Možná jste si všimli, že poslední dobou se dostávají do hry téměř výhradně lidští šampioni. Monstra, jako jsou třeba Cho’Gath nebo Rek’Sai nemají mezi nejnovějšími přírůstky téměř žádné zastoupení. Riot se ve svém nejnovějším vývojářském deníku zamýšlel nad touto problematikou. Mimo to se vyjádřil také k tomu, proč vlastně vůbec přidává nové šampiony.

Proč vznikají noví šampioni?

To, co dělá League of Legends dlouhodobě zábavnou hrou, je z velké části znovuhratelnost. Hráči využívají stále nové způsoby, jak se zlepšovat. Pokud má hra nedostatek obsahu a hráči v ní již nemají co zkoumat a objevovat, přestane je bavit. Novější členové LoL komunity mají před sebou spoustu neobjevených herních mechanik, šampionů a dalších prvků. To samé ale nelze říci o veteránech, kteří jsou ve hře dlouhé roky. Hru je tedy nutno neustále obměňovat. Ideálním prostředkem k tomu jsou noví šampioni. I zkušení hráči získají možnost vyzkoušet si něco nového, musí se také naučit počítat s přítomností nové postavy ve hře a hrát proti ní. K největším změnám obvykle dochází v předsezóně, kdy do hry přibývají celé nové systémy, které mohou kompletně změnit způsob hraní Lolka.

Cílem každého nového šampiona je získat si co největší oblibu hráčů. Pokud se objeví v mnoha zápasech, má možnost nejvýrazněji ovlivnit stav hry. Na druhou stranu je často zajímavější potkat ve hře neobvyklé šampiony, kteří nejsou přítomni v každém druhém zápase. Hra tak je méně monotónní a vždy je něčím odlišná.

V roce 2017 si Riot stanovil jasný cíl – vydávat šampiony, kteří budou co nejatraktivnější pro hráče. Po dlouhém výzkumu se došlo k závěru, že lidští šampioni se těší výrazně větší oblibě než všichni ostatní. Na oblíbenost šampiona mají samozřejmě vliv i další faktory, jsou však méně výrazné. Výjimky z tohoto pravidla tvoří především Yuumi a Kha’Zix, kteří jsou dlouhodobě populární.

Jak lze určit oblíbenost šampiona?

Pokud bychom chtěli vytvořit rovnici udávající oblíbenost šampiona, jednalo by se o kombinaci reálné síly, zdánlivé síly z pohledu hráčů a tématiky. Tématika by pak hrála ve výpočtu nečekaně velkou roli.

Oblíbenost jednotlivých šampionů se různí také na základě zeměpisné polohy. Například Jinx je mnohem populárnější v západní společnosti, Xin’Zhao a Jarvan se hodně hrají na východě. Yasuo je pak oblíbený všude.

Existují však i výjimky. Ve hře se nachází několik šampionů, kteří mají populární motiv, ale hráči si neoblíbili jejich schopnosti a styl hraní. Řeč je třeba o Aurelion Solovi. Dračí motiv je atraktivní, schopnosti jsou však velmi nestandardní.

Vliv motivu a tématiky na hranost šampiona klesá na vyšších pozicích v hodnoceném žebříčku. Hráči umístění takto vysoko většinou vybírají hlavně podle síly šampiona.

Jaké jsou plány do budoucna?

Se všemi zmíněnými znalostmi vytvořil Riot strategii na vydávání nových šampionů. 70% by měli tvořit obecně atraktivní šampioni, 30% pak ti nestandardnější, například různé příšery. Do této taktiky zapadají i reworky.

Cílem při vytváření nových postav je také jejich různorodost. Je třeba pokrýt všechny regiony Runeterry a zasadit naše hrdiny do různorodých situací. Každý hráč má tak možnost najít si šampiona s tématikou, která je mu blízká. Například Samira je inspirována perskou kulturou, Viego španělskou.

V poslední době se šampioni dělí hned do 3 kategorií: lidé, humanoidi a další bytosti. Do první kategorie spadají všichni na první pohled lidští šampioni. Do humanoidů řadíme šampiony, kteří částečně připomínají člověka, například Renekton nebo Lillia. Poslední kategorii obsazují Yuumi, Skarner a další šampioni, kteří ani vzdáleně nepřipomínají člověka.

V roce 2022 je v plánu vytvořit šampiona spadajícího do třetí zmíněné kategorie. Tento tvor by měl být výrazně temnější než třeba Yuumi.

I přesto, že došlo k příklonu k primárně lidským šampionům, fanoušci monster a humanoidů se rozhodně mají na co těšit.