Na oficiálním diskuzním foru League of Legends se Riot Scruffy, hlavní herní designer, rozepsal o dalším aspektu balancování postav. Tím jsou silné a slabé stránky šampionů. Aktuální problém spočívá v malém počtu slabin nově vydaných či přepracovaných postav. Tento trend můžeme pozorovat u Irelie, AatroxeAkali. Není to ale trend poslední doby. Jistě si vzpomenete na starou Leblanc, Vladimira a Azira.

Riot nyní považuje za rozumné mít 1-2 silné vlastnosti z následujícího seznamu:

  • Silná obrana (štít, nemožnost zacílení, nesmrtelnost)
  • Krátké cooldowny na více schopnostech
  • Více kouzel, které se dají použít okamžitě
  • Silný wave clear
  • Jednoduché obcházení slabých stránek (šampion se slabou fází na lince může farmit z dálky)
  • Schopnosti pro přesun, které nezávisí na cíli
  • Skákání přes zdi
  • Příliš rychlý přesun (dash)
  • Velký dosah útoků
  • Lehká fáze na lince
  • Možnost vzít šampiona na více linek (pro-play)

Aby se Riot vyhnul vytváření silných postav, přichází jistá úmluva. Každá postava (a rework) bude mít slabiny. Šampion bude slabý proti alespoň 20 jiným šampionům nebo jisté mechanice, například CC (omezení pohybu).

Jako příklad Scruffy uvádí Dariuse, jenž je silný na blízko, ale s přiměřené vzdálenosti se s ním dá lehce vypořádat. Dále slouží jako dobrý příklad Biltzcrank, jenž jediným hookem může vyhrát hru, ovšem mezitím se dá lehce zabít a jeho klíčová schopnost má větší cooldown.

I když se vývojáři těmito změnami budou řídit, nemusí to stačit. Pár týdnů po vypuštění nové postavy na Summoners Rift proto přijde zhodnocení a úprava schopností. Ta nebude pouze balanční, ale v případě potřeby odkryje i jisté slabiny, které postava má. V potaz se bude brát winrate na různém MMR, ale i v kompetitivním prostředí.

Podobnou úpravou si prošla právě Akali. Její slabina spočívá v menším poku na lince a nerfu neviditelnosti. V minulosti podobný druh balanční úpravy zažil Zed. Jeho reaktivace ultimátky má nyní zpoždění, a vy mu tak můžete jeho úder ve správný moment oplatit.