Vítejte u poznámek k dlouho očekávané Mid-set aktualizaci 12.17! Jestliže jste si ještě nestihli vyzkoušet všechny novinky na PBE, doporučujeme se podívat, co vás čeká. Vše o dracích a mechanikách dále najdete zde. Následující řádky budou hlavně o balančních změnách. Pojďme se na ně mrknout.


Obsah


Uncharted Realms Pass a odměny za ranked

Pokud jste vášnivými sběrateli všech různých Malých Legend a skinů na arény, doporučujeme si přečíst náš starší článek, který pokrývá vše co nový Pass a Pass+ přináší. Na konci článku také najdete odměny za hodnocenou sezónu.


Změny hry

Treasure Dragon

  • Nyní jsou ve hře dva noví Treasure Draci. Jimi jsou Chaos Dragon a Order Dragon, kteří se objeví v 30 % her, se zbývajícími 40 % her pro klasického Treasure Draka. Všichni hráči dostanou stejnou verzi draka.
  • Order Treasure Dragon garantuje Radiant předmět (mimojiné).
  • Chaos Dragon přináší rozmanitý výběr zahrnující unikátní předměty jako je Target Dummy, Emblemy a další.

Třída Dragon – Drak

  • Draci už nejsou unikátní, ale stále pro ně potřebujete 2 místa na desce.
  • Drak je nyní 1/2/3/4/5 třída…můžete hrát kolik draků jen chcete!
  • Drak (1): Draci získají X HP
  • Drak (2): Draci také získají +20 brnění a odolnosti vůči magii
  • Drak (3): Draci také udělují +10 % poškození
  • Drak (4): +1 místo v týmu
  • Drak (5): Draci také získají +10 % rychlosti útoků
  • Draci nyní stojí 6,7 a 8 zlaťáků napříč Tiery 3, 4 a 5. Zde si přečtěte více.
  • Šance na kolotoč pouze s Draky po fázi 5 je zvýšen na 15 % (z 5 %).

Balanční změny dračích jednotek

Daeja

  • Její popisek nyní uvádí, že míří na nejvíce nepřátel v jedné linii, ne na největší skupinu nepřátel.
  • Zdraví: 900 → 800
  • Poškození schopnosti: 275/375/1800 → 250/335/1550
  • Nové: Její auto-attacky už neudělují fyzické poškození.
  • AD: 20 → 0
  • Magické poškození z pasivní schopnosti: 20/35/150 → 40/55/180
  • Pokud se Daeja pokusí nést Deathblade či Runaan’s Hurricane, tyto předměty z ní odskočí se zprávou “error”.

Idas

  • Zdraví: 1100 → 950
  • AD: 100 → 90
  • Snížení poškození ze schopnosti: 35/55/300 → 30/50/300
  • Štít pro spojence ze schopnosti: 180/275/2000 → 150/250/1200

Shi Oh Yu

  • Zdraví: 900 → 850
  • AD: 90 → 75
  • Poměr AD v Jade formě: 250/275/1000 → 230/250/1000%

Sy’fen

  • Zdraví: 1100 → 900
  • AD: 100 → 90
  • Nerf počáteční many: 120/175 → 100/175
  • Poměr AD ze schopnosti: 500/600/3000% → 475/550/2500%
  • Ignorování brnění ze schopnosti: 50% → 25%

Ao Shin

  • Zdraví: 1000 → 800
  • Armor & Magic Resist: 50 → 35
  • max Mana buff: 0/200 → 0/175
  • Poškození schopnosti: 225/400/2500 → 195/305/2000

Aurelion Sol

  • Zdraví: 1000 → 800
  • Brnění a odolnost vůči magii: 50 → 35
  • Poškození schopnosti: 375/625/5000 → 325/550/4000

Shyvana

  • Zdraví: 1000 → 900
  • AD: 140 → 120
  • Prvotní poškození ze schopnosti: 100/175/500 → 80/150/500
  • Poškození ohnivého dechu: 1050/1650/30000 → 700/1200/20000

Třídy a schopnosti

  • Trainer, Revel a Legend byly odebrány.

Astral

  • Tato třída si prošla kompletním reworkem. Nyní po každém kole dostanete Astral Orb. Kvalita obsahu těchto orbů se zvyšuje s celkovým počtem hvězdiček vašich Astral jednotek. Všichni Astral šampioni také získávají AP.
  • Počet jednotek pro bonus: 3/6/9 → 3/5/8
  • Nový: Astral (3/5/8) – AP: 10/30/75

Assassin

  • Šance na kritický zásah: 15/30/45 → 20/40/75%
  • Poškození kritickým zásahem: 5/25/45 → 10/25/75%

Bruiser

  • Zdraví: 200/325/500/800 → 180/350/600/1000

Cannoneer

  • Počet jednotek pro bonus: 2/3/4/5 → 2/4/6
  • Poměr AD z AOE útoku Cannoneer: 175/350/550%

Cavalier

  • Nyní můžete mít až 6 Cavalier.
  • Brnění a odolnost vůči magii: 35/55/75/100 →> 30/45/60/75/110

Dragonmancer

  • Počet jednotek pro bonus: 3/6/9 → 2/4/6/8
  • Blessing přidá 250/600/900/1200 bonusového zdraví navýšeného o 10 procent za úroveň hvězdiček vašich Dragonmancers.
  • Blessing přidá 18/30/50/75 AP navýšeného o 10 procent za úroveň hvězdiček vašich Dragonmancers.

Evoker

  • Počet jednotek pro bonus: 2/4/6 → 2/3/4
  • Získáte 4/6/8 Many za seslání kouzla.

Guardian

  • Nyní můžete mít až 8 Guardian.
  • Štít z maximálního zdraví: 30/50/75% → 25/40/70/125%

Guild

  • Počet jednotek pro bonus: 1/2/3/4/5/6/7/8
  • Škálování: 100/120/140/160/180/200/225 → 100/110/120/130/140/150/165/180%
  • Sejuani – bonusové zdraví: 100 → 130
  • Twitch – bonusová rychlost útoků: 10 → 13%
  • Emblem – Omnivamp: 3% → 4%
  • Zippy přidá 8 brnění a odolnosti vůči magii (poznámka: jako Drak se Zippy počítá za 3 Guild, čímž trojnásobí tento bonus)
  • Jayce přidá 5 AD a AP

Jade

  • Počet jednotek pro bonus: 3/6/9/12 → 3/5/7/9
  • Vyvolaných sošek: 1/2/3/4
  • Soška regeneruje zdraví podle maximálního zdraví každé 2 sekundy: 2/3/5/8
  • Sošky přidávají rychlost útoků: 10/25/45/88%

Mages

  • Už se jim podaří dvakrát seslat kouzlo i když jsou omráčení během jejich prvního seslání.

Mirage

  • Pirate – 4/6/8 jednotek pro bonus získají nové možnosti pro spadnutí kořisti jako jsou Champion Duplicators, plné předměty a Loaded Dice.
  • Spellsword’s Enchantment – AP za útok: 6/10/14/18 → 5/8/12/20

Mystic

  • Odolnost vůči magii: 50/100/175/300 → 40/80/150/300

Ragewing

  • Počet jednotek pro bonus: 3/6/9 → 2/4/6/8
  • Přidá 50/100/175/250% celkové rychlosti útoků během zuření.
  • Přidá 15/30/50/75% Omnivamp během zuření.

Scalescorn

  • Hranice zdraví: 2200 → 1900

Shapeshifter

  • Počet jednotek pro bonus: 2/4/6 → 2/4
  • Přidá 50/125% bonusového zdraví při transformaci.

Shimmerscale

  • Předmět Crown of Champions – čas pro posílení útoku: 5 → 6 sekund
  • Předmět Determined Investor – stacků vyžadováno: 7 → 8
  • Předmět Determined Investor – zlaťáků získáno: 15 → 10
  • Předmět Draven’s Axe – základní AD a rychlost útoků: 10 → 5
  • Předmět Draven’s Axe – zlaťáků při vyplacení: 7 → 5
  • Předmět Gambler’s Blade – základní AP a rychlost útoků: 15 → 10
  • Předmět Gambler’s Blade – šance na aktivaci: 10% → 7%
  • Předmět Goldmancers Staff – základní AP & Mana: 20 → 15
  • Předmět Goldmancers Staff – šance na aktivaci: 50% → 33%
  • Předmět Needlessly Big Gem – spojenců naživu za zlato: 2 → 3
  • Předmět Mogul’s Mail – základní zdraví: 300 → 200

Swiftshot

  • Počet jednotek pro bonus: 2/4/6 → 2/3/4/5
  • Rychlost útoků za pole: 10/15/25/35%

Tempest

  • Odebráno: blesky už nepřidávají rychlost útoků Tempest jednotkám.
  • Nové: blesk nyní zvyšuje poškození Tempest jednotek: 10/30/60/120%
  • True poškození blesku podle maximálního zdraví: 5/20/35/50% → 5/15/25/35%

Warrior

  • Zvýšené poškození posílených útoků: 80/175/325% → 75/150/275%
  • Nyní mají šanci aktivovat více posílených útoků za sebou.

Whispers

  • AD a AP za stack: 1/3/5/8 → 1/3/6
  • Emblem už nelze získat. Odebrán ze všech knih a augmentů.
  • Možnost 8 jednotek pro bonus byla odebrána.

Jednotky: Tier 1

Následující Tier 1 jednotky byly odebrány: Tahm Kench, Heimerdinger, Aatrox, Taric.

Ezreal

  • Poškození schopnosti: 200/250/325 → 200/275/375

Nidalee

  • Zdraví: 550 → 600
  • AD: 55 → 60
  • Rychlost útoku ze schopnosti: 40% → 40/45/50%

Sejuani

  • Poměr maximálního zdraví ze schopnosti: 6% → 5%

Senna

  • Poměr AD ze schopnosti: 200% → 200/240/300%
  • Magické poškození schopnosti: 300/500/700 → 300/450/600

Sett

  • AD: 65 → 60
  • Poměr AD ze schopnosti: 160% → 150/155/160%

Skarner

  • AD: 55 → 60
  • Štít ze schopnosti: 300/360/420 → 300/375/450

Vladimir

  • Léčení ze schopnosti: 270/300/330 → 275/325/375

Jednotky: Tier 2

Následující Tier 2 jednotky byly odebrány: Ashe, Jinx, Kayn, Nami, Shen, Thresh, Tristana

Braum

  • Snížení poškození ze schopnosti: 75/80/90% → 65/70/80%

Gnar

  • Zdraví: 700 → 750
  • Bonusové AD Mega Gnara: 50/80/150 → 60/90/150

Qiyana

  • Zdraví: 650 → 700
  • Brnění a odolnost vůči magii: 30 → 35
  • Poškození schopnosti: 200/275/375 → 225/300/450

Yone

  • Poměr AD ze schopnosti: 33% → 30/35/40%

Jednotky: Tier 3

Následující Tier 3 jednotky byly odebrány: Anivia, Elise, Illaoi, Lulu, Ryze, Swain*

Lee Sin

  • Poškození schopnosti je nyní uděleno až poté, co je postava kopnuta pryč.
  • Nový: Jednotky poškozené jeho schopností nyní mají sníženou odolnost vůči magii o 40% na 5 sekund.
  • Buff maximální many: 30/90 → 30/80
  • Doba trvání omráčení ze schopnosti: 1,5 → 1,25 sekund
  • Poškození schopnosti: 295/375/495 → 230/300/385

Olaf

  • Poměr AD ze schopnosti: 200% → 220/230/240%
  • Rychlost útoků ze schopnosti: 35/50/75% → 35/45/60%

Varus

  • Poměr AD ze schopnosti: 250% → 300%
  • Bonusové magické poškození ze schopnosti: 100/180/300 → 150/250/400

Volibear

  • Zdraví: 750 → 800
  • Brnění a odolnost vůči magii: 45 → 50
  • Bonusové zdraví ze schopnosti: 375/650/1200 → 400/700/1200

Jednotky: Tier 4

Následující Tier 4 jednotky byly odebrány: Corki, Neeko, Ornn, Sona, Talon


Jednotky: Tier 5

Následující Tier 5 jednotka byla odebrána: Pyke

Soraka

  • Léčení ze schopnosti: 120/180/1000 → 105/165/1000

Změny uživatelského rozhraní

  • Popisky předmětů byly aktualizovány. Horní sekce statistik bude nyní ukazovat statistiku komponentů, zatímco všechny “bonusové” statistiky budou detailnější. Např. Morellonomicon přidává +10 AP z komponentů nahoře a +30 bonusové AP v popisku.
  • Menu Zbrojnice je nyní na 1 sekundu uzamčené, abyste omylem nevybrali předmět hned při načtení rozhraní.
  • Následující Augmenty dostaly “ +gold” text vznášející se nad Taktikem: Calculated Loss, Consistency, Lategame Specialist

Předměty

Archangel’s Staff

  • Nyní ukazuje aktuální AP bonus místo počtu stacků

Bramble Vest

  • Bonusové brnění: 40 → 45

Deathblade

  • Bonusové AD: 15/30/45 → 25/45/65 (Celkové AD: 40/75/110)

Frozen Heart

  • Byl reworknut na Protector’s Vow

Protector’s Vow

  • Přidává 15 bonusové počáteční many.
  • Nový: Jednou za zápas na 50% zdraví se spojenci v okruhu 3 polí posílí štítem z 20% maximálního zdraví, který vydrží 2 sekundy. Jednotky se štítem získají 15 brnění a odolnosti vůči magii do konce kola. [Aura item]

Giant Slayer

  • Hranice zdraví pro zvýšené poškození: 2200 → 1900

Ionic Spark

  • Odebrán popisek “[Aura item]”

Last Whisper

  • Nyní přidává 10% bonusové rychlosti útoků.
  • Zničení brnění: 50% → 60%

Morellonomicon

  • Bonusové AP: 30 → 20 (Celkově 40 → 30)

Rabadon’s Deathcap

  • Bonusové AP: 55 → 60 (Celkové AP: 75 → 80)

Runaan’s Hurricane

  • MINI REWORK: Poškození střel z  Runaan’s Hurricane se nyní počítá jako poškození předmětem. To znamená, že tyto střely nemohou kriticky zasáhnou, nikdo se jim nevyhne, neinteragují s omnivampem atd.
  • Bonusové AD: 10 → 20

Spear of Shojin

  • Nyní přidává 20 bonusové AP
  • Mana za útok: 8 → 5

Ragewing Emblem

  • Odebrán ze hry
  • Spatula + Bow: Ragewing Emblem → Swiftshot Emblem

Assassin Emblem

  • Je nyní eluzivním předmětem (nelze postavit)
  • Spatula + Glove: Assassin Emblem → Lagoon Emblem

Radiantní předměty a Ornnovy předměty

Banshee’s Silence (Radiant)

  • Bonusové zdraví týmu: 50 → 100

Blue Blessing (Radiant)

  • Bonusové AP: 30 → 10

Rosethorn Vest (Radiant)

  • Bonusové brnění: 90 → 120
  • Cooldown poškození: 2,5 → 1,5 sekund

Luminous Deathblade (Radiant)

  • Bonusové AD: 35/65/95 (Total: 55/85/115) → 40/70/100 (Celkem: 60/90/120)

Chalice of Charity (Radiant)

  • Bonusové AP: 50 → 45

Frozen Heart of Gold (Radiant)

  • REWORK na Bulwark’s Oath (Radiant Protector’s Vow)

Bulwark’s Oath (Radiant Protector’s Vow)

  • Přidává 30 bonusové počáteční many
  • Jednou za zápas na 50% zdraví se spojenci v okruhu 8 polí posílí štítem z 20% maximálního zdraví, který vydrží 3 sekundy. Jednotky se štítem získají 30 brnění a odolnosti vůči magii do konce kola. [Aura item]

Demon Slayer (Radiant)

  • Hranice zdraví: 2000 → 1900

Eternal Whisper (Radiant)

  • Bonusová rychlost útoků: 10% → 25%
  • Zničení brnění: 50% → 60%

More More-ellonomicon (Radiant)

  • Bonusové AP: 60 → 35

Runaan's Tempest (Radiant)

  • Poměr AD střel: 100% → 120%
  • Bonusové AD: 10 → 20

Spear of Hirana (Radiant)

  • Mana za útok: 15 → 10
  • AP: 30 → 40

Sunlight Cape (Radiant)

  • Bonusové zdraví: 450 → 300

Mistral (Radiant)

  • Rychlost útoků pro celý tým: 10% → 15%

Manazane (Ornn)

  • Obnova many: 200 → 150

Randuin’s Sanctum (Ornn)

  • Nový: Nyní vždy přidá buff +40 brnění a odolnosti vůči magii nositeli.
  • Základní brnění a odolnost vůči magii: 25 → 0

Rocket Propelled Fist (Ornn)

  • Mana: 30 → 15

Augmenty

Následující Augmenty jednotky byly navráceny: Battlemage, Blue Battery (I), Golden Ticket, Knife’s Edge, Woodland Charm

Následující Augmenty byly odebrány: Assassin Crest, Astral Heart, Meditation, Makeshift Armor, Phony Frontline, Ragewing Crest, Whispers Crown

Cannoneer Crown

  • Přidá: Runaan's Hurricane → Giant Slayer

Guild Crown

  • Přidá: Giant Slayer → Protector’s Vow

Ragewing Crown

  • Byl změněn na Ragewing Soul

Tempest Crown

  • Přidá: Statikk Shiv → Hand of Justice

Battlemage

  • Nový: Nyní přidá brnění společně s AP
  • I/II/III Brnění 15/25/35
  • I/II/III AP: 25/35/50 → 10/20/30

Big Friend

  • Hranice zdraví pro zeslabení poškození: 2000 → 1650

Binary Airdrop

  • Komponentů přiděleno: 1 → 2

Blue Battery

  • I je navrácen zpět do nabídky Augmentů. Jméno Blue Battery je upraveno na “Blue Battery II”.
  • II přesunuto z Gold tieru do Prismatic tieru.
  • Nový: Nyní přidá AP ke svému existujícímu efektu.
  • I/II AP: 10/20

Built Different I

  • Zdraví: 250/300/350/400 → 200/250/300/350
  • Rychlost útoků: 40/50/60/70 → 30/45/60/75%

Built Different II

  • Zdraví: 300/400/500/600 → 250/325/400/475
  • Rychlost útoků: 50/60/70/80 → 40/55/70/85%

Built Different III

  • Zdraví: 400/500/600/700 → 300/400/500/600
  • Rychlost útoků: 60/70/80/90 → 50/65/80/95%

Cluttered Mind

  • Nový: Přidá 3 Tier 1 šampiony
  • XP na konci kola: 4 → 3

Cutthroat

  • Násobení poškození proti nepřátelům, kterým byla ukradena mana: 10% → 20%

The Golden Egg

  • Přechod mezi Stage 4-7 a 5-1 (Treasure Dragon) se už nepočítá do doby vylíhnutí Golden Egg
  • Kol pro vylíhnutí: 11 → 10
  • Bylo upraveno několik kořistí

Knife’s Edge

  • AD: 30/45/55 → 20/35/50

Penitence

  • Nový: Exploze Jade sošek uděluje 100% více poškození.
  • Doba trvání odzbrojení z Jade sošky: 3 → 2,5 sekund

Scorch

  • Zvýšené poškození z 5. útoku Ragewing: 25% → 20%

Woodland Charm

  • REWORK: Klon se nyní spawne během plánovací fáze a můžete s ním pohybovat jako s běžnou jednotkou. Klon má základní statistiku jednotky, ze které vychází, dostává výhody z její třídy, ale nemůže nést předměty.

Double Up

  • Win streaky jsou zvýšeny na číslo 12! A nyní platí i pro Diamond tier.
  • Odměnění LP bylo upraveno, aby nedocházelo k dramatickým výkyvům mezi výhrou a prohrou mezi Tiery a divizemi.

Hyper Roll

  • Lagoon Seastone se nabíjí 2x tak rychle.
  • Shimmerscale předmět –  Gambler’s Blade – základní rychlost útoků: 30 ⇒ 10
  • Shimmerscale předmět –  Goldmancers Staff – šance na aktivaci: 80% ⇒ 50%

Opravy chyb

  • Double Up: Augment Cybernetic Uplink už neobnovuje manu v době mezi koncem boje a vysláním posil.
  • Double Up: Voidspawns si nyní po vyslání posil ponechají správnou hodnotu zdraví.
  • Byly vylepšeny interakce při sesílání schopností v případech, kdy mají jednotky prodloužený dosah. Mnohé jednotky se nyní posunou na dosah, aby mohly schopnost seslat, místo aby čekaly, až se k nim někdo sám přiblíží. Jednotky, které musí přejít na dosah, pokud jejich cíl zemře (např. Sylas), nyní po dokončení přesunu sešlou schopnost spolehlivěji.
  • Mirage – Pirate už neposkytuje zlaťáky po kolech PvE.