Riot se ve svém novém videu zaměřil nejen na současný stav hry a klienta, ale také na nadcházející změny, které náš v průběhu roku čekají. Mimo jiné se můžeme těšit třeba na nového šampiona nebo předměty.

Stav hry

Cílem přidání mýtických předmětů bylo především rozšíření možností při nákupech. Tohoto cíle se bohužel zatím nepadařilo plně docílit. Úplná většina šampionů staví každou hru stejný mýtický předmět, protože se pro něj zkrátka hodí více, než všechny ostatní. Dalším krokem tedy bude upravit některé dominantní předměty tak, aby nebyly tak univerzálně použitelné v každé situaci. Do popředí by se tedy měly dostat předměty jako Chemtech Putrifier a mnoho dalších.

Nové předměty

V systému předmětů jsou stále velké mezery, které je v plánu vyplnit pomocí zcela nových předmětů. Příkladem mohou být třeba předměty pro enchantery, které budou sloužit hlavně proti divingu a týmům, které mají hodně carry šampionů. Dále se můžeme těšit na předmět pro tanky, který bude účinný proti split-pushi.

Mýtické předměty

Jak jsme již dříve zmiňovali, je třeba zapracovat na stavu mýtických předmětů a zapojit do hry i ty dosud nevyužívané. Některé předměty již ale pozitivními změnami prošly. Například Sunfire Aegis je nyní ve výrazně lepším stavu, než byl začátkem sezóny, kdy byl příliš silný a pro většinu tanků nepostradatelný. Marksmani jsou v současné době v relativně dobrém stavu a všechny tři pro ně určené mýtické předměty fungují správně. Na druhou stranu si péči rozhodně zaslouží předměty pro mágy, které nejsou příliš zajímavé.

Nárazové poškození

Během aktuální sezóny se vyskytl další nečekaný problém, kterým je příliš velké množství nárazového poškození (burst), proto bylo nutné upravit Duskblade, Lichbane, Luden’s Echo a další předměty. Na změnách fungování nárazového poškození se ale stále pracuje.

Přílišné léčení

Podobným způsobem se hra dostala do fáze, kdy se setkáváme s přílišným léčením pomocí předmětů a run. Předměty jako Executioner's Calling se tedy stávají povinností, což znovu ohrožuje možnosti různorodých nákupů. Šampiony, kteří se příliš léčí, je také velmi těžké jakkoli obehrát. Bylo tedy nutné upravit, či přímo oslabit předměty nabízející různé formy léčení.

Síla rolí

Co se týče síly rolí, cílem je, aby každá z nich měla možnost výrazně ovlivnit průběh a výseldek zápasu. V loňském roce byli příliš znevýhodněni marksmani a enchanteři. Na druhou stranu jungleři mohli často celou hru rozhodnout sami, což vedlo k nedávným oslabením této role.

Snowball Effect

Dalším prvkem hry, který se podle slov vývojářů letos podařilo vylepšit, je takzvaný snowball effect. Ten funguje v současné době správně a Riot je s ním převážně spokojen.

Dále se pracuje na způsobech, jak umožnit prohrávajícímu týmu lépe obrátit průběh zápasu, což je v aktuální situaci poměrně náročné.


Klient

Klient je problém, se kterým se Riot dlouhodobě potýká. Velkým pozitivem je, že klient je oproti minulé sezóně znatelně rychlejší. Upraveny byly také některé prvky s cílem zvýšení celkové přehlednosti. Dále se plánují práce na vylepšení sociálního panelu, který často nefunguje tak, jak by měl. Zlepšit by se měla také stabilita klienta.

Srozumitelnost hry

Riot se dále zaměřil na srozumitelnost hry, hlavně pak na čitelnost jednotlivých šampionů. Každý z nich by měl mít svoji specifickou “siluetu”, která ho odlišuje od ostatních. Třeba Sennu definuje obří zbraň, která je zdrojem její síly. Je tedy zřetelné, že Senna je střelec a většina nebezpečí, které šampionka představuje pro soupeře, bude vycházet právě ze zmiňované pistole.


Nový festival

V blízké době se můžeme těšit na nový festival zvaný Space Groove.Tématicky je zasazen do retrofuturistického, bláznivého vesmíru. Dočkáme se mimo jiné skinu na Nasuse.


Nový šampion

O novém šampionovi zatím nebylo zveřejněno mnoho informaci, víme však, že se jedná o šermíře, který se bude hrát na horní lince. Při vydání obdrží Space Groove skin.


One for all

Tento oblíbený mód se vrátí v souvislosti se Space Groove eventem.