Studio Riot Games k příležitosti konání desátého světového šampionátu v League of Legends vytvořilo speciální studio, které posunulo technologické hranice. Za normálních okolností se hry odehrávají před živým publikem. Kvůli pandemii byli organizátoři nuceni navodit správnou kompetitivní atmosféru jinak – virtuálně, a přesto reálně.

Celá stage se skládá ze dvou hlavních částí. Tou první jsou LED obrazovky na stěnách a na podlaze. Ty promítají obsah z virtuálního světa vytvořeného ve velmi modifikovaném Unreal Enginu. Tento engine se ve velkém používá například v největších hrách. Aby byl tento obraz ostrý i na několika desítkách metrů čtverečních zobrazovací plochy, je renderován v rozlišení 32K a 60 snímcích za sekundu v reálném čase.

Tím to ovšem nekončí. Na obrazovky ve studiu navazuje virtuální prostředí.

Díky tomu vzniká iluze, která přesouvá hráče ze studia do otevřeného světa. Riot si vybral mrakodrapy s výhledem na ikonické budy Šanghaje, kde se šampionát opravdu hrál.

Tento uměle vytvořený svět panoramaticky obklopuje kamery ze všech stran a úhlů. Je tedy jedno, kam produkce kameru nasměruje.

Souhra několika prvků mixované reality je zde nesmírně důležitá. Obraz totiž není statický a mění se podle úhlu kamer. Množné číslo zde není náhodné. Riot využívá hned dvou kamer najednou, mezi kterými může produkce plynule přepínat. Změna úhlu ve virtálním prostředí pak vytváří až filmový efekt. Kamery, jejich pozice a nasměrování je sledováno v reálném čase při přímem přenosu.

Právě použití více kamer v kombinaci s reálným zobrazením na obrazovkách a rozšířenou realitou dělá ze studia světový unikát. David Higdon, vedoucí komunikace pro esport v Riot Games, přirovnává unikátní stage k seriálu The Mandalorian. V něm se rovněž vytvářely scény pomocí reálných obrazovek, na které byl promítán výsledný obraz. Ani zde tedy zelené plátno nenajdete.

Jak již bylo řečeno, stage od Riotu je unikátní počtem kamer, rozlišením renderovaného obrazu i skutečností, že vše probíhá v reálném čase. Ve finále část výsledného obrazu vidí před sebou i hráči. Samozřejmě bez toho, aby získali jakoukoliv herní výhodu. Jedná se o mnohem lepší řešení, než posadit účastníky turnaje před zelené plátno.

Moderní stage nakonec umožnila měnit prostředí podle jednotlivých částí turnaje. V době pandemie tak mohly týmy virtuálně cestovat po celé Číně. Riot si také přichystal řadu menších ceremoniálů, které využívají potenciálu nasazených moderních technologií.

Velkou měrou k výsledku přispěla společnost POSSIBLE Production. Tato firma pomáhá například při produkci Super Bowlu. Vizuální efekty vznikly pod taktovkou Lux Machina.

Přes měsíc trvající turnaj nakonec vyvrcholil na Pudong Football Stadium před zraky několika tisíc přítomných fanoušků a milionů diváků po celém světě. Vystoupila zde řada umělců včetně virtuální skupiny K/DA.

Ačkoliv letošní zahajovací ceremoniál k finálovému klání nepatří mezi nejlepší, nic to nemění na faktu, že Riot Games opět posouvají hranice možného. Studio po technické stránce nastavilo vysokou laťku nejen pro esportové, ale i tradiční sportovní a kulturní akce.