I v takové situaci, jako je pandemické období COVID-19, zůstaly některé herní společnosti aktivní a Riot Games dokonce nepřestává hledat nové nadané jedince do svých řad. Jedním takovým příkladem je Tereza Rozumková, která je momentálně stážistkou v Riot Games a má na starosti Character Art. Povedlo se nám ji zkontaktovat a dozvědět se nejen info o jejích výtvorech, ale i o procesu, který stál za jejím úspěchem.

Ahoj Teyo, jsi jedna z autorek nové PsyOps wardy. Jak jsi se vůbec k práci v Riotu dostala?

Recruitment process začal v lednu a trval asi tři měsíce. Během nich probíhaly pracovní pohovory a o tom, že mě vzali, jsem se dozvěděla až v březnu. Tehdy jsem si ještě myslela, že pojedu do Ameriky, což je pro stážisty normální proces, ale pak se to samozřejmě zrušilo. Jsem ale ráda za to, že Riot jsou jedna z mála takových firem, které takovou spolupráci i přes veliké překážky během tohoto období nezrušily a stále pracují. Momentálně jsem tedy v Leicesteru a pro Riot Games dělám na dálku. Byl mi zprostředkován přístup k jejich workplace pomocí VPN.

Jak si tě Riot vůbec našel?

Ještě předtím, než se pro mě našlo místo v Riot Games, jsem dělala fanarty s tématikou League of Legends, respektive v jejich stylu (Kled, Wild Rift Ashe), což není official art, ale chtěla jsem jim tímto ukázat, že v jejich stylu a na jejich projektech pracovat dokážu. Momentálně mám za sebou první výtvor pod záštitou Riot Games, a to PsyOps Ward.

Kdo se na tomto skinu podílel?

Každý League asset je týmová práce a podílí se na nich spousta skvělých lidí, pro PsyOps Ward to byli:

Mohla bys mi přiblížit proces, který stál za tvorbou tohoto skinu?

Nejprve jsem se seznámila s tématikou PsyOps, dostala jsem koncept a spolu s produkcí a mými vedoucími jsme rozplánovali timeline toho, kdy a jak by mělo být vše hotovo. 3D model je po konceptu prvním bodem, který musí být 'zaškrtnut' aby se daly odblokovat disciplíny jako Tech Art a Animace, tzn. hned co jsem dokončila 3D model, Gary pro něj začal vytvářet rig (což je jakoby kostra s kontrolkami, díky které mohou animátoři s 3D modely hýbat) a Jun začal konceptovat a pracovat na možných animacích pro spawn, idle pozici a ward kill. Já mezitím pracovala na texturách. Celý modelovací a texturovací proces si přehazujete tam a zpět s týmem, se kterým pracujete - každý týden vidí všichni update toho, co kdo vytvořil a mohou dát feedback, což je hodně nápomocné.

A teď otázka na tebe jako hráčku: Máš svoji oblíbenou roli nebo linku v League of Legends, popřípadě svého oblíbeného šampiona?

Už několik let jsem OTP Miss Fortune, takže drtivou většinu zápasů hraji právě s ní. Když zrovna nehraji Miss Fortune, tak si pustím ARAM nebo momentálně Nexus Blitz, ale když hraji rankedy, je to téměř exkluzivně Miss Fortune nebo případně Annie. V rankedech jsem se nedostala do nějaké převratně vysoké divize, ale poslední dobou hodně hraji TFT a tam se mi daří.

Věnuješ se i dalším hrám od Riot Games?

Zkoušela jsem Valorant, ale střílečky mi moc nejdou, takže moje snažení po chvíli přestalo. Legends of Runeterra jsem ani nezkoušela, karetní hry mě nikdy moc nebraly. LoR ale sleduji, protože zbožňuji její vizuály. Na nich pracuje studio z Německa, SixMoreVodka, jejich ilustrace jsou úžasné. Možná mě právě to přiměje té hře dát šanci. Jak jsem ale zmínila, většinu času hraji TFT nebo League of Legends.

Myslíš, že League of Legends potřebuje v nějakém ohledu změnu? Co bys jako hráčka pozměnila, odebrala nebo přidala?

To, co bych ráda viděla pozměněno, není v silách Riotu. Jediným problémem je toxická komunita. Každý si tím snad prošel a Riot se usilovně snaží toto omezit, ale pořád to je velký problém. Z tohoto důvodu jsem přesedlala na TFT, kde je toxicita trochu menší a hlavně hraje během zápasu každý sám za sebe. Nemůžu samozřejmě mluvit za celou komunitu, například na Twitteru se shledávám se spoustou podpory a hezkého chování z řad hráčů, kteří nás pravidelně sledují.

Řekněme, že si čtenáři najdou zájem v tom, co momentálně děláš, a budou se chtít ucházet o podobný post, kterého jsi dosáhla. Co bys takovým nadšencům doporučila?

Těm, kteří by se chtěli věnovat 3D artu, bych stoprocentně doporučila podívat se na ArtStation, vyfiltrovat si příspěvky na 3D art a najít si tvorbu od vývojářů, pro které by chtěli dělat, popřípadě hru, na které by chtěli pracovat. Podívejte se na to, jaké modely vytvářejí zaměstnanci z tohoto vývojářství, inspirujte se a začněte se v jejich stylu pohybovat a učit se. Někteří z nich budou mít k dispozici i tutoriály, které by se vám mohly hodit.

Zároveň je nejlepším prvním krokem být aktivní – prohledávejte internet a hledejte si tutoriály, blogy a různá videa, abyste se přizpůsobili tomu, co chcete dělat a posunuli se dál. Také je nutné zvážit studium na vysoké škole, pokud byste chtěli pracovat například v Americe. Bez titulu by po vás různá vývojářství mohla požadovat více než 6 let praxe, což může být pro někoho obtížné získat.

Pokud chcete pracovat v Evropě nebo pro nějaké menší vývojáře, určitě bych se zaměřila na zdroje online. Jedněmi z těch lepších a kvalitních jsou například ty na stránkách cgmasteracademy.com nebo brainstormschool.com. Výhodou je, že se tady můžete učit přímo od lidí, kteří se v těchto kruzích již pohybují. Je důležité najít motivaci a vytrvalost, stojí za tím spousta úsilí.

Zároveň není na škodu poslechnout si nějaké podcasty, například Art Café na YT. Pokud se již trochu v artu pohybujete, určitě doporučuji vyzkoušet polycount.com, kde máte možnost publikovat svůj výtvor a dostat k němu zpětnou vazbu, což je pro počáteční tvorbu velmi důležité. Hlavně to nevzdávejte, protože každý malý krok je důležitý a výsledek za to stojí.


Pokud byste se chtěli dozvědět něco více o procesu tvorby skinů a chcete nakouknout za plachtu na veškeré dění v pozadí, Teya nám zanechala odkaz, kde Katia Bourykina tento proces popisuje ve svém článku.

Podívejte se na další tvorbu od Terezy Rozumkové