Pyke je bez debat jedním z nejunikátnějších šampionů, které jsme za dobu existence League of Legends spatřili. Pět let žijeme ve světě pěti konkrétních rolí a myšlenka, že někdy spatříme assassin supporta, se zdála být nesmyslná. Ale s příchodem Pykea dostala konkrétní podobu.

Hlavní myšlenkou za stvořením Pykea bylo zřejmě to, že nejlepší obranou je útok. Pokud je nepřátelské ADC mrtvé, nemůže zabít to vaše. Na druhou stranu to, jak malou má výdrž, by mělo zaručit, že nebude příliš silný. Jeho kit s velkou mobilitou a ultimátní schopností ignorující štíty by měl odměnit hráče, kteří rádi pomáhají svým midlanerům a preferují agresivní styl hry v počátečních fázích hry.

“Pyke nemůže získávat bonusové HP ze žádného zdroje” uvedl Jonathan “EndlessPillows” Fuller, hlavní designer nového šampiona. “Ani z run, ani z předmětů a i schopnosti mu přidávají poškození namísto bonusových HP. Takže například Lulina ultimátní schopnost zvyšuje Pykeovo poškození. Je úmyslně vytvořen tak, aby bylo lehké ho zabít. To je jedna z hlavních slabin této postavy - má sice spoustu různých nástrojů a prostředků, jak přehrát nepřítele, stejně jako velkou pohyblivost, na druhou stranu pokud je odchycen sám, téměř jistě zemře.”

I proto byla Pykeovi přidělena schopnost regenerace životů pokud není spatřen. Měla by podpořit hráče, kteří se snaží dobře zahrávat situace typu "vlítnout tam, zabít, vypadnout". Narozdíl od ostatních assassinů se nemusí obtěžovat s vracením se k fontáně kvůli regeneraci životů, ale může se vrátit zpět do teamfigthu. Tohle je také důvod, proč by hráči Pykea měli stavět ofenzivní AD předměty jako doplňek k tradičním support předmětům. 

Pyke je jedinečný tím, že operuje mezi dvěma světy. Měl by přinést oživení do jinak trochu jednotvárného světa supportů. Jeho příchod do hry očekáváme s patchem 8.11 a můžeme se pouze dohadovat, jak se mu bude dařit a jestli se uchytí i mezi profesionálními hráči.