TFT patch 12.23 - Nový set je tady!
Osmý set začíná, vítejte ve městě Spatulopolis.
Vítejte v osmém setu. Tématem současného složení jednotek na herní desce budou superhrdinové, kteří se snaží zachránit město Spatulopolis před padouchy a velkými monstry. Do správné nálady vás určitě dostane úvodní trailer:
Kosmetické prvky
Nový set musí vypadat k světu. Podívejte se na arény a malé legendy, které si pro nás Riot do tohoto setu připravil.
Monsters Attack Pass nabídne mimo jiné tyto arény a malé legendy.
Legendární aréna se v tomto setu jmenuje Everything Goes On.
Mezi Chibi šampiony se přidá Lux a to dokonce se dvěma verzemi.
Roztomilé postavičky doplní i Baron Nashor.
A přivítat můžete také dvě nové malé legendy se jmény Grizzle a Whiskers.
Odměny za Rankedy
Samozřejmě dostaneme všichni za naše zápolení v ranked hrách odměnu za umístění v patchi 7,5. Všichni umístění v Goldu a výš dostanou speciální emote reprezentující jejich rank.
Pro hráče s rankem Gold a výš je připravená malá legenda Craggle. Pokud jste se navíc umístili v Gold+ v obou polovinách sedmého setu, dostanete na tuto legendu speciální zabarvení.
Odměny jsou připraveny také pro hráče Double Up:
Vývojáři nezapomněli ani na fanoušky módu Hyper Roll.
Nová ranked sezóna
- Ranked sezóna v novém setu začne okamžitě po jeho příchodu na live servery.
- Podle vašeho umístění v předchozím setu budete zařazeni někam mezi ranky Iron II a Bronze IV. To platí i pro Double Up.
- Vašich prvních pět ranked zápasů budou Rozřazovací – to znamená, že budete dostávat zvýšené množství LP za výhru a neztratíte LP za prohry.
- Hyper Roll rank se vyresetuje na hodnotu 500.
Systémové změny
Hero Augmenty
Nově se místo klasických Augmentů objeví jednou za hru Hero Augmenty. Ty přímo vylepšují jednu z vašich jednotek.
- Všechny jednotky mají dva Hero Augmenty – zaměřené na carry potenciál nebo orientaci na support. Celkem existuje 118 různých Hero Augmentů.
- Všichni hráči budou vybírat z Hero Augmentů ve stejnou dobu (během fáze 2-1, 3-2 nebo 4-2).
- Existuje 5% šance, že se ve hře Hero Augment neobjeví.
- Augmenty z fáze 2-1 nabídnou Hero Augmenty pro jednotky za cenu 1 a 2 zlata nebo 2 a 3 zlata.
- Augmenty z fáze 3-2 nabídnou Hero Augmenty pro jednotky za cenu 2 a 3 zlata nebo 3 a 4 zlata.
- Augmenty z fáze 4-2 nabídnou Hero Augmenty pro jednotky za cenu 3 a 4 zlata nebo 4 a 5 zlata.
- Hero Augmenty budou částečně šité na míru k vašemu současnému týmu jednotek.
Kovadliny
V různých fázích hry budou z orbů během PVE kol padat kovadliny. Pokud je prodáte, objeví se vám nabídka několika předměty, ze kterých si můžete jeden vybrat.
- Kovadliny s předměty začnou padat ve fázi 4-7 a ukáží nabídku tří komponent.
- Kovadliny s kompletními předměty budou padat z orbů ve fázi 5-7 a 6-7, nabídka se rozšíří na 5 kompletních předmětů.
- PVE Bossové se budou objevovat ve fázi 5-7. Bojovat budeme protu Aurelion Solovi, Urgotovi nebo Zacovi. Z těchto botů získáme kovadlinu s kompletními předměty a nebo něco z následujících možností:.
- Bossové mají malou šanci dorpnout Tome of Traits zároveň s kovadlinou s kompletními předměty.
- Bossové mají ještě menší šanci dropnout Vylepšenou Kovadlinu, která místo klasických předmětů nabízí Ornnovy předměty.
Systémy předmětů
- Kouzla s fyzickým poškozením nyní fungují jako magická. Už se jim nelze vyhnout, ale zároveň nemohou udělit kritické poškození bez pomoci modifikátorů jako Jeweled Gountlet.
- Šance na kritický zásah přesahující 100% se nyní konvertuje do poškození kritickým zásahem v poměru 2:1.
- Snížené léčení z efektu Grievous Wounds změněno z 50% na 30%.
- Síla předmětů byla snížena, naopak síla jednotek byla zvýšena.
- Bonusové AD bylo všude změněno z přesných čísel na procenta. Tento bonus se zvyšuje se základním AD jednoky a nezvyšuje se s ostatními zdroji AD.
- Nové: Předměty mají nyní klíčová slova.
Klíčová slova
Schopnosti a předměty nyní mohou obsahovat tato klíčová slova.
- Burn: Uděluje true damage v průběhu času za část maximálních HP cíle.
- Chill: Snižuje Attack Speed
- Disarm: Znemožňuje pohyb a útoky
- Mana Reave: Zvyšuje maximální manu do dalšícho použití schopnosti
- Omnivamp: Léčí za část uděleného poškození
- Shred: Snižuje Magic Resist
- Stun: Znemožňuje pohyb, útoky a sesílání schopností
- Sunder: Snižuje Armor
- Taunt: Nepřátelé v dosahu útoků změní svůj cíl na toho, kdo použil Taunt
- Wound: Snižuje obdržené léčení
Velké změny
Určitě už jste si nový set vyzkoušeli na testovacím serveru, kde byl dostupný poslední tři týdny. A pokud ne, všechny schopnosti jednotek, charakteristiky předmětů a vlastnosti různých traitů najdete v různých cheatsheetech, například v tomhle na lolchess.gg.
Odstraněné Augmenty
- Meditation I/II/III
- Best Friends I/II/III
- Axiom Arc I
- Better Together
- Blue Battery II
- Exiles III
- Makeshift Armor III
- Scoped Weapons II
Upravené Augmenty
- Big Friend I / II Snížené poškození: 10/18% → 9/15%
- Binary Airdrop přidaných komponent: 2 → 1
- Blue Battery I REWORK: Zlatý Augment nyní přidává 10 Mana za každé použití schopnosti a 8 AP
- Built Different I Attack Speed: 30/45/60/75% → 25/35/45/55%
- Built Different II HP: 250/300/350/400 → 250/275/300/350
- Built Different II Attack Speed: 40/55/70/85% → 40/50/60/70%
- Built Different III HP: 300/375/450/525 → 300/350/400/450
- Built Different III Attack Speed: 50/65/80/95% → 50/60/70/80%
- Celestial Blessing Omnivamp: 12/20/35% → 10/15/25%
- Celestial Blessing štít z léčení navíc: 300/450/600 → 200/300/400
- Cybernetic Implants I/II/III HP: 100/150/250 → 80/120/180
- Cybernetic Implants I/II/III Attack Damage: změněno z přesných čísel na 10/20/30% AD
- Cybernetic Shell HP: 100/150/250 → 80/120/180
- Cybernetic Uplink HP: 100/150/250 → 80/120/180
- Cybernetic Uplink mana za sekundu: 2/3/4 → 2/2,5/3
- Electrocharge I poškození: 50/70/90/110 → 40/60/80/100
- Electrocharge II poškození: 85/105/125/145 → 70/90/110/130
- Featherweights I/II/III Attack Speed: 25/35/60% → 20/30/50%
- High Roller bonusové zlato: 10 → 6
- Lategame Specialist zlato: 45 → 40
- Last Stand HP: 200 → 180
- Last Stand Armor, Magic Resist a Omnivamp: 20 → 18
- Lucky Gloves počet Sparring Gloves: 3 → 2
- Rich get Richer zlato: 10 → 12
- Rich get Richer+ zlato: 18 → 20
- Scoped Weapon I vyšší Range: 1 hex → 2 hexy
- Scoped Weapon I bonusový Attack speed: 15% → 10%
- Thrill of the Hunt léčení: 400/700 → 300/550
- Trade Sector+ zlato: 8 → 12
- Nový Augment: Threat Level → Maximální HP za Threat: 75
- Triforce I / II / III HP:133/233/333 → 75/125/200
- Triforce I / II / III mana: 13/23/33 → 10/15/25
- Triforce I / II / III Attack Speed: 13/23/33 → 10/15/25
- Verdant Veil bonusový Attack Speed: 5% → 15%
Komponenty předmětů
S novými systémovými změnami se musely upravit i některé komponenty.
- B.F. Sword: +10 AD → +10% základního AD
- Sparring Gloves: 5% šance na kritický zásah → 20% šance na kritický zásah
- Sparring Gloves: 5% šance na vyhnutí ⇒ Odstraněno
Kompletní předměty
- Nahrazeno: Guardbreaker nahradil Banshee’s Claw
- Nové: Guardbreaker recept: Sparring Gloves + Giant’s Belt
- Guardbreaker uděluje 20% bonusových AD a 20 bonusových AP. Po zaútočení na nepřítele se štítem udělují schopnosti a útoky o 30% více poškození na 4 sekundy.
- Archangel’s Staff bonusové AP: 20 → 10
- Bloodthirster omnivamp: 25% → 20%
- Blue Buff REWORK: Udělí 10 bonusové startovní many a 15 AP. Snižuje maximální manu nositele o 10. Pokud nositel během 3 sekund použití schopnosti získá kill nebo asistenci, získá 10 many.
- Bramble Vest bonusový Armor: 45 → 30 (70 celkem)
- Chalice of Power AP: 30 → 25
- Deathblade přidává 25/45/65 AD → přidává +40% základních AD (+60% celkem)
- Dragon’s Claw přidává 80 magic resistance → přidává 30 magic resistance (70 celkem)
- Dragon’s Claw maximální HP regenerace: 1,2% za cíl útočící na nositele → 5% každé 2 sekundy.
- Edge of Night Attack speed při zapnutí efektu: 40% → 15%
- Gargoyle Stoneplate Armor a MR za cíl: 16 → 15
- Giant Slayer REWORK: Přidá bonusových 20% základních AD (30% celkem) a 20 AP. Pokud má cíl více než 1600 maximálních HP uděluje nositel o 30% vyšší poškození útoky a schopnostmi.
- Guinsoo’s Rageblade Attack speed za útok: 6% → 5%
- Hand of Justice přidá 15 AD a AP ⇒ přidá 15% základních AD & AP
- Hand of Justice omnivamp: 15% → 10%
- Hextech Gunblade omnivamp: 25% → 20%
- Infinity Edge REWORK: Schnopnosti nositele mohou udělit kritický zásah. Nositel získá 15% základních AD a šance na kritický zásah (celkem 25% AD and 35% šance)
- Infinity Edge už není unikátní
- Jeweled Gauntlet REWORK: Schopnosti nositele mohou udělit kritický zásah. Nositel získá 15 AP a šance na kritický zásah (celkem 25% AD and 35% šance)
- Last Whisper 10% Attack Speed → 10% zíkladních AD
- Morellonomicon bonusové AP: 20 → 10 (20 celkem)
- Quicksilver 15% dodge → 20% šance na kritický zásah
- Quicksilver bonusový Attack Speed: 20% → 30%
- Protector’s Vow REWORK: Přidá 15 bonusové many (30 celkem). Jednou za kolo na 40% HP nositele přidá štít o velikosti 25% maximálních HP, který trvá 5 sekund a přidá 35 Armor a Magic Resist do konce kola.
- Rabadon’s Deathcap bonusové AP: 60 → 50 (70 celkem)
- Ruunan’s Hurricane přidá 20 AD → přidá 20% základních AD
- Ruunan’s Hurricane AD ratio šipky: 70% → 50%
- Shroud of Stillness přidá 15% Dodge → přidá 20% šance na kritický zásah
- Shroud of Stillness nyní navíc přidává 250 HP
- Spear of Shojin přidává 15 AP
- Spear of Shojin REWORK: Každé 3 útoky přidá 20 many.
- Statikk Shiv přidá 10% Attack Speed → přidá 15 AP
- Statikk Shiv poškození šokem: 50 → 30
- Thieve’s Gloves přidá 10% Crit a 10% Dodge → přidá 40% šance na kritický zásah.
- Titan’s Resolve přidá 2 AD a 2 AP za stack → přidá 2% základních AD a 2 AP za stack
- Zeke’s Herald Attack Speed: 30% → 20%
- Zephyr nyní přidává navíc 15% Attack Speed
Radiant a Forge (Ornnovy) předměty
- Statikk Favor (Radiant) přidá 30% Attack Speed → 40 Abilty Power
- Shroud of Reverence (Radiant) nyní přidává +250 HP
- Shroud of Reverence (Radiant) Dodge 15% → Crit 20%
- Mistral (Radiant) nyní přidává +20% Attack Speed
- Dragon’s Will (Radiant) regenerace: 8% maximálních HP každých 1,5 sekundy
- Death’s Defiance (Forge) Omnivamp: 25% → 20%
- Anima Visage (Forge) regenerace maximálních HP za sekundu: 5% → 4%
- Eternal Winter (Forge) trvání zpomalení: 2 → 1,5 sekundy
- Eternal Winter (Forge) trvání zmrznutí: 2 → 1,5 sekundy
- Obsidian Cleaver (Forge) snížení Armor/Magic Resistance: 60% → 50%
- The Collector (Forge) hranice pro zabití: 10% → 12%
Double Up
Bonusy pro spoluhráče se nově budou kupovat.
- Assist Armory se změní na Gift Armory
- První se objeví ve fázi 3-5 a 3-6
- Druhá se objeví ve fázi 5-2 a 5-3
- Gift Armories mají větší výběr z bonusů pro vašeho spoluhráče
- Vždy bude na výběr ze tří bonusů
- Dva bonusy budou stát zlato (jeden dražší, druhý levnější, třetí bude vždy zdarma
- Bonusy stojící zlato budou lepší.
- Stejně jako dosud si budete moct vybrat, který bonus pošlete svému spoluhráči
- Během tohoto výběru lze prodávat jednotky, v případě že nemáte dostatek zlata na vybraný bonus
- Existují různé typy Gift Armories s různými cenami. Ty nejdražší obsahují Radiant předměty nebo Tactician’s Crown
- Všem hráčům bude nabídnutý stejný typ Gift Armory, ale přesné bonusy se mohou lišit.