Mobilita je neodmyslitelnou součástí League of Legends. Přímo ovlivňuje tempo hry a poskytuje hráčům nástroje potřebné pro rychlý pohyb na bojišti. V některých případech však pohyblivost poskytovaná hráčům překročila snesitelnou hranici. Řeč je především o některých předmětech, které mají na hru převážně špatný vliv.

Situace, kdy je mobilita prospěšná:

  • Šampioni s nižším poškozením, dosahem útoku či obranou – těmto šampionům poskytuje mobilita zajímavý styl hraní. Musí si pečlivě volit, kdy se pustit do souboje, protože většinou nesnesou přímou konfrontaci jeden na jednoho.
  • Mobilita získaná pomocí předmětů a run – zde je nezbytné, aby nabytá mobilita byla kompenzována snížením ostatních statistik předmětu, případně výhod dané runy.
  • Extrémní mobilita podmíněná riskantním rozhodnutím – v některých situacích není na škodu, když je hrdina velmi mobilní. V tomto případě je však nutno implementovat patřičná omezení. Dobrým případem může být (Q) Irelie, (W) Tristany nebo třeba (E) Yasua. Tyto schopnosti poskytují vysokou mobility výměnou za nutnost hrát velmi riskantně.
  • Prvky mobility s dlouhou přebíjecí dobou – zde je nejlepším příkladem Flash. Tato schopnost může velmi výrazně ovlivnit průběh hry a je tak jedním z nejdůležitějším strategických prvků. Na druhou stranu je možné ho využít pouze několikrát za celý zápas.

Situace, kdy je mobilita spíše na škodu:

  • Mobilita, která určité třídě odebírá veškeré slabiny – například Juggernauti jsou velmi silní bojovníci, kteří mají být záměrně dosti nepohybliví. Pokud se jim pomocí run či předmětů podaří získat příliš velkou pohyblivost, nebudou mít téměř žádné slabé stránky. V této oblasti je tedy nutné brát otázku mobility velmi vážně. Mobilitu získanou pomocí předmětů a run čekají v budoucnu další změny.
  • Mobilita, která se vymyká daným normám – pro celou hru byla stanovena rozmezí, ve kterých by se rychlosti pohybu, délky dashů a další prvky měly pohybovat. U nových nebo upravených postav je tedy třeba se vyhnout překročení těchto limitů, aby nedošlo k narušení celého herního systému.
  • Mobilita bez omezení – rozhodně není dobré, aby hráči pro dosažení extrémní mobility nemuseli nijak riskovat. Na takový způsob hry by neexistovala prakticky žádná odpověď. Pravděpodobně nejvíc toto pravidlo porušuje Kassadin v pozdních fázích hry, ten však musí vydržet těžké začátky.