S Patchem 9.2 do hry přijde nový systém rankedů. Váš Tier a divize bude pro každou roli oddělená a hra automaticky pozná, co jste hráli. Sezóna se navíc rozdělí do několika částí a vy tak získáte odměny průběžně. Pojďme se ve zkratce podívat na všechny změny.

1. Rozdělená umístění a nové tiery

Každá vaše role bude od nové sezóny mít vlastní místo v žebříčku. Na konci her budete dostávat LP primárně pro roli, kterou jste hráli. V každé hře ovšem získáte i několik LP do ostatních rolí. Přesné hodnoty se budou měnit v závislosti na vašem postupu a chování. Pokud vás například systém nachytá, jak AFKujete autofill role, ztratíte o dost víc LP i u vaší primární role.

Novinkou jsou také nové Tiery. Pod bronzem nyní naleznete Iron. Mezi Master tierem a Challengerem zase hledejte Grandmaster tier. Aby hráči nebyli tolik rozprostřeni, zmenší se počet divizí. Místo pěti tak budou pouze 4.

2. Přehlednější rozřazovací hry

Hned na úvod budete hrát několik placement zápasů. Již po prvním uvidíte dočasnou divizi a tier, který se již nezhorší do konce placementů, i když všechny další rozřazovací hry prohrajete. V případě výhry se toto umístění zlepší o výraznou porci LP a budete přeskakovat i promo zápasy. Můžete tak začínat v Silveru 4 a po pár výhrách ukončit placement zápasy v Silveru 2. Prohry vám zde LP neodeberou.

3. Rychlejší návrat po resetu

Minulé roky byl reset nastaven tak, že jste skončili v průměru o celý tier níže. Letos reset nebude tak drastický a zabere o dost méně času se vyšplhat zpět. To hlavně z důvodu, že budete mít rank pro každou roli. Někteří hráči tak budou chtít mít určitou divizi na více pozicích.

V případě, že budete hrát roli, která není vaše hlavní (máte na ní nižší rank), získáte více LP. Zároveň pro tyto sekundární role bude vždy odemčen pomocník pro proma. Ten vám po neúspěšném promu přičte do dalšího jednu výhru zdarma.

Hráči, kteří dokáží zahrát jakoukoliv roli, jistě ocení další novinku. V případě navolení Fill (libovolné) pozice, se vám přičte více LP do všech rolí. Samozřejmě i do té, kterou v dané hře dostanete.

4. Aktuální rámečky

Vylepšená načítací obrazovka se do hry dostane nejspíše s Patchem 9.2. Zde krom chatu narazíte na spoustu dalších novinek. Jednou z nich jsou upravené rámečky. Ty se budou zobrazovat podle vaší aktuální divize. Rámeček do načítací obrazovky získáte po dokončení rozřazovacích her.

Již nyní je možné v klientovi navolit rámeček okolo ikonky. Ten Riot nazývá brněním. To se bude také měnit dle vaší aktuální divize.

Váš předchozí rank je nyní vidět na praporu v profilu.

5. Zápasy vyvážené dle hrané pozice

Představte si, že máte rank diamondu na midu. Rozhodnete se zkusit zahrát prvně ADC. Místo toho, abyste získali pro ADC MMR jako úplný nováček, nebo zkušený diamond, systém zjistí přibližný rank z ostatních rolí. Nebudete tak muset šplhat z bronzu, když jste schopnostmi mnohem výše. Zároveň vás ale nebude čekat hra, kterou byste byli schopní potahat jen s vaší primární rolí. Pokud dostanete autofill pozici, kterou nehrajete, bude se opakovat podobný scénář.

Jednoduše budete hrát zápasy dle MMR pozice, kterou zrovna hrajete.

Využívání tohoto systému pomocí vyměňování rolí nebude dlouhodobě efektivní. Riot pozná ke konci hry jakou linku jste hráli a navíc eviduje jak často měníte role se spoluhráči při výběru postav. Systém se přizpůsobí a vy tak nebudete moci zneužívat vaše MMR supporta, které je hluboko v ironu, když jste challenger. Vyhledávání her na vaše chování začne brát ohled a při prohrách navíc začnete ztrácet více LP pro primární role.

6. Odměny za split a sezónu

Nově se ranked sezóny bude dělit na tři jednotlivé části. Ty Riot pojmenoval jako splity. V průběhu každého splitu nasbíráte body, které vám odemknou různé odměny. Jejich aktuální seznam je následující:

  • 150 bodů: ikonka
  • 250 bodů: vylepšení armoru okolo profilové ikonky
  • 500 bodů: emote, jenž reprezentuje vaši aktuální divizi

Na konci sezóny vás samozřejmě opět bude čekat Victorious skin, ikonka a další odměny.