TFT Patch 10.12
Reset rankedů, nové postavy, původy, třídy a velké množství balančních úprav.
Do TFT se dostává opravdu velká aktualizace, která přináší nové třídy postav, nové původy a šampiony. Odstraněno bylo několik starších postav a Riot si připravil velkou dávku balančních úprav.
Obsah
- Nové malé legendy
- Galaxies Pass 2
- Nové třídy postav
- Noví šampioni
- Odstraněný obsah
- Rankedy
- Herní systém
- Balanční úpravy
- Opravy chyb
- Mobilní verze
Nové malé legendy
Do hry se dostanou 3 nové malé legendy.
Galaxies Pass 2 a Pass+
První Galaxies Pass se s námi loučí a přichází na řadu jeho následovník. Do hry se nový Galaxies Pass 2 dostane v následujících 24 hodinách. Základní verze zdarma obsahuje emoty, arény a animace střel (booms).
O obsahu nového Passu a jeho ceně jsme vás informovali v našem starším článku.
Nové třídy
Astro
- Aktivuje se při třech Astro postavách.
- Šampiony s Astro buffem stojí schopnost o 30 many méně.
Battlecast
- Aktivuje se při 2/4/6/8 Battlecast postavách.
- Battlecast šampioni po obdržení poškození nebo rozdání 10 poškození, se vyléčí za 70/160/325/600 pokud jsou pod polovinou zdraví, nebo rozdají stejné poškození v případě, že mají více jak polovinu zdraví.
Paragon
- Aktivuje se při jedné Paragon postavě
- Všechny základní útoky Star Guardianů dávají přímé poškození. Základní útoky zbytku spojeneckých jednotek udělují magické poškození.
Nové postavy
Nautilus
- Původ a třída: Astro / Vanguard
- Zařazení: Tier 2
- Schopnost: Impact Crater – Nautilus způsobí podzemní výbuch, který zamíří k cíli a na 3/3,5/4 vteřiny mu zamezí v pohybu. Udělí přitom 100/200/400 magického poškození. Nepřátelé okolo obdrží poloviční poškození i stun.
Bard
- Původ a třída: Astro / Mystic
- Zařazení: Tier 3
- Schopnost: Traveler’s Call – Bard spawnuje na lavičku meepy, kteří můžou být prodáni za jedno zlato. Pasivně Bard získává 8/20/90 many za každý útok proti šampionům.
Gnar
- Původ a třída: Astro / Brawler
- Zařazení: Tier 4
- Schopnost: GNAR! – Gnar skočí k cíli a transformuje se do své Mega podoby. Odhodí pak nepřátele a udělí 100/200/800 magického poškození a zastunuje cíle na 2 vteřiny. V Mega formě Gnar útočí na blízko a získá 750/1250/2500 zdraví a 100/175/400 AD.
Teemo
- Původ a třída: Astro / Sniper
- Zařazení: Tier 4
- Schopnost: Satellite Traps – Teemo rozhází 3 pasti kolem nejbližšího nepřítele. Pokud na past nepřítel stoupne (nebo po uplynutí 3 vteřin), tak exploduje a udělí 125/175/600 magického poškození a zpomalí cíl na 4 vteřiny.
Illaoi
- Původ a třída: Battlecast / Brawler
- Zařazení: Tier 1
- Schopnost: Tentacle Smash – Illaoi udeří chapadlem v linii před sebe a udělí přitom 125/200/325 poškození. Ukradne přitom cíli 20/30/50 % armoru a magic resistu na 4 vteřiny.
Nocturne
- Původ a třída: Battlecast / Infiltrator
- Zařazení: Tier 1
- Schopnost: Unspeakable Horror – Nocturne vystraší svůj cíl, který tím obdrží na 2/2,5/4 vteřiny stun a přitom mu udělí 200/250/350 magického poškození v průběhu trvání schopnosti.
Kog’Maw
- Původ a třída: Battledcast / Blaster
- Zařazení: Tier 2
- Schopnost: Barrage – Na 3 vteřiny získá Kog’Maw nekonečný dosah útoků a 80% bonus na attack speed. Jeho základní útoky navíc způsobují 2/4/7% maximálního zdraví cíle v podobě magického poškození.
Cassiopeia
- Původ a třída: Battlecast / Mystic
- Zařazení: Tier 3
- Schopnost: Noxious Blast – Cassiopeia vyšle své tesáky směrem nejbližšímu cíli, který na sobě nemá poison. Udělí mu 700/1500/3000 poškození za 12 vteřin a redukuje jeho štíty o 50 %
Viktor
- Původ a třída: Battlecast / Sorcerer
- Zařazení: Tier 4
- Schopnost: Death Ray – Viktor spálí cestu mezi dvěma nejvzdálenějšími jednotkami. Na začátku udělí poškození o velikosti 15/20/80% maximálního zdraví, o vteřinu později pak 250/400/1500 magického poškození.
Urgot
- Původ a třída: Battlecast / Protector
- Zařazení: Tier 5
- Schopnost: Fear Beyond Death – Urgot vystřelí na nejvzdálenější postavu vrták, který cíl přitáhne a udělí několikrát 2000 přímého poškození, dokud cíl neumře. Po prvním úspěšném použití je cena schopnosti snížena o 10/20/100 many.
Janna
- Původ a třída: Guardian / Paragon
- Zařazení: Tier 5
- Schopnost: Howling Gale – Janna vytvoří pětici tornád, které se rozletí do trychtýře. Tornáda dají spojencům 100/150/500% attack speed na 5 vteřin. Nepřátele vyhodí do vzduchu na 1,5 vteřiny.
Riven
- Původ a třída: Chrono / Blaster
- Zařazení: Tier 4
- Schopnost: Energy Slash – Riven se vrhne dopředu a obdrží štít o velikosti 250/400/1000 zdraví a udělí 100/150/450 magického poškození. Při každém třetí vykouzlení schopnosti Riven vyskočí a při přistání vypustí energetickou vlnu, která udělí 300/500/1500 magického poškození.
Vayne
- Původ a třída: Cybernetic / Sniper
- Zařazení: Tier 3
- Schopnost: Final Hour – Vayne se na 10 začne soustředit, okamžitě a následně i po každém třetím útoku se odkutálí od svého cíle. Při odskoku je Vayne neviditelná a její následný základní útok udělí bonusové poškození o velikosti 175/200/225% jejího AD.
Zed
- Původ a třída: Rebel / Infiltrator
- Zařazení: Tier 2
- Schopnost: Contempt fot the Weak (pasivka) – Každý třetí Zedův základní útok ukradne 20/25/40% AD cíle a udělí 50/90/150 bonusového magického poškození.
Odebraný obsah
Původy
- Void
- Valkyries
Postavy
- Kha'Zix
- Cho'Gath
- Vel'Koz
- Kai'Sa
- Kayle
- Miss Fortune
- Sona
- Lux
- Kassadin
Galaxie
- Lilac Galaxy
Rankedy
- Galaxies Rankedy Stage II začnou s tímto patchem.
- Rank prošel “soft” resetem o 1 tier. Pokud jsme byli Gold 2, po resetu obdržíte Silver 2.
- Hráči Master tieru a výš spadnou do Diamond 4.
- Po resetu budete muset odehrát 5 rozřazovacích her. Prohra vám LP neubere,
- Za Gold a vyšší umístění ve Stage I obdržíte emote dle získaného ranku. Pokud se i ve Stage II dostanete do goldu, získáte Victorious malou legendu.
- Victorious malé legendy za první set a Rise of the Elements obdržíte již brzy, pokud jste v daných setech dosáhli alespoň na gold.
Herní systém
Šance na galaxie
- Littler Legends - 10%
- The Neekoverse - 10%
- Medium Legends - 10%
- Superdense Galaxy - 10%
- Trade Sector - 10%
- Treasure Trove - 10%
- Star Cluster - 10%
- Galactic armory - 10%
- Žádná - 20%
Další úpravy
- Počet stejných Tier 3 postav zvýšen: 16 → 18
- Jednohvězdičková postava 1. tieru půjde prodat za 1 gold. Zbytek o jeden gold méně, než byla celková nákupní cena.
- Například dvouhvězdičková postava 3. tieru vám dá 8 goldů. (původně 5)
- Tříhvězdičková postava 1. tierů vám dá 9 goldů. (původně 5)
- Šance na padnutí postav na 4. úrovni: 60/30/10/0/0% → 55/30/15/0/0%
- Šance na padnutí postav na 9. úrovni: 10/15/25/35/15% → 10/15/30/30/15%
- Z Kayna již nepadne předmět se spatulou, který přidává danou třídu, pokud nemáte na hrací desce ani jednu postavu dané třídy.
- Neeko’s help nyní funguje vždy, i když není ve hře maximální počet kopií dané postavy.
Balanční úpravy
Třídy a původy postav
- Blademaster: 30/55/100% → 30/70/100% šance na další 2 extra útoky.
- Brawler: 350/650 → 350/600 bonusového zdraví.
- Šest Celestials lze nově získat jen přes Celestial Orb.
- Celestial (4) má zlatou ikonku a elestial (6) chromovou.
- Celestial léčení z poškození: 15/35/60% → 15/40/99%.
- Chrono: přídán bonus pro 8 Chrono postav: 0.75 seconds
- Cybernetic: 350 HP + 35 AD / 700HP + 70AD → 350HP + 40AD / 600HP + 80AD
- Dark Star bonusy upraveny dle počtu postav: 3/6/9 → 2/4/6/8
- Dark Star bonus AD a AP: 20/25/30 → 8/16/24/32
- Dark Stars nově získají bonus poškození kdykoliv spojenec umře, místo spojence, jenž je zároveň Dark Star.
- Infiltrator: 50/75/120% → 40/70/120%.
- Mystic magic resist: 35/105 → 50/125.
- Štít Protectorů dle maximálního zdraví upraven: 25/30/40 → 30/40/55%.
- Sniper (2): 15% → 10% bonusového poškození za políčko.
- Přidán bonus pro 4 snipery: 18% bonusového poškození za políčko.
- Odstraněn bonus pro 8 Sorcererů.
- Sorcerer bonusové poškození schopností: 20/40/75 → 20/45/75%
- Star Guardian přidání many: 30/50 → 25/40.
- Star Guardian bonus nyní správně přidává manu po vykouzlení schopnosti.
- Přidán bonus pro 9 Star Guardianů: 55 many.
- Vanguard: armor zvýšen: 125/250 → 125/300
- Přidán bonus pro 6 Vanguardů: 1000 armoru.
Mecha piloti
- Zdraví Mecha pilotů po katapultování sníženo: 100% → 35%.
- Zdraví Mecha zvýšeno: 1500 + 45% pilotů → 2200 + 50% pilotů.
- AD Mecha zvýšeno: 90 + 45% pilotů → 160 + 50% pilotů.
- Attack speed Mecha mecha zvýšen: 0,75 → 0,85.
- Poškození máchnutím Mecha sníženo: 100% AD → 80% AD.
- Celková mana Mecha snížena: 225 → 200.
- armoru Mecha zvýšen: 30 → 70.
- Magic resist Mecha zvýšen: 20 → 70.
- Síla schopnosti Mecha zvýšena: 400/500/600/700/800/1200/5000 → 700/750/800/850/900/1200/5000
- Síla schopnosti Mecha do okolí zvýšena: 200/250/300/350/400/600/5000 → 350/375/400/425/450/600/5000
Postavy
Tier 2 postavy
Annie
- Zdraví zvýšeno: 700 → 750
- Mana upravena: 75/150 → 70/140
- Poškození schopnosti zvětšeno: 150/200/300 → 300/400/600
- Štít ze schopnosti zvětšen: 270/360/540 → 400/500/700
Tier 3 postavy
Ashe
- Mana upravena: 50/125 → 50/100
- Poškození schopnosti sníženo: 250/350/700 → 200/275/550
- Rychlost šípu ze schopnosti zvýšena o 50 %.
Ezreal
- Mana upravena: 50/125 → 50/80
- Attack speed zvýšen: 0,7 → 0,75
- Poškození schopnosti sníženo: 200/300/600 → 100/150/400
Jayce
- Zdraví zvýšeno: 750 → 850
Neeko
- Poškození schopnosti sníženo: 200/275/550 → 150/250/500
Rumble
- Zdraví zvýšeno: 800 → 900
- Mana upravena: 0/60 → 0/50
- Poškození schopnosti zvýšeno: 350/500/1000 → 500/750/1500
Shaco
- AD zvýšeno: 70 → 75
Syndra
- Mana upravena: 0/65 → 0/60.
- Poškození schopnosti sníženo: 100/150/250 → 100/125/200.
- Syndra nově zaútočí schopností na více cílů, pokud první cíl při použití schopnosti umře.
Tier 4 postavy
Fizz
- Zdraví zvýšeno: 600 → 700
- Attack speed zvýšen: 0,8 → 0,85
- Mana upravena: 80/150 → 60/120
- Poškození schopnosti zvýšeno: 350/500/2000 → 450/600/5000
Jhin
- Základní AD sníženo: 90 → 80
- Attack speed za hvězdičkovou úroveň: 0,9 → 0,85/0,9/1,1
Jinx
- Poškození raketek zvýšeno: 125/200/750 → 125/200/1000
- Jinx raketky již nevyužívají bonusu z Blaster třídy.
Tier 5 postavy
Aurelion Sol
- Mana upravena: 40/120 → 120/120
- Attack speed snížen: 0,8 → 0,2
- Poškození za stíhačku sníženo: 100/150/750 → 80/150/750
- [Nové]: Stíhačky seberou 10/25/50 many z cíle.
- [Nové]: Prvně Aurelion Sol vyšle 4 stíhačky. V dalších vlnách jen dvě.
Ekko
- Mana upravena: 50/150 → 80/150.
- Poškození schopnosti sníženo: 225/400/2000 → 100/200/2000.
- Fungování schopnosti upraveno: udeří každého šampiona jednou → udeří každého šampiona 5/7/20krát.
- [Nové]: Sníží attack speed každého zasaženého cíle o 50 % na 7 vteřin.
Gangplank
- Snížen zvětšený dosah po upgradu.
- Mana upravena: 100/175 → 70/160
Úpravy defenzivních statistik
- Graves: +5 armoru & +10 magic resistu
- Illaoi: +5 armoru & +10 magic resistu
- Jarvan: +5 armoru & +10 magic resistu
- Leona: +5 armoru & +10 magic resistu
- Malphite: +5 armoru & +10 magic resistu
- Poppy: +5 armoru & +10 magic resistu
- Annie: +10 armoru & +15 magic resistu
- Blitzcrank: +10 armoru & +15 magic resistu
- Mordekaiser: +10 armoru & +15 magic resistu
- Nautilus: +10 armoru & +15 magic resistu
- Rakan: +10 armoru & +15 magic resistu
- Shen: +10 armoru & +15 magic resistu
- Xin Zhao: +10 armoru & +15 magic resistu
- Jayce: +10 magic resistu
- Neeko: +10 armoru & +20 magic resistu
- Rumble: +10 armoru & +20 magic resistu
- Vi: +10 armoru & +20 magic resistu
- Gnar: +15 armoru & +20 magic resistu
- Wukong: +15 armoru & +20 magic resistu
- Aurelion Sol: +20 armoru & +20 magic resistu
- Thresh: +20 armoru & +20 magic resistu
Předměty
- Bloodthrister – Lifesteal zvýšen: 35% → 40%.
- Chance of Harmony – upraveno a přejmenováno na Chalice of Power.
- Na začátku boje obdrží nositel a postavy po boku 30 AP na 20 vteřin.
- Deathblade – AD za stack sníženy: 30 → 25
- Battlecast Planting nahrazuje Demolitionist’s Charge.
- Nositel má nyní Battlecast původ.
- Giant Slayer – efekt změněn na: “Uděluje 20% přímé bonusové poškození. Pokud má cíl přes 1750 zdraví, udělí 80% bonusové přímé poškození.”
- Hextech Gunblade – léčení zdraví upraveno: 25% z veškerého uděleného poškození → 35% z poškození schopnosti.
- Infinity Edge – efekt je nyní unikátní a upravený: +100% kritického poškození → 100% kritické šance a 20% kritického poškození.
- Jaweled Gauntlet – efketu upraven: nositelovo schopnosti mohou způsobit kritické poškození → nositelovo schopnosti mohou způsobit kritické poškození a vlastník záská +20% kritického poškození.
- Luden’s Echo – zlepšování efektu podle hvězdičkové úrovně postavy odstraněno. Nyní dává 200 magického poškození navíc.
- Rapid Firecannon – přidán efekt “nositel nemůže cíl minout”.
- Red buff – poškození během času upraveno: 25% za 10 vteřin → 10% za 4 vteřiny.
- Blue Buff – nahrazen za Seraph’s Embrace.
- Po vykouzlení schopnosti nastaví manu nositele na hodnotu 20. Unikátní schopnost.
- Warmog’s Armor – upraveno: regenerace 5% chybějícího zdraví → +600 zdraví. Předmět nyní dává pouze 1000 zdraví, nic víc.
Opravy chyb
- Schopnost Mecha by se již neměla zaseknout, pokud cíl umře.
- Autelion Sol se okamžitě přestane hýbat, pokud Ekko použije svoji schopnost.
- Aurelion Sol již nezískává manu ze svého původu, pokud Ekko používá ultimátku.
- Autelion Soll již nevyplítvá svoji manu bez vyslání stíhaček na začátku kola ve chvíli, kdy se cíle ještě nedají zasáhnout.
- Caitlyn schopnost se nepřeruší, pokud se cíl zneviditelní.
- Sniper bonus nezvyšuje poškození Runaan’s Hurricane předmětu.
- Opravena chyba, kdy kombinace Tear of the Goddess s dalším předmětem uprostřed boje dala šampionovi extra manu.
- Opravena chyba, kdy Ziggsova bomba zmizela v letu.
- Opravena chyba, kdy šlo získat v mezních případech pouze 6 předmětů z boxů.
- Přidán dosah efektu k předmětu Luden’s Echo.
- Opravena chyba, kdy bylo možné dát na šampiona více než jedno Shroud of Stillness pomocí kombinovaní postav.
Mobilní verze
- Plánovač rozestavění týmu je nyní k dispozici kdekoliv v aplikaci.
- Herní obchod je konečně k dispozici. Lze nakupovat herní desky, vajíčka malých legend a další věci.