Podívejte se, které změny se objeví v očekávané aktualizaci 9.23.

Nové skiny

Konec sezóny nám přinese nové skiny, mezi které patří i Victorious Aatrox. Více informací zde.

Mimo to se dočkáme také Pulsefire Thresh Prestige Edition.

thresh.png


Nový chroma balíček

Victorious Aatrox se dočká také svého chroma balíčku, který obdržíte za umístění v ranked hrách ve zlaté nebo vyšší divizi v Twisted Treeline, flex queue nebo Solo queue:

266010.png


Změny v předsezóně

S novým patchem se dočkáme také příchodu změn, týkajících se předsezóny. Základní informace naleznete ve starším článku.

Mechaniky transformace mapy

  • Mapa se změní po oznámení elementu třetího draka a jemu se i přizpůsobí.
  • Jakmile se rift změní, všichni další spawnovaní draci budou stejného elementu, jako ten třetí.

Dračí duše

  • První tým, který zabije čtyři Elementové draky získá Dračí duši, která je stejného druhu, jako Element Riftu.
  • Po získání Dračí duše se spawne Elder Dragon, to znamená, že ji může získat pouze jeden tým.
  • Stejně jako buffy z “obyčejných” draků je Dračí duše trvalá a vydrží i smrt.

Duše Infernal draka

  • Každé 3 sekundy váš následující útok nebo schopnost způsobí malou explozi, která udělí 90 (+0,25 bonusového AD) (+0,15 ability power) (+0,03 bonusového zdraví) poškození cíli a blízkým nepřátelům.

Duše Mountain draka

  • Pokud neobdržíte poškození po dobu 5 sekund, získáte štít v hodnotě 225 (+0,2 bonusového AD) (+0,15 ability power) (+0,15 bonusového zdraví)

Duše Ocean draka

  • Udělení poškození nepřátelům vás vyléčí o 180 (+0,4 bonusového AD) (+0,25 ability power) (+0,1 bonusového zdraví) a obnoví 90 (+0,04 celkové many) many během 3 sekund.
  • Poškozování minionů a monster způsobuje pouze 30% regenerace.

Duše Cloud draka

  • Pasivně získáte 10% zvýšení rychlosti pohybu.
  • Po seslání ultimátní schopnosti získáte dalších +30 % k rychlosti pohybu na 3 sekundy (30 sekund cooldown).

Buffy z Elemental draků

Infernal

  • +10/17/24% AD a AP → +5/10/15/20% AD a AP.

Mountain

  • +16/23/30% bonusové true damage proti monstrům a věžím → +8/16/24/32% armoru a magic resistu.

Ocean

  • Obnova 6/9/12% chybějícího zdraví a many během 5 sekund po neobdržení poškození od šampiona/věže v posledních 8 sekundách → 5/10/15/20% chybějícího zdraví během 5 sekund.

Cloud

  • +3/4,5/6% bonusu k rychlosti pohybu (ztrojnásobeno mimo boj) → 10/20/30/40% CDR na ultimátní schopnost, ignoruje maximální hranici.

Mechaniky spawnování elemental draků

  • První tři draci jsou vždy unikátních elementů. Všichni následující draci budou stejného elementu, jako třetí drak.
  • První spawn v 5:00, čas respawnu 5:00 do času 35:00 → První spawn v 5:00, čas respawnu 5:00 dokud jeden z týmů nezabije 4 draky.
  • Zdraví sníženo z 3500 (+240 za úroveň, minimální úroveň 6) → 2650 (+240 za úroveň, minimální úroveň 6) před transormací Riftu; 4350 (+240 za úroveň, minimální úroveň 6) poté.

Elder Dragon

  • Poškození nepřítele který má méně, než 20% životů způsobí, že nepřítel zemře na Elder Immolation po 0,5 sekundě (nemá cooldown).
  • Elder Immolation nemůže popravit nepřátele, kteří na sobě mají efekt nesmrtelosti jako Zhonya's Hourglass nebo Kindredino R - Lamb's Respite.
  • Trvání buffu zvýšeno ze 150 sekund → 180 seconds.
  • První drak se spawnuje po zabití čtvrtého Elemental Draka, šestiminutový respawn zůstává.

Baron Buff

  • Trvání sníženo z 210 sekund → 180 sekund.

Vizuální efekty buffů

  • První řádek zleva doprava: Blue buff, Red buff, hoření způsobené Red buffem.
  • Druhý řádek zleva doprava: Elder Dragon, Hand of Baron, všechny buffy a Dračí duše.

Dopad top lane na hru

Rift Herald

  • Spawn posunut: 10:00 → 8:00.
  • Respawn: 6:00.
  • Despawn: 19:30, při boji pozdrženo do 19:50.
  • Změna zdraví: 10000-16000 (na úrovních 6-12) → 8,250-16,500 (na úrovních 6-12)
  • Snížení rychlosti útoku: 0,5 → 0,4.

Vyvolaný Rift Herald

  • Doba pro zvednutí oka ze země: 40 sekund → 20 sekund.
  • Doba sesílání: 4 sekundy → 1 sekunda.
  • Výpočet úrovně heralda se nyní provádí během sbírání oka namísto během sesílání.
  • Zdraví: 4000-6400 (na úrovních 6-12) → 3180-6360 (na úrovních 6-12).
  • Poškození věže trknutím: 40% současného zdraví (1600-2560), minimálně 1500 → 1500-2550 (na úrovních 6-12).
  • Sebepoškození trknutím: 25% současného zdraví → 66% současného zdraví.

Zkušenosti za minony

Samostatné zkušenosti

  • Melee minion: 58,8 → 60,45.
  • Caster minion: 29,44 → 29,76.
  • Cannon minion: 92 → 93.

Sdílené zkušenosti

  • Dělí se rovným dílem mezi všechny zúčastněné.
  • Melee minion: 76,8 → 75,4.
  • Caster minion: 38,4 → 37,12.
  • Cannon minion: 120 → 116.

Turret Plating

  • Změna resistů: 25 → 35 armor a magic resistance za třetího, čtvrtého a pátého útočníka při zničení platu.

Úpravy jungle

Zkušenosti

  • Catch-up zkušenosti odstraněny.
  • Bonus zkušeností za první camp: 120 → 165.

Časovače campů

  • Respawn malého campu: 150 sekund → 120 sekund.
  • Přidány ikony respawnu malých campů  – funguje jako u buff campů – pokud váš tým viděl kemp během jeho zabití, uvidíte na minimapě ikonu 15 sekund před respawnem.
  • Ikony buff campů se změní ze šedých na žluté: 20 sekund → 15 sekund před respawnem.

Krugs

  • Základní odměna: 247 (217 při prvním clearu) → 160 (Ancient Krug's first clear penalty removed)
  • Základní odměna: 125 → 120.

Vlci

  • Základní odměna: 115 → 95.
  • Základní odměna: 84 → 70.

Gromp

  • Základní zdraví: 1800 → 2100.
  • Základní odměna: 115 → 135.
  • Základní odměna: 86 → 105.

Raptoři

  • Základní odměna: 115 → 95.
  • Základní odměna: 112 → 85.

Balanční změny

Šampioni

Senna

  • Absolution (P)
    • Senna již nekonvertuje AP ze Spellthief’s Edge, protože si může jednoduše koupit Spectral Sickle.
    • Senna již nezískává dvojnásobné stacky na ARAMu, URFu a jejich variantách.

Předměty

Odstraněné předměty

  • Spear of Shojin (stále dostupný na ARAMu)
  • Zz'Rot Portal
  • Ohmwrecker
  • Raptor Cloak
  • Brawler's Glove

Mechaniky support předmětů

  • Předměty pro supporty nyní mají tři úrovně, na které postupují samy zdarma po splnění questu.
  • Tier 1: Počáteční předmět v ceně 400 zlata. Získejte zlato pomocí Tribute nebo Spoils of War abyste zlepšili úroveň.
  • Tier 2: Zlepšené staty a 3 wardy na jedno nabití. Získejte zlato pomocí Tribute nebo Spoils of War abyste zlepšili úroveň.
  • Tier 3: Výrazně zlepšené staty a celkem 4 wardy na jedno nabití. Tribute nebo Spoils of War zmizí.
  • Celková cena: 1800 zlata → 400 zlata.

Anti-Poaching

  • Zfarmení více, než 20 CS za 5 minut (3 z 10 vln), zredukuje váš příjem zlara za zabíjení minionů o 50%. Postih se může dále zvyšovat až na hranici 80% za 50 minionů.
  • Jakmile je postih aplikován, zlato za zabíjení minionů je sníženo na (70 - CS během 5 minut)%.

Spellthief's Edge

  • 400 zlata
  • +8 AP
  • +10 životů
  • +2 zlata za 10 sekund
  • Unique Passive - Tribute: Poškození, schopnosti a útoky proti šampionům nebo budovám přidá 15 zlaťáků. Toto může nastat 3× za každých 30 sekund. 
  • Úkol: Získávání zlata během používání tohoto předmětu jej přemění a získáte Unikátní aktivku: Warding.

support1.png

spell2.pngspell3.png

Steel Shoulderguards

  • 400 zlata
  • +30 Životů
  • +3 AD
  • +2 Zlata za 10 sekund
  • Unique Passive - Spoils of War: Pokud jste v blízkosti spojence, vaše základní útoky zabijí miniony pod 50% jejich maximálních životů (30% pro ranged – pouze u prvního předmětu) a spojenec získá zlato za zabití minionů (tyto efekty se znovu nabíjí každých 45 sekund. Maximálně 3 nabití).
  • Úkol: Získávání zlata během používání tohoto předmětu jej přemění a získáte Unikátní aktivku: Warding.

steel1.png 

steel2.pngsteel3.png

Relic Shield

  • 400 zlata
  • +30 životů
  • +5 AP
  • +2 zlata za 10 sekund
  • Unique Passive - Spoils of War:  Pokud jste v blízkosti spojence, vaše základní útoky zabijí miniony pod 50% jejich maximálních životů (30% pro ranged – pouze u prvního předmětu) a spojenec získá zlato za zabití minionů (tyto efekty se znovu nabíjí každých 45 sekund. Maximálně 3 nabití).
  • Úkol: Získávání zlata během používání tohoto předmětu jej přemění a získáte Unikátní aktivku: Warding.

relic1.png 

relic2.pngrelic3.png

Spectral Sickle

  • 400 zlata
  • +5 AD
  • +10 Životů
  • +2 zlata za 10 sekund
  • Unique Passive - Tribute: Poškození ze schopností a útoků udělené do šampionů nebo budov přidá 15 zlaťáků. To se může 3× opakovat každých 30 sekund- 
  • Úkol: Získávání zlata během používání tohoto předmětu jej přemění a získáte Unikátní aktivku: Warding.

spectral.png

harrowinf3.pngharroing2.png

Cloak of Agility

  • Šance na kritický úder zvýšena z 20% na 25%. 

Doran's Shield

  • Změna unikátní pasivky: "Obnoví životy až do výše 40 HP během 8 sekund po obdržení základního útoku či při zásahu schopnosti do samostatného cíle od nepřátelského šampiona, založeno na procentech scházejících životů (66% efektivní pro ranged šampiony z oblasti efektu nebo při spuštění opakovaného poškození)".

Duskblade of Draktharr

  • AD zvýšeno z 55 na 60.
  • Unikátní pasivka Blackout odstraněna.

Edge of Night

  • Cena snížena z 3000 zlata na 2900.
  • Kombinovaná cena snížena z 625 zlata na 525.
  • Životy zvýšeny z 250 na 325.
  • Lethality sníženo z 18 na 10.
  • AD sníženo z 55 na 50.
  • [Změněno] Unique Passive: Přidává štít, který zablokuje další nepřátelskou schopnost. Štít se obnoví, pokud neobdržíte žádné poškození od šampiona během 40 sekund.

Energized Effect (Statikk, Firecannon...)

  • Všechny Energized efekty se nyní stackují.

Kircheis Shard

  • Cena zvýšena z 600 zlata na 700.
    • Cena receptu zvýšena z 300 na 400.
  • Poškození Energized útokem zvýšeno z 50 na 80.

Rapid Firecannon

  • Posílené poškození změněno z 60-140 na 120.
  • Již nezvyšuje rychlost posíleného nabití. 

[NovéSanguine Blade

  • 3000 zlata
  • Recept: Serrated Dirk + Vampiric Scepter + 1000 zlata
  • +50 AD
  • +15% Life Steal
  • +10 Lethality
  • UNIQUE Passive - Unquenched: Pokud jste blízko jednoho nebo žádného viditelného nepřítele, získáte 8 Lethality a 40-100% rychlosti útoku (závisející na úrovni). Postupně upadá během 3 sekund, pokud další nepřátelští šampioni přijdou příliš blízko.

Serrated Dirk

  • Headhunter passive byla odstraněna.

Shurelya's Reverie

  • Cena: 2050 zlata
  • Recept: Forbidden Idol + Crystalline Bracer + 600 zlata
  • +300 životů
  • +10% CDR
  • +100% Obnovy životů
  • +100% Obnovy many
  • Unique Passive: +10% obnovy životů a síly štítu
  • Unique Active: Přidává vám a blízkým spojencům (range 1000) +40% rychlosti pohybu na 3 sekundy. (90 sekund cooldown).

Statikk Shiv

  • Posílené poškození změněno z 60-140 na 120.
  • Blesk již nemůže zasáhnout kriticky.
  • Unique Passive Electroshock: Počet cílů blesku zvýšen z 5 na 7. 

Stormrazor 

  • Cena zvýšena z 3100 zlata na 3200.
  • Recept: BF Sword + Cloak of Agility + Kircheis Shard + 400 zlata
  • AD sníženo z 60 na 55.
  • Rychlost útoku snížena ze 30% na 15%.
  • Nyní má +25% šance kritického zásahu.
  • Energized efekty změněny ze [zvýšeno z 35%] na [Vaše posílené útoky získají 120 bonusového magického poškození. Energized efekty nyní zpomalují o 75% na 0,5 sekundy.]

[Nové] Umbral Glaive

  • 2400 zlata
  • Recept: Serrated Dirk + Long Sword + Long Sword + 600 zlata
  • +50 AD
  • +10% Cooldown Reduction
  • UNIQUE Passive: +12 Lethality
  • UNIQUE Passive - Blackout: Pokud vás zahlédne nepřátelská warda, odhalí pasti a zneškodní wardy okolo vás na 8 sekund (45 sekund cooldown). Základní útoky okamžitě zabijí tyto zařízení poté, co jsou zahlédnuty a kdykoliv jsou zařízení zneškodněné.  

Youmuu's Ghostblade

  • Lethality a bonus k rychlosti pohybu jsou nyní unikátní.
  • Unikátní aktivka vám nyní umožňuje pohybovat se skrz jednotky. 

Zeal

  • Cena zvýšena z 1200 zlata na 1400.
  • Recept změněn: Cloak of Agility + Dagger + 300 zlata
  • Rychlost útoku snížena z 15% na 12%.
  • Šance na kritický zásah zvýšena z 15% na 25%.

Runy

Conqueror (Precision Keystone)

  • [Nový efekt] Základní útoky nebo schopnosti, které udělují poškození do nepřátelského šampiona, přidávají 2 stacky Conqueror na 8 sekund, získáte 2-5 adaptivní síly za stack. Stackuje se až do 10. Ranged šampioni získají 1 stack za základní útok.
    • Při plném nabití obnovuje životy za 15% poškození uděleného do šampionů.

Presence of Mind (P2)

  • [Efekt změněnZabití a assisty obnovují 20% vaší maximální many nebo energie a zvyšuje vaší maximální manu o 100 (až do 500) vaší maximální energii o 10 (až do 50).

Nimbus Cloak (S2)

  • [Efekt změněn] Po vyvolání Summoner Spellu získáte zvýšení rychlosti pohybu na 2,5 sekundy a umožní vám procházet jednotkami. 
    • Zvýšení 15% na 35% rychlosti pohybu, závisející na cooldownu summoner spellu. Vyšší cooldown přidává vyšší rychlost.

Aftershock (Resolve Keystone)

  • Armor a MR změněn z [70 + 50% vašich bonusových Resistů] na [35 + 80% vašich bonusových Resistů]
  • Poškození změněno z [10 - 120 (+4% vašich maximálních životů)] na [25 - 120 (+8% vašich bonusových životů)]
  • Cooldown snížen z 35 sekund na 20.
  • Oprava chyby: Zvýšená odolnost nyní již netrvá déle, než by měla.

Prototype: Omnistone (Inspiration Keystone)

  • Nahrazuje Kleptomancy
  • [Nový efekt] Opakovaně přidává jednorázové použití jiného náhodného keystonu. 
  • 8-4 sekund cooldown mezi použitím keystonu a získáním dalšího (12-8 sekund pro ranged uživatele).
  • Po 40 sekundách nepoužívání darovaného keystonu se keystone změní poté, co opustíte boj.
  • Váš současný keystone je zobrazen vpravo nahoře nad health barem.
  • Aftershock je přístupný pouze pro šampiony, kteří mají schopnosti, které ho mouhou jeho efekt spustit.
  • Predator je přístupný pouze pro šampiony, kteří si již koupili boty

Ostatní

Pročištění Item Editoru

  • Předměty z módů Nexus Siege, Odyssey: Extraction, Nexus Blitz, Poro King a Dominion byly odstraněny z item set editoru.

Rozlučka s Twisted Treeline

  • Hráči, kteří odehráli více, než 10 her, dostanou exkluzivní ikonu.
  • Hráči, kteří odehráli více, než 50 her, dostanou exkluzivní emote.
  • Hráči, kteří odehráli více, než 100 her, dostanou další exkluzivní ikonu.

Opravy chyb

  • Kamera se již neuzamknete, pokud jako mrtví používáte minimapu k pohybu kamerou a po respawnu zmáčknete mezerník k vycentrování na vás.
  • Byla opravena ikonka pro mute.
  • Pokud Poppy omráčí nepřítele pomocí E – Heroic Charge a tento nepřítel je pak omráčen dalším efektem během trvajícího omráčení z Heroic Charge, druhé omráčení již není odstraněno poté, co omráčení z Heroic Charge zmizí.
  • Dariusovo W – Crippling Strike již nezasáhne skrze Teemovo Q – Blinding Dart, pokud jde o kritický zásah.
  • Pokud je Garenovo Q – Decisive Strike zrušeno kvůli ztrátě vize, již mu není znemožněno sesílat E – Judgment, dokud neskončí trvání zlepšeného útoku z Q.
  • Spoils of War nyní mohou být procnuty i pokud je blízký spojenec nezaměřitelný nebo ve stázi.
  • Trvání posíleného útoku z Malphitova W – Thunderclap již není nekonečné, pokud je zrušen první základní útok, který by dopadl.  
  • Diana nyní správně získává stacky Conquerora ze základního útoku naplánovaného automaticky po skoku k cíli pomocí R – Lunar Rush.
  • Shyvanino Q – Twin Bite v dračí podobě nyní správně přidává vícero stacků Conqueroru.
  • Popisek Evelynniny Passivky – Demon Shade již nezobrazuje nuly namísto čísel.