Analýza předmětu - Frozen Mallet
Dnes se podíváme na analýzu předmětu Frozen Mallet
Dnes se podíváme na analýzu předmětu, který má doučasné zastoupení v mnoha "buildech" na mnoho postav.
Pro začátek - tento předmět se v současné metě používá velmi často, například na šampiony - Gnar, Yasuo, Tryndamere a další (většinou pouze jako doplnující předmět)
Frozen Mallet se ve hře nachází už velmi dlouho a jeho hlavní zajímavostí je to, že se za celou dobu jeho existence efekty a bonusy příliš nezměnily (pouze zakladní statistiky - HP a AD). V poslední dobou se ledové kladivo začíná oproti minulosti hojně využívat.
Pokud se rozhodnete tento předmět koupit jako první, brzký nákup se stane vaším powerspikem (část hry, kdy šampion svou silou převyšuje ostatní) na lince. Pokud budete schopní "nafarmit" 1200 zlata, kupte
Jaurims Fist(passivní schopnost = zvyšování HP farmením minionů). Díky tomuto bonusu je cesta k předmětu velmi příjemná.
Efektivita a statistikyZákladní statistiky:
650 životůa
40 AD- Základní statistiky nejsou vůbec špatné, z těchto statistik těží hlavně šampioni kteří nepotřebují tolik armoru a magic resistu, jako jsou například
Yasuo,
Gnar,
Tryndamereatd.
Na to, jak si Frozen Mallet vede v porovnání cena vs užitečnost, se můžete podívat na tento obrázek:
S poměrem 101% se jedná o jeden z "nejlepších" předmětů v celé hře. A to není do poměru ještě započtena jeho passivní schopnost (z důvodu lišící se efektivity pro různé šampiony).
Každý šampion, kterého zde uvádíme, by se měl po Frozen Mallet poohlížet téměř v každé hře. Pro demonstraci síly tohoto předmětu jsou proto ideální.
Tento build je určený hlavně pro Yasua na topu, který se staví na výdrž. Díky rychlosti z Trinity Force a zpomalení z kladiva dožene Yasuo téměř každéhoa v tamfightech působí jako slušná přední linie s velmi solidním poškozením a mnoha CC. Na lince je nutné přežít do té doby, dokud se vám nepodaří nafarmit dostatečný počet zlata (1200) abyste si mohli pořídit
Jaurims Fist(s ním získají powerspike všichni šampioni stavějící tento předmět). Po tomto itemu už své lince dominujete a můžete vesele drtit soupeře až do mid-game a late-game. A i v této části hry budete slušně dominovat - v teamfightů jste doslova "raidboss".
Přibližně takhle by měl vypadat build silně dominantního Gnara na toplane, který později přechází do neskutešného monstra v teamfightech. Ale i z většiny soubojů na lince odchází Gnar jako vítěz. Je to hlavně díky jeho skvělému odstřelování soupeře díky Q a all-in potenciálu ve fightu. Většina toplanerů se s tímto buildem nedokáže vypořádat. Podobně jako již zmíněný Yasuo se v teamfightu stáváte takzvaně "raidbossem".
Build, který využívá předměty jako Phantom Dancer, BOTRK nebo Ghostblade k tomu, aby kdokoli, kdo příjde Tryndamera zastavit v jeho zběsilém split-pushování, neměl sebemenší šanci mu jakkoli ublížit. Jak jste si mohli všimnout, stejně jako všechny buildy na Tryndamera se i tento zaměřuje na split-push a duely. Skvělý build do ela, kde se hráči nedokáží vypořádat se split-push šampiony. Frozen Mallet byl do tohoto buildu dodán pro více HP a jako prostředek k tomu, aby vám protivník, který chce váš split-push zastavit, neutekl. Narozdíl od předchozích dvou buildů se tento neopírá o silné teamfighty (pouze proti křehkým cílům).
Samozřejmně existuje více buildů založených na Frozen Malletu, ale použil jsem pouze (dle mého) ty nejzajímavější a nejpoužitelnější.(Žádný Teemo s Tiamatem nebude...)