako tomu bylo u jiných tříd šampionů, i spousta assassinů obdrží nějaké menší updaty.
Chtěli bychom, aby žádný šampion z této třídy nezastiňoval ty ostatní a aby byli všichni svým způsobem unikátní.
Velikost změn se pohybuje od úplné změny herního stylu až po drobné úpravy. Zde je stručný přehled šampionů a změn, o kterých uvažujeme. Mějte na paměti, že změny jsou zatím pouze předběžné a výsledná úprava se může ještě velmi lišit .
Akali- Akali je dalším šampionem, který, jak věříme, potřebuje úplný vizuální herní update, aby dosáhla svého potenciálu. Nehledě na to pátráme po malých změnách, které by jí přidaly více způsobů jak překonat protivníky, ale zároveň hledáme řešení její jedinečnosti – nyní je jak assassinem, tak i schopným bojovníkem (fighter). K tomu všemu bude Akali velmi těžit z již zmíněné úpravy „Pink Wardy“. Její odhalení bylo hlavní cestou k tomu, jak ji zabít bez boje; nyní budou mít Akali i její protivník čas se během souboje nadechnout.
Ekko
- Přestože není striktním assassinem, připadalo nám to jako dobrá příležitost znovu lépe začlenit Ekka tam, kde bychom ho chtěli mít. Již delší dobu se ho snažíme změnit z tanka na AP hrozbu, ale nyní bychom za pomocí drobných změn konečně určit jeho identitu.
Fizz
- Chceme, aby si Fizz zachoval svůj arsenal úhybných manévrů, ale zároveň chceme, aby hráči museli více přemýšlet kdy a jak je použít. Dále máme v plánu přidat trochu flexibility ve fázi na lince, zvláště pokud je přinucen pouze dorážet miniony. V neposlední řadě přemýšlíme o cestách k ustálení Fizze jako jedinečného iniciačního assassina.
Kha’Zix
- Jednou z Kha’Zixových klíčových vlastností je vývoj, další přizpůsobení – chceme, aby měli hráči potřebu neustále zvažovat, který druh evoluce si vybrat v závislosti na vývoji hry i jejich vlastním stylu hraní. A přestože chceme ponechat Isolation (Q, pasivní) jako cestu k úspěchu, chytli jsme příležitost za pačesy, snížíme jeho burst poškození a vylepšíme další nástroje, které má k dispozici k zabití oběti.
Shaco
- Přestože si myslíme, že Shaco je na tom stejně, jako Akali (potřebuje úplný vizuální herní update), chtěli jsme se na něj zaměřit a trochu si s ním pohrát. Chceme mu vrátit některé skvělé staré triky, přidat nové, ale zároveň vyřešit potíže, které se s tímto šampionem dlouho táhnou (neskutečné early ganky a bezhlavé splitpushování).
Zed
- Zed může být pro spoustu lidí volbou číslo jedna kvůli své relativně bezpečné early fázi a efektivními vraždícími nástroji. Kromě nějakých drobných změn bychom rádi, kdyby hráči Zeda museli lépe zvažovat kompozici nepřátelského týmu při pickování a hlavně vybírání cíle při používání R- Death Mark ve hře.