Na diskuzním serveru Reddit se objevil velmi zajímavý příspěvek ohledně balancování Riven. Uživatel s přezdívkou birdwithastick zde upozorňuje na sílu Riven a zároveň nekonzistentnost při balancování postav. Tento post vyvolal velikou diskuzi, do které se zapojilo i mnoho lidí z Riotu a balančního týmu. Vyplynulo z toho také mnoho nových informací.

Různé závěry, podobná čísla?

Oblíbená Riven

Je třeba začít úvodním příspěvkem, kde se zmiňuje winrate a oblíbenost Riven. Dle lolalytics má tato postava až 61,4% winrate. Zároveň se jedná o nejoblíbenější postavu na TOP. Banrate zase převyšuje 20 %. Původní příspěvek zmiňuje 3 jednoduché body, při kterých Riot často zvažuje balanční úpravy:

  • Vysoký winrate a vysoký nebo nadprůměrný pickrate – sem Riven jistě spadá
  • Vysoký banrate nebo frustrace při hraní proti postavě – nedávným příkladem byla Akali a její Shroud, Riven má zase vysoký banrate
  • Velká přítomnost v profesionálních ligách – Riven se za poslední dobu víc pickuje v kompetitivní sféře

Obvykle jediný z těchto bodů stačil k nerfu. Co se týče kompetitivní scény, přítomnost Riven není ještě velkým problémem. Ale její banrate se neustále zvyšuje a pickrate spolu s winratem je opravdu velký.

Neoblíbený Aurelion Sol

Na druhou stranu tu máme midaře, kterého jste na kompetitivní scéně mohli vidět maximálně v podání Huhiho. Řeč je samozřejmě o Aurelion Solovi. Ten byl nerfnut v Patchi 8.21. Proč? Protože měl nejvyšší winrate z midařů, konkrétně 59 %. Jeho pickrate byl ovšem pouhých 1,53 %. Riven má teď pro srovnání pickrate 15,51 % a je tak mnohonásobně populárnější. Banován na druhou stranu prakticky nebyl.

Porovnání

Postava, kterou prakticky nikdo nehraje a skoro nikdo nebanuje dostala nerf. Přitom její winrate zvyšovali pouze tzv. one-trick hráči, kteří měli Aureliona nahraného a z velké části tvořili jeho malý pickrate. Na druhou stranu Riven hraje spousta lidí, je banovaná, má vysoký winrate a nerf nedostane? Není to tak jednoduché.

Odpověď Riotu

První reakce na sebe nedala dlouho čekat, dočkali jsme se jí přímo v komentářích pod příspěvkem. Riot Repertoir je vedoucí balančního týmu. Dle něho je situace s Riven velmi hraničním případem. Balancování se nyní točí okolo jiných věcí, než tomu bylo v minulosti a za poslední 3 patche je s tím Riot relativně spokojený.

Nová pravidla

Z odpovědi také vyplynula zajímavá novinka. Body, kterými se řídí úpravy postav, se změnily. Riot nyní používá odlišná pravidla, kterými postava musí projít, aby si zasloužila balanční úpravu. Nejdříve se kouká na 4 různé druhy hráčů:

  • Normálně zkušení – většina
  • Více zkušení – platinum +
  • Velmi zkušení – grandmaster +
  • Profesionálové

V těchto kategoriích Riot vstyčil mezní body, ve kterých je třeba se na postavu zaměřit.

  • Normálně zkušení – extrémně vysoký winrate NEBO velmi vysoký winrate A velmi vysoký banrate
  • Více zkušení – Velmi vysoký winrate NEBO vysoký winrate A vysoký banrate
  • Velmi zkušení – Extrémně vysoký banrate
  • Profesionálové – Extrémně vysoká přítomnost postavy

Riot nechce být zbrklý

K tomuto tématu se posléze přidal i Jatt, který se nedávno přesunul do balančního týmu. Nejprve zdůraznil, že roli také hraje průměrný počet her, který hráč na postavě má. Dle Jatta je celá situace hraniční a pravda je na obou stranách. Co se balančních úprav, takto Riven zapadá do nových pravidel od Riotu pro možné úpravy:

  • Normálně zkušení – 50,2% winrate, 11% pickrate, 10% banrate, zde není problém
  • Více zkušení – 52% winrate, 15,8% pickrate, 20% banrate, zde už jsou čísla hraniční s nerfem
  • Velmi zkušení – 20,9% banrate, velmi vysoký, ovšem není to na nerf (Rek’sai dostává nerf při 61% banratu)
  • Profesionálové – 18% přítomnost (pick/ban), není to vysoká hodnota pro nerf

Celé porovnání se točilo hlavně okolo NA regionu. Zde má Riven 53% winrate a 35% banrate. To si opravdu zaslouží nerf a celý příspěvek k tomu směřoval. Jatt ovšem přišel s jednoduchým vysvětlením. Na americkém serveru má zkrátka Riven vyšší banrate, než ve světě.

Jako příklad si vzal Jinx. Na Vietnamském serveru má tato postava 55% winrate a 23% pickrate. Pokud by se nekoukalo na celý svět, měli bychom tu nerf. V Koreji má zase 75% banrate Lucian.

Riven je tedy na hraně, ovšem nedá se koukat na data reprezentovaná v Reddit příspěvcích a na webových stránkách. Někdy hodnoty jednoduše klamou. Celá situace ale i tak přinesla mnoho informací. Například víme, podle čeho se nyní Riot řídí při balančních úpravách.