Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?
i Zdroj: Tryhard.cz
TFT novinky TeamFight Tactics Článek Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?

Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?

Reibl

Reibl

22. 10. 2019 18:00

Riot se učí za pochodu.

Reklama

Máme za sebou několik měsíců s Teamfight Tactics. Tato autobattler hra se dočkala velké popularitě. Krom rankedů a beta passů jsme se dočkali uvedení malých legend, nových postav, původů, tříd a skinů na mapy. Pravidelně se do hry dostávala řada balančních úprav a meta se často měnila. Nyní přišel vývojářský blog, který shrnuje uplynulé měsíce. Co si tedy z nich Riot vzal?

Náhoda ve zdravé míře

Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?

Neurčitost a náhoda budou vždy žhavá témata v TFT. Právě díky těmto prvkům je každá hra jiná a hráč se musí přizpůsobit. Náhoda se ale musí správně zakomponovat do hry. Jako příklad dobré implementace Riot uvádí Imperial bonus. Když máte dvě jednotky, přijímáte risk, že pouze na jedné z nich získáte bonusové poškození. Špatně se s náhodou počítá například u Phantom a Hextech. Proti tomu zkrátka nemůžete moc udělat.

Právě proto už v průběhu první sezóny přišla změna s padáním předmětů. I ve druhé sezóně bude Riot vše pečlivě sledovat, aby míra náhody v TFT nepřesáhla dané hranice.

Design postav a balancování

Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?

Hlavní poučení z prvních měsíců představujou horší postavy a jejich původ / třída. Například Fiora, Lissandra a Mordekaiser byli navrhnuti jako horší šampioni, jen aby hráči mohli využít bonusu jejich tříd na jiných postavách. Kupovat například Mordekaisera jen kvůli Phantom bonusu je v pořádku, ale postava by automaticky neměla být špatná.

Některé postavy byly zase až moc dobré ve více ohledech. Pantheonova schopnost měla znehybnění, globální poškození dle zdraví a zabudované Morello. Akali schopnost zase stála jen 25 many a mohla udělit kritické poškození. Někteří šampioni zkrátka měli moc efektů, než bylo zdrávo. To Riot rád změnil.

Cílem pro další sezónu je krom jiného i větší zaměření na ty nejmenší balanční úpravy. Tak, aby více týmových kompozic mělo šanci na úspěch.

Dočasné vypnutí efektů

Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?

Schopností, které vás omezí, nejsou zábavné. Například u Glacial třídy se to hodně projevilo. Sledovat svoje postavy, jak jsou zmrzlé na místě, nikdo nechce. Jenže bez nich by hra byla jen o tom kdo má více poškození.

Kompromisem je omezit třídy a efekty, které nějakým způsobem omezují činnost nepřátelských jednotek. Teď tu máme Demony, Glacialy, Hextech, Phantom, Hush a k tomu postavy jako Leona, Ashe, Sejuani... Je toho zkrátka moc. Proto počet se počet omezujích efektů sníží, ale neodstraní se úplně.

Strategie

Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?

Původně Riot zamýšlel, že by ke každé strategii byla jasná obrana. Například draci měli 100 % magické imunity, Grievous Wounds efekt dával 100% snížení léčení a podobně. Jenže tím se meta stáčela až do extrémů. Oslabení těchto efektů přineslo více rozmanitosti a hráči častěji využívali i ty strategie, které se daly lehce obehrát například pomocí předmětů. Balancování ale nebylo vždy jednoduché. Například Yordlové představovali těžký oříšek.

V druhé sezóně tedy vzniknou další třídy postav, proti kterým bude existovat účinná, ale ne zaručená strategie.

Dodatky v sezóně

Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?

V průběhu první sezóny se do hry dostal Twisted Fate, 4 Hextech postavy, Pantheon, nový systém získávání předmětů, Kai’sa a mnoho jednotlivých předmětů. Tyto dodatky přicházely každý patch. Velké změny, jako Hextech, měnily metu a menší pak nedostaly tolik pozornosti.

Druhá sezóna proto přinese méně patchů s novým obsahem, ale každý z nich bude trochu větší. Celkem bychom se měli dočkat 3-4 větších dodatků ve stylu Hextech za celou přístí sezónu.

Četnost balančních úprav

Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?

TFT přineslo takzvané B-Patche. Každý týden se upravovalo pár postav a předmětů. Díky tomu mohl Riot rychleji reagovat na silné strategie, postavy a předměty. Jenže kadenci těchto změn bylo těžké sledovat. Nově se dočkáme jednoho velkého B-Patche na začátku sezóny. Zbylé pak obsáhnou jen to nejnutnější.

Další změny

Krom poučení z prvních měsíců Riot slibuje, že se vývojáři zaměří také na chyby ve hře. Těch by mělo být méně už jen kvůli tomu, že hra je nějakou dobu vydaná.

Nezapomnělo se ani na rankedy. V některých případech jste mohli za 4. (či dokonce 3.) místo ztratit LP. Umístění v první polovině mají představovat jistou výhru. Nově se vám v žádném případě nesníží počet LP, pokud skončíte na těchto pozicích.

Shrnutí první sezóny TFT - v čem se Riot poučil?

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama