V těchto dnech se mobilní verze TeamFight Tactics testuje v Oceánii a některých zemích spadajících pod EUNE server. V Česku ještě aplikace pro Android a iOS oficiálně k dispozici není, přesto se nám podařilo si TFT na mobilu zahrát a zde jsou naše první dojmy.

Jen to nezbytné

Přihlášení je stejné, jako u klasického LoL klienta. Zadáte totožné přihlašovací údaje a dostanete se do úvodního menu. Zatím zde moc věcí nenajdete. V nastavení lze upravit pouze zvuk. Grafiku si nenastavíte. Ikonka s oznámením skrývá podobná oznámení, jako LoL klient. Zde vám vyskočí notifikace o pozvání do hry.

Pak tu máme výběr herních režimů. Krom normálního a hodnoceného je zde ještě výuka. Po kliknutí na tlačítko hrát se dostanete do lobby, které je velmi podobné jako v desktopové verzi. Až zde můžete zvolit malou legendu a hrací desku. Také lze pozvat vaše přátele. Dále přímo do hry.

Načítací obrazovka je úplně stejná. Lze proklikávat rámečky jednotlivých hráčů. Některé ikonky se bohužel nezobrazují. Načítání hry trvá přibližně stejnou dobu, jako na počítači. Nelze tak na první pohled poznat, že ve hře je někdo, kdo hraje z mobilu.

Hra samotná pak vypadá takto. Na levé straně najdete seznam tříd a původů. Na každou ikonku se dá kliknout a zjistíte tím bonus i postavy, jenž sem patří. V horní levé části si pak můžete přepnout na inventář. Ten není na hrací desce. Ikonky předmětů lze na sebe přetahovat a zjistíte tím v co se zkombinují.

Vpravo je vidět zdraví ostatních hráčů. Při boji se číselná hodnota zdraví změní na status boje, případně výhru / prohru. Tlačítkem v pravém horním rohu si můžete přepnout na ukazatel poškození vašeho, případně i nepřátelského týmu. Ikona nastavení by mohla lákat na nějaké úpravy, ale najdete zde jen možnost vzdát se.

Základ funguje, drobnosti chybí

Co se mého osobního názoru týče, hra funguje již nyní s většinou funkcí. Riot již avizoval, že chat pro teď nepřidá. Místo zde na něj opravdu není. Na druhou stranu ještě k dispozici nejsou žádné emoty, ani pingy. Toho bychom se měli dočkat.

Pohyb malé legendy se řeší ťukáním na obrazovku. Nelze ovšem někam ťuknout prstem a poté táhnout, aby postavička šla za vámi. Malá drobnost, která by mohla ulehčit výběr postav.

Krom chybějícího obchodu zde není ani match history. Na druhou stranu ve hře nechybí například prohlížení desek soupeřů. Dobrou úpravou je i možnost si zobrazit předměty z inventáře ve chvíli, kdy si z kolotoče vybíráte postavu. Nemusíte tak proklikávat na herní desku, jako na počítači.

Optimalizace a plynulost

Co se týče optimalizace, bude těžké toto posoudit. Hru jsme zatím nainstalovali na dva telefony. Dva a půl roku starý Samsung Galaxy S8 si se hrou poradí bez problémů, ačkoliv jednou aplikace spadla. Po restartu hry není problém se celkem rychle připojit zpět. Jedna hra na maximální jas sebrala cca 20 % baterky, která na tom po letech není zrovna nejlépe. Co se výkonu týče, mobil se nezahříval ani zdaleka tak moc, jako třeba při hraní PUBG mobile.

Druhým testovaným mobilem byl Xiaomi Redmi 4X. Zde hra běžela hůře. Menší záseky při boji nebyly takový problém. Horší je to s chybou mizejících postav mezi jednotlivými koly. To se děje i na slabších počítačích. Postava vizuálně zmizí v přípravné fázi a následně se opět objeví. I tak na levném starším telefonu bylo vše relativně hratelné. Přitom jde o betu a Riot jistě přijde s další optimalizací.

Připraveno na ostrý start?

Po několika hrách nám přijde koncept mobilního TFT relativně funkční. Ačkoliv nám na více telefonech hra jednou za pár her spadla, dalo se rychle připojit. Pokud se však aplikace sekne v důležité fázi hry, může vás to stát umístění i LP. Oficiálního vydání se dočkáme příští měsíc.

Zajímá vás něco ohledně mobilní verze? Zeptejte se v komentářích.


Se svými úspěchy, radami či receptem na výhru se můžete podělit v naší facebookové skupině.