Ask Riot: Nadcházející ultimátní skin a chyby ve hře
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek Ask Riot: Nadcházející ultimátní skin a chyby ve hře

Ask Riot: Nadcházející ultimátní skin a chyby ve hře

Smashee

Smashee

V dnešním díle se nám dostane odpovědí na zajímavé otázky.

Reklama

Je tu další díl série Ask Riot, kde vývojáři odpovídají na otázky hráčů. Dnes dotazující zajímalo, kdy se dočkáme dalšího ultimátního skinu, jak je to s chybami ve hře a s Akali.

Hodláte ještě někdy vytvořit ultimátní skin?

Krátší verze: Rádi bychom, ale nebude to letos.

Delší verze: Podle nás by měl ultimátní skin experimentovat s novými věcmi a zároveň překročil doposud určené hranice (např. hudba DJ Sony nebo evoluční strom Elementalist Lux). Z práce na Gun Goddess Miss Fortune jsme zjistili, že faktor “novoty” je pro hráče velmi důležitý při určování, jestli je skin skutečně ultimátní. Hráči očekávají, že ultimátní skiny nějakým způsobem změní doposud určená pravidla, a to je to, čím se chceme řídit při tvorbě příštích ultimátních skinů.

Zkoumali jsme různé možnosti, na kterých jsme chtěli pracovat v roce 2019, ale nenarazili jsme na nic, čím bychom si byli stoprocentně jistí a proto tento rok žádný ultimátní skin nevyjde. Chceme se ujistit, že další z této série skinů opravdu předčí vaše očekávání, a to vyžaduje více, než jen inovativní myšlenku – vyžaduje to čas navíc pro vývoj. Stále tedy hledáme tu správnou cestu. Máme několik nápadů pro rok 2020, ale pro žádný jsme se ještě definitivně nerozhodli.

- Riot Bellissimoh

Proč Akali dostává tolik nerfů?

Když je šampion nerfnutý, je to obvykle protože překročil naše určené meze pro měření toho, zda je konkrétní šampion příliš silný nebo naopak příliš slabý. Meze jsou rozděleny pro čtyři skupiny hráčů (průměrní, dovední, elitní a profesionální) a tyto skupiny mají velmi různé potřeby. Někteří šampioni (včetně Akali) jsou naprosto odlišní v rukou těch nejlepších hráčů LoL a kohokoliv jiného. Proto se snažíme ji upravovat. Naneštěstí to často zabere více času a útrap, než bychom chtěli.

Konkrétně u Akali byly patche, při nichž jsme ji mohli vidět v 90% všech profesionálních her, zatímco v soloq měla win rate pouze 43%. To znamenalo, že by měla být oslabena pro profesionály, ale zároveň byla velmi slabá pro průměrné hráče. V takovýchto situacích nepomůže jednoduchý nerf. Namísto něho se snažíme nalézt kombinaci změn, která by jí pomohla v soloq a ranila ji v profesionálních hrách. Je obtížné oslabit šampiona jen v některých ohledech, zatímco jiné musíte zlepšit a zachovat hratelnost. 

S takovými situacemi jsme se již setkali v posledních letech – do stejné skupiny patří i Galio, Aatrox a Irelia. Dolaďování šampiona tak, aby byl skutečně vyhovující, zabere spoustu času.

- Riot Repertoir

Proč jsou některé chyby na live serverech déle, než ostatní?

Stále se musíme rozhodovat, která oblast vývoje potřebuje nejvíce investovaného času a i samo rozhodování je složité. Rozhodování o prioritě opravy chyby začíná analýzou závažnosti a frekvence výskytu.

Pokud je chyba závažná a vyskytuje se často, obvykle má nejvyšší prioritu a všechna ostatní práce je pozastavena (např. když Mordekaiserovy schopnosti nefungovaly během jeho R v patchi 9.14). Na druhou stranu, méně závažné a méně časté chyby jsou řešeny příležitostně nebo když máme čas navíc (například vizuální chyba při recallu Arcade Qiyany). Samozřejmě je i hromada chyb, které mají střední prioritu – buď jsou závažné, ale vzácné, nebo časté, ale s minimálním dopadem.

Kromě těchto faktorů o opravě chyby rozhoduje i několik dalších věcí: Jak je obtížné to opravit? Jak velká je pravděpodobnost, že oprava ovlivní i další součásti hry? Potřebujeme na tu opravu konkrétního člověka, který se v této oblasti vyzná? Nakonec to většinou lze shrnout jedinou otázkou: “Nebyl by čas vývojáře lépe využit při práci na něčem jiném, kupříkladu novém obsahu, jiných chybách nebo něčem zcela odlišném?”.

- Riot Szymba


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama