[Zlomové momenty hry #13]: Přes 180 chyb jedné postavy
i Zdroj: Tryhard.cz
Novinky League of Legends Článek [Zlomové momenty hry #13]: Přes 180 chyb jedné postavy

[Zlomové momenty hry #13]: Přes 180 chyb jedné postavy

Reibl

Reibl

11. 10. 2018 16:00

Špagetový kód v jeho čisté podobě.

Reklama

Když se řekne chyba v League of Legends, tak si spousta hráčů vybaví jednu jedinou postavu. Mordekaiser má na svém kontě rekord v počtu chyb dost možná i napříč různými hrami. Však uznejte sami. Celých 180 bugů tohoto šampiona jej dělá jedním z nejzabugovanějších napříč všemi moderními hrami. Nebudeme vás tu unavovat výčtem všech chyb, podíváme se pouze na jednu a zkusíme odhalit, proč zrovna tato postava je tak problematická.

Přenesená ultimátka

Ze všech chyb, které postava Mordekaisera má, jedna lehce vystupovala. Dnes je již opravená, ale v dané době byla výjimečná hlavně tím, že ovlivňovala váš tým. Řeč je o Mordekaiserově Rku (Children of the Grave). Po jejím vykouzlení na nepřátelském šampionovi začne dávat poškození v průběhu času. Pokud daná postava umře, získáte ducha šampiona a můžete ho ovládat a používat jeho základní útoky. 

Chyba spočívala v tom, že jste mohli tuto ultimátku předat někomu ze spoluhráčů. Stačilo splnit pár jednoduchý podmínek:

  • Mordekaiser musel mít svoji ultimátku na nepřátelské postavě.
  • Nepřátelská postava musela mít nějakou oživovací schopnost (Guardian Angel, pasivku Anivie, ...)
  • Spojenec musel zaútočit nepřátelskou postavu označenou Mordeho ultinou
  • Spojencova ultimátka musela být na 3. úrovni

Nepřátelská postava pak mohla po oživení pomocí například předmětu Guardian Angel umřít na kohokoliv. Spojencova ultimátka se poté nahradila Rkem Mordekaisera. Ta vám zůstala až do konce hry. Bohužel se to aplikovalo pouze na aktivní část, nemohli jste jakkoliv získat ducha šampiona, nebo draka. Schopnost se nemohla ani stackovat, takže jste na nepřátele nemohli použít obě ultimátky.

Zajímavostí je, že utlimátka šla přenést i na Udyra, kterému stačilo mít 6. úroveň a rank 3 na R. Taktéž se mohlo nahradit Rko Nidalee. Pokud se tomu tak stalo, Nidalee se nemohla do konce hry už nikdy proměnit. Jayce na druhou stranu nemůže ultimátku maxovat a nešla tak u něj tato chyba využít.

Chybu si můžete v praxi prohlédnout na videu uživatele Vandiril.

Profesionálové i Riot o tom ví

Žádné oficiální oznámení jsme se od Riotu nedočkali, ovšem s je jasné, že vývojáři o chybách vědí. Mordekaiser totiž bývá každý rok alespoň několikrát vybrán v eSport hrách. Profesionálním týmům se předává seznam chyb postav a hry samotné. Jelikož je Morde volně k dispozici při výběru, musí na tomto seznamu figurovat. Pokud si pustíte některou hru, kde si tým tohoto šampiona vybral, zjistíte, že v průběhu zápasu se objevilo z pravidla několik různých menších chyb. Přesto nenásledovala pauza, ani jakýkoliv protest.

V případě, že se Morde do profesionální hry dostane, je za tím jeho síla, která převažuje jeho chyby. V každém případě dle logické dedukce lze vyčíst, že si je Riot chyb vědom.

Kódován jako minion

League of Legends je velice dobře optimalizovaná hra. Ať už hrajete na výkonném herním stroji, notebooku, topinkovači, je velmi pravděpodobné, že hru rozjedete. Na druhou stranu žánr MOBA her není tak náročný. V podstatě musíte jen načíst mapu, postavy a efekty. Žádný otevřený svět s pokročilou umělou inteligencí. To ovšem neznamená, že hra není bez chyb. Vzpomeňme třeba na chybu při návratu, která vypla hodnocené zápasy po celém světě.

Podobných menších chyb a vtipů na ně je více. Jeden je velice dobře znám i v komunitě. Pokud si programátor chce ušetřit práci, vezme kód z něčeho základního. Co je v lolku bráno za takový základ? Minion. Je univerzální, může mít zdraví, může se hýbat a může ho zacílit jen jeden tým. Pokud tyto jeho vlastnosti jen lehce upravíte a změníte vzhled, můžete získat například úplně novou schopnost postavy. Když se tedy vyskytne chyba s určitou schopností, je dost možné, že u ní naleznete poznámku nějakého hráče s tímto vtipem.

Zlomový moment?

Samotný moment zde jen tak nehledejte. Situace okolo chyb a Mordekaisera je složitější. Pokud se to pokusíme zjednodušit, tak League of Legends je hra, kterou mohou se stejnými pravidly hrát všichni hráči stejně, jako profesionálové. Bugy k programům a hrám patří a je jen na vývojářích, jak se k nim postaví. Konkrétně Mordekaiser si prošel reworkem ke konci roku 2015 a věci to jen zhoršilo. Přesto se může stát, že si ho někdo v příštích dnech vybere při mistroství světa. Riot neomezil hru kvůli chybám, ty největší se snaží odstranit, ale zde to bude chtít samotnou postavu navrhnout od znova. Do té doby o nich všichni budou vědět a počítat s jejich výskytem.


Víte, že...?


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama