Summoner spellů je dnes méně, než bývalo. Riot se před lety rozhodl některé hromadně odstranit. Při vývoji hry a mety byly určité spelly více, či méně vhodné. Pojďme se podívat na ty, které ve hře už nenajdeme a jak je hráči ve své době využívali. Ve výčtu se zaměříme především na spelly, které byly k dispozici na Summoners Riftu.

Clairvoyance

  • Schopnost: odhalí oblast mapy na 5 sekund
  • Cooldown: 60 vteřin
  • Výskyt ve hře: Alpha - patch 5.22 SR (6.19 kompletně odstraněn i z dalších herních režimů)
  • Zajímavost: Clairvoyance měl nejnižší cooldown ze všech summoner spellů (pokud nepočítáme charge smitu)

Tento strategický summoner spell byl využíván hlavně k odhalování částí mapy. Mohl posloužit k získání pozice nepřátelského junglera, nebo části mapy, kde se nejspíše ukrýval nepřítel. Jeho další využití spočívalo také v synergii s globálními ultimátkami. Ze spellu profitoval například Ezreal, jenž díky získání vize mohl snadněji trefit ultimátku na vzdálené cíle.


Fortify

  • Schopnost: obdaří všechny věže nesmrtelností na 7 sekund a přidá jim po dobu trvání schopnosti 100% attack speed, pokud je spell připraven k vykouzlení, získá hráč 9 bonusového poškození do minionů
  • Cooldown: 300 vteřin
  • Výskyt ve hře: Alpha - V 1.0.0.129 (listopad 2011)
  • Zajímavost: spell se dal použít, i když jste byli mrtví

Využití této schopnosti bylo zřejmé. Zamezit nepřátelskému týmu v pushování, nebo divu. Pokud věž někoho zabila při použití Fortify, získali jste asistenci, nebo přímo kill. Na druhou stranu vám nedávala zlato z minionů, které věž zabila.


Observer

  • Schopnost: odstraní všechna temná místa na mapě a zobrazí všechny jednotky a postavy
  • Cooldown: žádný
  • Výskyt ve hře: omezen pro účty Riotu v roce 2010
  • Zajímavost: Nocturnovo R (Paranoia) zapříčinila, že i hráč s aktivním Observer spellem nemohl krátce vidět mapu

Tento summoner spell byl využíván pouze v prvních měsících po vydání hry. Hlavním důvodem vzniku schopnosti byl chybějící spectator režim a zároveň rozmach turnajů. Aby diváci mohli sledovat hru, bylo třeba, aby 6. hráč v týmu měl tento spell. Poté se mohl ze spawnu dívat na průběh hry v reálném čase.


Promote

  • Schopnost: Přeměna blízkého siege miniona na anti-turret cannon (Dominion), jeho vyléčení a posílení statistik
  • Cooldown: 180 vteřin
  • Výskyt: Alpha - 1.0.0.152 (prosinec 2012)
  • Zajímavost: spell musel být kvůli velké síle na čas odstraněn a vybalancován, finální odstranění proběhlo před začátkem 3. sezóny

Dnes tuto herní mechaniku známe spíše z aktivní části Banner of Command. Ten byl odstraněn v patchi 8.22. Použití bylo v obou případech stejné. Hráči mohli vylepšit miniona na boční lince, aby sám mohl pushovat, nebo jít s ním a obléhat věž.


Již za týden se podíváme na summoner spelly Rally, Revive, Stifle a Surge. Nový díl zlomových momentů si budete moci přečíst již ve středu večer přes odkaz v našem archivu.


Věděli jste, že...?

  • Celkem Riot vytvořil 28 summoner spellů.
  • Některé spelly dostaly rework podobně, jako ho dostávají šampioni.
  • V úvodních sezónách se ikonky spellů často měnily.
  • Smite vám bude nyní nastaven automaticky, pokud budete zařazení do jungle.
  • Heal vyléčí i spoluhráče, u kterého máte nejblíže myš.