Dlouho očekávaná aktualizace je tady a my si můžeme pomalu zvykat na nové postavy a třídy v TFT: Fates. Změny se tentokrát týkají také rankedů a nových Malých legend nebo skin na arény. Budeme si také moct zakoupit nový Fates II Pass. Pokud vás zajímá, kteří šampioni a třídy jsou ze hry pryč, podívejte se na náš starší článek.


Obsah


Změny v hodnoceném systému

Změny Grandmaster a Challenger divizí

“Změnili jsme proces odemknutí Grandmaster a Challenger divizí. Challenger a GM jsou stále limitovány pro nejlepší účty na každém serveru, ale hráči musí mít nejméně 200LP v Masteru, aby dosáhli GM. V Grandmasteru musí mít nejméně 500LP, aby dosáhli Challenger. Obě divize jsou odteď odemknuty hned na začátku sezóny, tak utíkejte šplhat v žebříčku!”


Úpravy Grandmaster a Challenger míst v regionech

“Místa Grandmaster i Challenger hráčů se v některých regionech mění, aby odpovídaly jejich populaci.”

  • BR: 50/100 (beze změny)
  • EUNE: 50/100 → 100/200
  • EUW: 200/500 → 200/400
  • KR: 200/500 → 300/600
  • LAN: 50/100 → 30/60
  • LAS: 50/100 → 30/60
  • NA: 100/200 → 250/500
  • JP: 20/30 → 50/100
  • OCE: 50/100 → 100/200
  • PH: 50/100 → 20/40
  • RU: 20/30 → 20/40
  • SG: 20/30 → 20/40
  • TH: 20/30 → 20/40
  • TR: 50/100 (beze změny)
  • TW: 50/100 (beze změny)
  • VN: 300/700 → 450/900 

Druhá část hodnocené sezóny Fates

  • Váš rank se “soft” resetoval. To znamená že jste o divizi níže (např. pokud jste nyní v Gold II, po patchi se ocitnete v Silver II).
  • Pokud jste v Masteru nebo výše, soft reset vás zařadí do Diamond IV.
  • Prvních 5 her po resetu ani při prohře žádné LP neztratíte. Za výhru naopak bodů dostanete více.

Odměny za rankedy

  • Odměna za umístění se v Gold+ v minulé části sezóny přijde s patchem 11.3.

Systém

Lanterns – Lucerny

  • Lucerny jsou nová mid-set mechanika, která padne v různý čas hry, nebo také vůbec. Mohou obsahovat předměty, “Loaded Dice”, zlaťáky aj.

Šance na Chosen v obchodě

  • Úroveň 6: 15/45/40/0/0 → 0/60/40/0/0
  • Úroveň 8: 0/15/45/40/0 → 0/0/60/40/0
  • Úroveň 9: 0/0/15/45/40 → 0/0/0/60/40

Změny kolotoče

  • Odebrán první kolotoč obsahující pouze defenzivní předměty. Nahrezen 2x Sword, 2x Rod, 2x Tear, 1x Glove.

Nové třídy a původy

Dragonsoul

  • První Dragonsoul jednotky, které se v boji zraní, obdrží Dragon’s Blessing. S tímto bonusem dostává jednotka bonusové statistiky a každý 5. útok “vystřelí” Dragonsoul blast udělující magické poškození rovné 50% maximálního zdraví cíle.
  • Pokud jednotka s bonusem zemře, přenese ho na nejbližší Dragonsoul postavu bez bonusu.
  • (3) Dragonsoul: 1 Blessing 40% síly schopností a rychlosti útoků
  • (6) Dragonsoul: 3 Blessing 80% síly schopností a rychlosti útoků
  • (9) Dragonsoul: 6 Blessing 160% síly schopností a rychlosti útoků

Fabled

  • (3) Fabled jednotky jsou “posílené příběhy své udatnosti”. Každá jednotka má navíc Fabled bonus pro svou schopnost.

Executioner

  • Útoky a schopnosti Executioner jednotek do cílů pod určitým množstvím zdraví vždy kriticky zasáhnou.
  • (2) Executioner: pod 33% zdraví
  • (3) Executioner: pod 66% zdraví
  • (4) Executioner: pod 99% zdraví

Slayer

  • Slayer jednotky získávají Lifesteal, který je silnější, když mají méně životů. Udělují také bonusové poškození, jenž se zvyšuje s nižším zdravím cílů.
  • (3) Slayer: 15 až 30% Lifesteal a bonusové poškození
  • (6) Slayer: 25 až 50% Lifesteal a bonusové poškození

Syphoner

  • Všichni spojenci se léčí částí poškození, které udělili svými schopnostmi nebo útoky.
  • (2) Syphoners: 10% pro spojence; 40% pro Syphoners
  • (4) Syphoners: 25% pro spojence; 100% pro Syphoners

Daredevil

  • Daredevils hledají vzrušení v boji, posunují se po desce s každým druhým útokem. S tímto pohybem získají také štít z 10% jejich maximálního zdraví a jejich následující útok vystřelí 2 rány, čímž dostanou Style.
  • Při dovršení Style sešlou svoji schopnost.

Blacksmith

  • Po každém zápasu, kterého se Blacksmith zúčastnil, se posune dále ve výrobě Artifactu. Čím vyšší úroveň Blacksmith jednotky, tím rychleji je její práce hotová. Jakmile je Artifact hotov, stane se použitelným pro vaše spojence.
  • Jakýkoliv spojenecký šampion může nést pouze jeden Artifact.

Noví šampioni

Nasus

  • Divine/Syphoner
  • Tier 1
  • Wither: Nasus zaútočí schopností na protivníka s nejvyšším procentuálním zdravím, čímž udělí 400/600/850 magického poškození po dobu 5 vteřin, a o 50% zpomalí jeho rychlost útoků a pohybu.

Tristana

  • Dragonsoul/Sharpshooter
  • Tier 1
  • Rapid Fire: Tristana “nažhaví” svého draka, což jí zvýší rychlost útoků o 50/60/80% a bude dávat 30/60/90/ magického poškození za útok po dobu 3 sekund.

Brand

  • Dragonsoul/Mage
  • Tier 1
  • Dragonfire Pillar: Po krátké prodlevě, Brand zažehne zemi pod nohama nepřátel s nejvyšším zdravím. Udělí 200/300/500 magického poškození všem zasaženým. Pokud je nepřítel v epicentru schopnosti, je omráčen na 1,5/2/3 sekund.

Vladimir

  • Cultist/Syphoner
  • Tier 2
  • Transfusion: Vladimir poškodí cíl schopností za 350/500/750 magického poškození. Všichni spojenci v jeho blízkosti jsou vyléčeni za 40% uděleného poškození.

Braum

  • Dragonsoul/Vanguard
  • Tier 2
  • Unbreakable: Braum se svým štítem brání před nejvzdálenějším nepřítelem po dobu 4 sekund. Snižuje poškození z tohoto směru o 75/80/90%.

Nautilus

  • Fabled/Vanguard
  • Tier 2
  • Impact Crater: Nautilus odpálí zemi pod jeho cílem, ten také nadhodí a omráčí na dobu 3/4/5 sekund. Udělí 300/450/1000 magického poškození.
  • Fabled bonus: Nautilus snižuje příchozí poškození o 60% po dobu 5 sekund.

Sivir

  • Cultist/Sharpshooter
  • Tier 3
  • On the Hunt: Sivir vede jednotky přes 2 pole, všem přidá 40/50/70% bonusové rychlosti útoků na 5 sekund. Sivir navíc sama dostane 100/200/400 bonusového AD po dobu aktivní schopnosti.

Shyvana

  • Brawler/Dragonsoul
  • Tier 3
  • Dragon’s Descent: Shyvana se přesune až o 2 políčka od svého aktuálního cíle a změní se do dračí formy, čímž se stane Ranged útočníkem (na dálku) na 60 sekund. V dračí formě Shyvana získá 40/45/50% bonusového zdraví, 30/60/120 AD a její základní útoky zapalují nepřítele on hit na 2 sekundy, celkem udělí 150/300/600 bonusového magického poškození.

Darius

  • Fortune/Slayer
  • Tier 3
  • Fortune’s Guillotine: Darius zasáhne protivníka za 550/800/1300 magického poškození. Během zasažení schopností je nezastavitelný. Pokud cíl zabije, okamžitě sesílá schopnost znovu se sníženým poškozením o 25%.

Neeko

  • Fabled/Mystic
  • Tier 3
  • Pop Blossom: Neeko hodí semínko po náhodném cíli, to třikrát exploduje se 150/225/375 magického poškození, každá exploze zvýší svuj dosah – poloměr o jedno pole.
  • Fabled bonus: Třetí exploze je posílená na 300/450/900 magického poškození.

Kayle

  • Divine/Executioner
  • Tier 4
  • Ascend: Kayle povstane, což umožní jejím základním útokům vysílat vlny udělující 100/185/500 bonusového magického poškození všem zasaženým.

Olaf

  • Dragonsoul/Slayer
  • Tier 4
  • Ragnarok: Olaf získá 150/175/350% rychlosti útoků, imunitu před CC efekty a jeho útoky se rozštěpují ve tvaru kuželu před ním s 40/45/50% fyzického poškození až do konce zápasu.

Aurelion Sol

  • Dragonsoul/Mage
  • Tier 4
  • Voice of Lightning: Aurelion Sol vydechne blesk v linii k nejvzdálenějšímu nepříteli, udělí 350/550/1750 magického poškození a nabije všechny nepřátele Overcharge efektem na 10 sekund. Pokud už je nepřítel tímto efektem zasažen, Aurelion udělí 50% bonusového poškození.

Xayah

  • Elderwood/Executioner/Keeper
  • Tier 4
  • Featherstorm: Xayah vyskočí do vzduchu, stane se nezaměřitelnou a nezasažitelnou, vyhodí vějíř pírek, které udělí 250/275/325% AD fyzického poškození všem zasaženým ve vějíři. Xayah pak svolá svoje pírka k sobě, což dodá nepřátelům 100/200/400 magického poškození za pírko.

Tryndamere

  • Duelist/Warlord
  • Tier 4
  • Spinning Slash: Tryndamere se přitočí k největší skupině nepřátel, dá 140% svého AD nepřátelům v cestě a zvýší sílu jeho následujících 3 útoků o 75/100/200% poškození.

Swain

  • Dragonsoul/Syphoner
  • Tier 5
  • Draconic Ascension: Swain se přemění na svoji dračí formu na dobu 6 sekund. V dračí formě získá 60/75/100% maximálního zdraví, uděluje 75/150/1000 magického poškození za sekundu nepřátelům na 2,5/2,5/5 políček a vydechuje kužel ohně každé 2 sekundy. Ten odpovídá 175/350/5000 magického poškození, snižuje léčení o 50% po dobu trvání a spálí 25% maximálního zdraví jako true poškození během 10 sekund.

Ornn

  • Blacksmith/Elderwood
  • Tier 5
  • Stampede: Ornn vyvolá elementální jednotku zpoza nejvzdálenějšího nepřítele. Ta běží zpět k Ornnovi, snižuje rychlost útoků zasažených nepřátel o 50% na 3 sekundy a uděluje 150/250/750 magického poškození. Pokud elementál narazí do Ornna, Ornn ji odrazí ve směru jiného nejvzdálenějšího nepřítele, omráčí ho na 1,5/2/15 sekund and udělí 150/250/750 magického poškození.

Samira

  • Daredevil/Sharpshooter/Slayer
  • Tier 5
  • Inferno Trigger: Samira přiskočí k větší skupině nepřátel, získá 100% vykrytí útoků, stane se nezastavitelnou začne střílet. Vystřelí 3/3/10 ran za sekundu na 3 nepřátele do 2,5 políček po dobu 2 sekund, každá střela udělí 50/60/100% AD fyzického poškození.

Balancování tříd

Assassin

  • Poškození kritickým zásahem: 30/60/90% → 25/60/100%
  • Šance na kritický zásah: 10/25/40% → 10/30/55%

Brawler

  • Nyní navíc ke zdraví dostává 20/40/80/150 bonusového AD
  • Zdraví: 400/800/1200/1800 → 400/700/1100/1600

Cultist

  • Galio – zdraví: 800/1400/2000 → 800/1325/2000
  • Galio – AD: 75/160/280 → 80/175/330
  • Galio – násobení hvězdičkami: 14% → 16%

Duelist

  • Rychlost útoků za stack: 12/20/35/60 → 15/25/40/60

Elderwood

  • Brnění a odolnost vůči magii za stack: 20/30/40 → 15/25/40

Enlightened

  • Bonus k maně: 50/70/100% → 50/100/150%

Fortune

  • 0 proher – průměrná cena: 2,5g → 2,2g
  • 1 proher – průměrná cena: 6g → 5,5g

Keeper

  • Štít: 150/225/350 → 125/200/250

Mage

  • Bod zlomu dvojitého sesílání schopností změnen z 3/6/9 → 3/5/7
  • Mage (3): 80% síly schopností
  • Mage (5): 105% síly schopností
  • Mage (7): 135% síly schopností

Mystic

  • Bonus k odolnosti vůči magii: 40/100/200 → 40/120/300

Sharpshooter

  • Počet odražení střel: 1/2/3 → 2/3/4
  • Snížení poškození za odražení: 55/50/45% → 65/50/30%

Spirit

  • Rework: Spirit nyní přidává přímou rychlost útoků hned po tom, co Spirit jednotka sešle kouzlo
  • Spirit (2): 20% rychlosti útoků
  • Spirit (4): 40% rychlosti útoků

Warlord

  • Zdraví: 200/450/700 → 250/550/850
  • Síla schopností: 20/40/70 → 25/55/85

Vanguard

  • Bonusové brnění: 120/300/750/2000 → 100/250/500/1000
  • Nyní také přidává 20/40/70/100 odolnosti vůči magii Vanguardům.

Balanční změny šampionů

Tier 1

Diana

  • Vlastnosti: Moonlight Assasin → Spirit Assassin
  • Zdraví: 500 → 550
  • Rychlost útoků: 0,65 → 0,7
  • Poškození orbu ze schopnosti: 70/80/90 → 90/100/110
  • Štít ze schopnosti: 200/300/400 → 200/300/450
  • Orby ze schopnosti: 4/5/6 → 4/5/7

Fiora

  • Doba trvání omráčení ze schopnosti: 1,5/2/3 → 2/2,5/4 sekund
  • Chosen bonus: Redukce maximální many → Zdraví

Nidalee

  • Mana: 0/80 → 0/70

Tier 2

Janna

  • Mana: 30/60 → 40/70

Pyke

  • Vlastnosti: Cultist Assassin → Cultist Assassin Slayer
  • Mana: 75/125 → 60/120
  • Poškození schopnosti: 125/200/375 → 100/175/275

Teemo

  • Poškození schopnosti: 300/400/900 → 250/400/900

Zed

  • Vlastnosti: Ninja Shade → Ninja Slayer
  • Rychlost útoků: 0,75 → 0,8

Tier 3

Kalista

  • Rychlost útoků: 0,9 → 1,0

Katarina

  • Oprava popisku schopnosti: 600/900/1800 → 600/900/1650

Kindred

  • Vlastnosti: Spirit Hunter → Spirit Executioner
  • Poškození schopnosti: 450/650/1000 → 400/600/1000

Veigar

  • Rychlost útoků: 0,6 → 0,65

Tier 4

Aatrox

  • Poškození schopnosti: 250/450/1250 → 350/550/1500

Morgana

  • Vlastnosti: Enlightened Dazzler → Enlightened Syphoner
  • Schopnost už ji neléčí. Nyní snižuje AD protivníků o 40%, dokud jsou zasažení.
  • Schopnost už neničí odolnost vůči magii.

Sejuani

  • Mana: 70/150 → 80/160

Tier 5

Azir

  • Doba trvání nadhození ze schopnosti: 2 → 1,5 sekund
  • Doba trvání zpomalení ze schopností: 4 → 3 sekundy

Lee Sin

  • Poškození schopnosti: 250/450/1000 → 200/375/1000

Yone

  • Redukce brnění a odlonosti vůči magii ze schopnosti: 60% → 40%
  • Označení ze schopnosti nyní trvá jen 8 sekund.
  • Poškození schopnosti: 200/400/1000 → 350/600/1500
  • Jeho schopnost už neuděluje poškození za chybějicí zdraví. Místo toho dodává procentuální poškození založené na chybějicím zdraví cíle až ke 100% AD.

Předměty

  • Chalice of Power – síla schopností: 35 → 30
  • Giantslayer – maximální poškození: 90% →  80%
  • Hand of Justice – poškození a léčení: 45% → 40%
  • Hextech Gunblade – maximální štít: 400 → 300
  • Hurricane Bonus – poškození: 90% → 80%
  • Statikk Shiv – odražení střel: 3/4/5 → 4/5/6
  • Zeke’s Herald – Bonusová rychlost útoků: 35% → 30%
  • Zz’Rot Portal Construct –  nyní získává bonus 0/0/10/20/40/80/120/200 brnění a odolnosti vůči magii podle fáze hry.